To Toyota GR Yaris με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Η Toyota εξελίσσει ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων για το «καυτό» GR Yaris.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης Toyota Gazoo Rally Racing Challenge που πραγματοποιήθηκε στην Ιαπωνία πριν λίγες μέρες, η πάντοτε δραστήρια στον τομέα της εξέλιξης εταιρεά έφερε στο φως, με ιδιαίτερα διακριτικό θα έλεγε κανείς τρόπο, μια πρωτότυπη έκδοση του «καυτού» Yaris GR η οποία εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Εν προκειμένω, πρόκειται για ένα κιβώτιο με 8 σχέσεις μετάδοσης και μετατροπέα ροπής. Την ίδια στιγμή, προκειμένου να προσφέρει μια ακόμα πιο σπορτίφ αίσθηση, πίσω από το τιμόνι του αυτόματου GR Yaris βρίσκονται ενσωματωμένα τα γνωστά paddles, για χειροκίνητη διαδοχή των σχέσεων.
Για λόγους ψύξης του νέου κιβωτίου, στο εμπρός μέρος οι σχεδιαστές αναμόρφωσαν το σχήμα των εισαγωγών αέρα, βελτιώνοντας τη ροή του. Την ίδια στιγμή και για τον ίδιο λόγο, το κιβώτιο φέρεται να υποστηρίζεται από ένα ξεχωριστό ψυγείο λαδιού.
Προς ώρας, η Toyota κρατά κλειστά τα χαρτιά της αναφορικά με το πότε και αν τελικά φέρει στον πραγματικό κόσμο (βλ. παραγωγή) το συγκεκριμένο τύπο μετάδοσης για λογαριασμό του GR Yaris.
Σε κάθε περίπτωση, όπως δήλωσαν οι ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρείας κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης Toyota Gazoo Rally Racing Challenge, και συγκεκριμένα ο αντιπρόεδρος της Toyota Motor Corporation, Shigeru Hayakawa, ο οποίος βρέθηκε πίσω από το τιμόνι του πρωτότυπου μοντέλου, στόχος της εγκατάστασης ενός αυτόματου κιβωτίου στο πλέον… σκληροπυρηνικό Yaris είναι η επίτευξη μιας ισορροπίας ανάμεσα στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και την υψηλή απόδοση και αίσθηση στη σπορ οδήγηση.
«Το GR Yaris είναι ένα σπορ αυτοκίνητο, και το σπορ αυτοκίνητο είναι χειροκίνητο, αλλά ακόμα και το αυτόματο είναι αρκετά ανταγωνιστικό. Ίσως το αυτόματο να είναι καλύτερο», προσέθεσε ο Shigeru Hayakawa.