Stellantis: Στην Ιταλία θα κατασκευάζονται τέσσερα νέα EV για τις Lancia, Opel και DS
Καθώς η Stellantis αναδιαρθρώνει τη γκάμα των εταιρειών της αλλά και του που θα κατασκευάζονται τα μοντέλα της στα ευρωπαϊκά της εργοστάσιά, ο όμιλος αποφάσισε οι νέες, πλήρως ηλεκτρικές ναυαρχίδες για τις μάρκες DS και Opel να παίρνουν σάρκα και οστά στο Melfi της νότιας Ιταλίας, μαζί με ένα νέο EV για τη Lancia.
Η παραγωγή των κορυφαίων και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων των Opel και DS – που ως γνωστόν αποτελούν μέλη του ομίλου Stellantis – πρόκειται να ξεκινήσει στα τέλη του 2024 για το μοντέλο της γαλλικής φίρμας, το οποίο αυτή τη στιγμή διαθέτει την εσωτερική κωδική ονομασία D85 και δυνητικά θα ονομάζεται DS 9 Crossback. Το μοντέλο αναμένεται να είναι ένα μεσαίο 5θυρο fastback με υψηλότερη θέση οδήγησης με παρόμοιες εξωτερικές αναλογίες με το Citroen C5 X μήκους 4,8 μ.
Στις αρχές του 2025 θα ακολουθήσει ένα αδελφό μοντέλο που θα αντικαταστήσει το Opel Insignia, το οποίο αναπτύχθηκε όταν η General Motors κατείχε την Opel στα μέσα της δεκαετίας του 2010. Το Insignia, αυτή τη στιγμή, κατασκευάζεται στη Γερμανία, με το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Opel να διαθέτει αυτή τη στιγμή την κωδική ονομασία OV85.
Η Stellantis, η οποία ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021 μετά τη συγχώνευση του Ομίλου PSA και της Fiat Chrysler Automobiles, διαθέτει 24 εργοστάσια συναρμολόγησης στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου ενός στη Ρωσία.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Carlos Tavares δεσμεύτηκε κατά τη διάρκεια της διαδικασίας συγχώνευσης να μην κλείσει εργοστάσια και οι ναυαρχίδες των Opel και DS θα βοηθήσουν στην ενίσχυση της χρήσης της παραγωγικής ικανότητας των εργοστασίων στην Ιταλία.
Ανακοινώνοντας τα σχέδια της για τη μονάδα στο Melfi τον Ιούνιο του 2021, η Stellantis έχει δεσμευτεί ότι τέσσερα νέα μοντέλα που θα κατασκευάζονται εκεί θα είναι πλήρως ηλεκτρικά.
Τα αυτοκίνητα θα βασίζονται σε μια νέα αρχιτεκτονική που ονομάζεται STLA Medium. Τα οχήματα που βασίζονται σε αυτή θα έχουν μήκος από 4,35 έως 5,0 μ., θα διαθέτουν μπαταρίες από 87 έως 104 kWh και θα προσφέρουν αυτονομία έως και 700 χλμ., όπως έχει δηλώσει η Stellantis.
Νέα EV για Lancia και DS
Τα άλλα δύο ηλεκτρικά μοντέλα που θα κατασκευάζονται στο Melfi είναι ο ηλεκτρικός αντικαταστάτης του DS 7 Crossback – ένα όχημα που προς ώρας διαθέτει την εσωτερική κωδική ονομασία D74 και πρόκειται να παρουσιαστεί στα τέλη του 2025 – καθώς και ένα αδελφό μοντέλο για τη Lancia με την κωδική ονομασία L74 που πιθανότατα θα ονομάζεται Aurelia.
Σύμφωνα με έγγραφα που έχει στην κατοχή της η ΑΝΕ, η Stellantis θα κατασκευάζει στο Melfi κατά μέσο όρο 90.000 μονάδες ετησίως από τα τέσσερα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα από το 2026 έως και το 2029.
Αυτό πιθανότατα σημαίνει ότι θα χρειαστεί να «προστεθούν» στη μονάδα πρόσθετα προϊόντα, καθώς η μέγιστη ετήσια δυναμική του εργοστασίου ανέρχεται στις 400.000 μονάδες.
Τι παράγεται τώρα στο Melfi
Η μονάδα στο Melfi κατασκευάζει επί του παρόντος το Fiat 500X, που κυκλοφόρησε το 2014, καθώς και τα Jeep Renegade και Compass, που κυκλοφόρησε το 2016.
Η παραγωγή στο Melfi, στο οποίο απασχολούνται 6.700 υπάλληλοι, μειώθηκε κατά 29% το 2021 φτάνοντας τα 163.646 οχήματα, επίδοση που είναι λιγότερη από τη μισή της παραγωγής του 2018, που έφτασε στις 339.865 μονάδες. Σύμφωνα με την Stellantis η μέγιστη παραγωγή της μονάδας – 393.000 μονάδες – επιτεύχθηκε το 2015.
«Μετακόμιση» για μοντέλα των Jeep, Fiat και Lancia
Το επόμενο Jeep Renegade, που αναμένεται το 2025, θα κατασκευαστεί στην Ισπανία, ενώ ο διάδοχος του Fiat Panda, που θα παραμείνει στην παραγωγή υπό την τρέχουσα μορφή του έως το 2026 στο Pomigliano, στη Νότια Ιταλία, αναμένεται να κατασκευαστεί είτε στο Kragujevac της Σερβίας είτε στην Trnava της Τσεχίας.
Τέλος, η επόμενη γενιά της Lancia Ypsilon, που θα αποτελέσει το επόμενο νέο προϊόν της μάρκας, θα κατασκευαστεί από το 2024 στη Σαραγόσα της Ισπανίας.