Jari-Matti Latvala: Δε θα δώσει οδηγίες, εκτός…
Ο Jari-Matti Latvala δήλωσε πως δε σκοπεύει να προχωρήσει σε εντολές αλλαγής θέσεων μεταξύ των οδηγών του, τουλάχιστον μέχρι τους τελευταίους αγώνες της σεζόν.
Οι οδηγίες των επικεφαλής ομάδων για την τελική κατάταξη ενός αγώνα, που είναι γνωστές με τον όρο “team orders“, έχουν περίοπτη θέση στην ιστορία του σπορ.
Δεν ήταν λίγες οι φορές που τέτοιες οδηγίες επέφεραν διαφωνίες και καυγάδες, όπως το 1995 μεταξύ των Colin McRae και Carlos Sainz στη Ισπανία. Από την άλλη, σε αρκετές περιπτώσεις η τελική κατάταξη ορίστηκε χωρίς παρατράγουδα, με γνώμονα το καλό της ομάδας.
Η Toyota Gazoo Racing είναι γνωστό πως αποφεύγει τις οδηγίες, άποψη την οποία συμμερίζεται καταρχήν και ο επικεφαλής της ομάδας, Jari-Matti Latvala.
Φέτος ίσως να υπάρξει ανάγκη για ορισμένες διαφοροποιήσεις, αφού για πρώτη φορά από το 2017, όταν και επανήλθε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, η ιαπωνική ομάδα δε διαθέτει σταθερή σύνθεση πληρωμάτων.
Μπορεί στα δύο “βασικά” Toyota GR Yaris Rally1 να βρίσκονται οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen και Elfyn Evans-Scott Martin, όμως στο τρίτο αυτοκίνητο της ομάδας εναλλάσσονται οι Esapekka Lappi-Janne Ferm και Sebastien Ogier-Benjamin Veillas.
Αυτό σημαίνει πως ιδιαίτερα με το πέρασμα των αγώνων, οι Rovanpera και Evans θα έχουν ανάγκη από βαθμούς, που ίσως οι Lappi ή Ogier να μη χρειάζονται. Τι θα συμβεί σε τέτοια περίπτωση;
Η τοποθέτηση του Jari-Matti Latvala για ενδεχόμενες οδηγίες
Μιλώντας στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC, o Jari-Matti Latvala ανέφερε πως αν και είναι εναντίον της πρακτικής των team orders, κάτι που έχει αποδείξει ως τώρα, ίσως προς το τέλος της σεζόν να αλλάξει τακτική, αν αυτό αποδειχθεί αναγκαίο.
Αυτή η σκέψη φαντάζει λογική, αφού οι Esapekka Lappi και Sebastien Ogier θεωρείται απίθανο να διεκδικούν τον τίτλο Οδηγών, σε αντίθεση με τους Kalle Rovanpera και Elfyn Evans.
Ήδη πριν από το Ράλλυ Σουηδίας, όπου τερμάτισε στην τρίτη θέση, ο Esapekka Lappi είχε τονίσει πως θα υπακούσει χωρίς πρόβλημα σε εντολές, εφόσον αυτές προκύψουν.
“Όταν ήμουν οδηγός, νομίζω ότι γνωρίζετε πως δεν μου άρεσαν οι οδηγίες από την ομάδα και αυτό δεν έχει αλλάξει πραγματικά τώρα”, δήλωσε ο Latvala.
“Ως ομάδα, δε μας αρέσουν πραγματικά οι οδηγίες και αν ο Lappi προηγείται όταν βρισκόμαστε νωρίς στη σεζόν και μπορεί να προσφέρει βαθμούς στην ομάδα, αυτό είναι, ας πούμε, πιο σημαντικό.
“Αν βρίσκεται εμπρός από τους Kalle ή Elfyn, δε νομίζω πως θα υπάρξει κάτι. Δε νομίζω ότι θα χρειαστούν οδηγίες σε αυτή την περίπτωση.
“Για εμένα, η χρήση οδηγιών θα γίνει μόνο προς το τέλος της χρονιάς, όταν θα πρέπει να σιγουρέψουμε το πρωτάθλημα”.
Ως οδηγός, ο Latvala είχε άθελά του “κοστίσει” έναν τίτλο Οδηγών από τον τότε teammate του στην Ford, Mikko Hirvonen.
Ήταν το Ράλλυ Σαρδηνίας 2009, όταν οι δύο Φινλανδοί βρίσκονταν σε θέσεις 1-2 πριν από την τελευταία ημέρα. Τότε, ο Malcolm Wilson που επίσης δεν ήταν οπαδός της φιλοσοφίας των team orders, δεν έδωσε οδηγίες και ο Latvala που προηγούνταν, διατήρησε πίσω του τον Hirvonen, φτάνοντας στη νίκη.
Στο τέλος της σεζόν, Πρωταθλητής Οδηγών αναδείχθηκε ο Sebastien Loeb, με διαφορά ενός βαθμού από τον Mikko Hirvonen, κάτι που θα είχε αλλάξει αν ο Φινλανδός είχε επικρατήσει στη Σαρδηνία.
Αυτή η (μη) εντολή, είναι μια από τις λίγες περιπτώσεις για τις οποίες ο Wilson έχει παραδεχθεί δημόσια πως έκανε λάθος και σε αντίστοιχη περίπτωση, το 2011, “διέταξε” τον Latvala να παραμείνει πίσω από τον Hirvonen.
Επιστρέφοντας στο παρόν, η Toyota Gazoo Racing θα παραταχθεί στο Ράλλυ Κροατίας με την τριάδα πληρωμάτων που συμμετείχε και στη Σουηδία, ενώ ταξιδεύει στη δαλματική χώρα έχοντας το προβάδισμα στη Βαθμολογία Κατασκευαστών με 24 βαθμούς από την M-Sport Ford.
Στους Οδηγούς προηγείται ο Kalle Rovanpera (46), ενώ οι δύο εγκαταλείψεις του Elfyn Evans (4), τον φέρνουν πίσω τόσο από τον Lappi (15), όσο και από τους Ogier (19) και Takamoto Katsuta (18), που έχουν βρεθεί στα πηδάλια των Toyota GR Yaris Rally1.
Photos: Toyota Gazoo Racing