FIA: Μειώνεται η ποινή για εγκατάλειψη από πρόβλημα στο υβριδικό κιτ

Η FIA ανακοίνωσε τις αποφάσεις της για προσαρμογή των κανονισμών σχετικά με τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 στους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Μετά από τη συζήτηση που προέκυψε, λόγω της εγκατάλειψης κορυφαίων πληρωμάτων από πρόβλημα στο υβριδικό κιτ των αυτοκινήτων τους κατά τη διάρκεια του πρόσφατου Ράλλυ Σουηδίας, η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) προχώρησε σε προσαρμογή των κανονισμών για τα υβριδικά αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας Rally1.

Την πρόθεση, η οποία έγινε πράξη στη σημερινή συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού είχε επιβεβαιώσει προ ολίγων ημερών ο νέος Διευθυντής Ράλλυ της FIA, Andrew Wheatley.

Θυμίζουμε, πως κατά τη διάρκεια του Ράλλυ Σουηδίας αρχικά οι Ott Tanak-Martin Jarveoja και αργότερα οι Elfyn Evans-Scott Martin εγκατέλειψαν, επειδή η φωτεινή ένδειξη του υβριδικού κιτ δεν ήταν πράσινη.

Αυτό σήμαινε πως για λόγους ασφαλείας, τα Hyundai i20 N Rally1 και Toyota GR Yaris Rally1 έπρεπε να ακινητοποιηθούν και να μην τα αγγίξει κανένας, πέραν των ανθρώπων της Compact Dynamics, που έχει εξελίξει το κιτ.

Σε κάθε περίπτωση, τα αυτοκίνητα ήταν λειτουργικά και μπορούσαν να συνεχίσουν (έστω και αν ο Evans είχε χάσει ουσιαστικά τον αγώνα λόγω εξόδου), γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση των ομάδων.

Ταυτόχρονα, πρόβλημα στο υβριδικό κιτ αντιμετώπιζαν κατά την τελευταία ημέρα, πέραν των Evans-Martin, και οι teammates τους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen, οι οποίοι συνέχισαν καθώς η φωτεινή ένδειξη παρέμενε αναμμένη, κατακτώντας τη νίκη.

FIA

Οι αλλαγές που επικυρώθηκαν από την FIA

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της FIA, οι συγκεκριμένες τροποποιήσεις αφορούν στην πρώτη από μια σειρά προτάσεων, με στόχο την  προσαρμογή των αθλητικών κανονισμών βάσει των ευρημάτων και των εκτιμήσεων που έγιναν στους γύρους του Μόντε Κάρλο και της Σουηδίας.

Καταρχάς, για να μπορούν τα πληρώματα να εντοπίσουν, σε περίπτωση προβλήματος, τα σημεία εντός των ειδικών διαδρομών όπου υπάρχει παροχή βοήθειας για τα υβριδικά αυτοκίνητα, δημιουργήθηκε μια ειδική πινακίδα “HEV” με μπλε φόντο και μαύρα γράμματα.

Ακόμη, η ποινή που λαμβάνει το εκάστοτε πλήρωμα, για την επανεκκίνηση μετά από προσωρινή εγκατάλειψη μέσω SupeRally, μειώνεται από 10 σε 2 λεπτά για κάθε ειδική διαδρομή που δεν πραγματοποιήθηκε, εφόσον η αιτία της εγκατάλειψης αφορούσε σε πρόβλημα με το υβριδικό κιτ.

Ott Tanak Sweden 22

Βέβαια, για αυτό να αναφέρουμε πως στην περίπτωση του Tanak, ο οποίος εγκατέλειψε κατά την πρώτη ημέρα και ουσιαστικά επέστρεψε για να διεκδικήσει βαθμούς στην Power Stage, αυτό θα ήταν βοηθητικό.

Το ίδιο δεν ισχύει για τον Evans, ο οποίος τέθηκε εκτός κατά την τελευταία ημέρα, οπότε έχασε κάθε ελπίδα να διεκδικήσει ορισμένους βαθμούς στην Power Stage.

Επιπλέον, ανακοινώθηκε η χορήγηση μιας επιπλέον ημέρας δοκιμών για το 2022, μετά από διαβούλευση μεταξύ της FIA και των κατασκευαστών με βάση τους αρχικούς κύκλους εξέλιξης του αυτοκινήτου Rally1.

Η τροποποίηση των νέων κανονισμών που ανακοινώθηκε, θα ισχύει από τον επόμενο αγώνα της σεζόν, που είναι το ασφάλτινο Ράλλυ Κροατίας στις 21-24 Απριλίου.

Photo: M-Sport Ford