Αυτό είναι το νέο VW ID. Buzz
Το νέο VW ID. Buzz, σε επιβατική και επαγγελματική έκδοση, σηματοδοτεί την επιστροφή ενός εμβληματικού μοντέλου για τη γερμανική εταιρεία, σε ηλεκτρική για την περίσταση υλοποίηση.
Τα νέα VW ID. Buzz και ID. Buzz Cargo αποτελούν δύο ακόμα προσθήκες στην «ηλεκτρική ατζέντα» της γερμανικής εταιρείας. Και συνάμα, ως επιβατικές και επαγγελματικές εκδόσεις αντίστοιχα, έρχονται να συνθέσουν τις σύγχρονες εκδοχές των εμβληματικών T1 και Microbus, υιοθετώντας για την περίσταση ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης.
Τόσο η επιβατική έκδοση του νέου ID. Buzz όσο και η Cargo βασίζονται στην εγνωσμένης πλέον αξίας πλατφόρμα Modular Electric Drive Kit (MEB) του VW Group, ενώ αξιοσημείωτη είναι και η αεροδυναμική τους απόδοση, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας ορίζεται στο 0,285 για το ID. Buzz και στο 0,29 στο ID. Buzz Cargo.
Το εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων έχει σχεδιαστεί με μια open space φιλοσοφία. Στη φιλική ατμόσφαιρα της MPV έκδοσης, στην οποία ανακυκλωμένα υλικά και μη γνήσιο δέρμα, πέντε άτομα έχουν επαρκή χώρο για ταξίδια και αντίστοιχα για τις αποσκευές τους, με τον διαθέσιμο για τις τελευταίες όγκο να φτάνει τα 1.121 λίτρα. Εάν η δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωθεί, ο χώρος φόρτωσης «εκτοξεύεται» στα 2.205 λίτρα. Μεσοπρόθεσμα, θα ακολουθήσουν περισσότερες εκδόσεις με μεγαλύτερο μεταξόνιο, με 6έσια και 7θέσια διαμόρφωση. Από εκεί και πέρα, οι τρεις θέσεις μπροστά, ή εναλλακτικά δύο, καθώς και ένα σταθερό χώρισμα στο χώρο αποσκευών των 3,9 κ.μ. είναι, εν τω μεταξύ, διακριτικά χαρακτηριστικά της διαμόρφωσης του ID. Buzz Cargo. Όπως χαρακτηριστικά δηλώνουν οι δημιουργοί της έκδοσης, το van μοντέλο μπορεί να μεταφέρει δύο ευρωπαλέτες στο πίσω μέρος.
Και οι δύο παραλλαγές του νέου EV της VW θα είναι διαθέσιμες ήδη από φέτος με μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης που παρέχει μικτό ενεργειακό περιεχόμενο 82 kWh (καθαρό: 77 kWh). Η μπαταρία τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 150 kW, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στον πίσω άξονα – η μέγιστη ροπή του ανέρχεται στα 310 Nm.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ισχύς φόρτισης όταν χρησιμοποιείται εναλλασσόμενο ρεύμα είναι 11 kW, ενώ μέσω μιας υποδοχής βύσματος CCS, σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος, η ισχύς φόρτισης φτάνει έως και 170 kW. Όταν φορτίζεται με αυτόν τον τρόπο, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας αυξάνεται από 5 σε 80% σε περίπου 30 λεπτά. Προς το παρόν, επίσημα στοιχεία που να προσδιορίζουν την αυτονομία κίνησης του νέου ID. Buzz δεν είναι διαθέσιμα.
Σύμφωνα με το γερμανικό εργοστάσιο, η τελική ταχύτητα και στις δύο περιπτώσεις περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 χλμ./ώρα, ενώ ο κύκλος στροφής του οχήματος δεν ξεπερνά τα 11 μέτρα.
Τόσο το ID. Buzz όσο και το ID. Buzz Cargo έχουν μεταξόνιο 2.988 χλστ. ενώ το μήκος τους φτάνει τα 4.712 χλστ. Συγκριτικά, το μεταξόνιο είναι μόλις 2 χιλιοστά μεγαλύτερο από εκείνο του T6.1, το οποίο, ωστόσο, έχει συνολικό μήκος 4.904 χλστ. Το δε ύψος των δύο EV ανέρχεται στα 1.937 χλστ., ενώ το πλάτος στα 1.985 χλστ., εξαιρουμένων των εξωτερικών καθρεπτών. Σε ότι αφορά το χώρο φόρτωσης, το ID. Buzz προσφέρει 1.121 λίτρα, χωρίς την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, και 3,9 κ.μ. στην επαγγελματική εκδοχή.
VW ID. Buzz: Made in Germany
Τα νέα VW ID. Buzz και ID. Buzz Cargo παράγονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Αννόβερο, με τα δύο νέα μοντέλα να κατασκευάζονται με ένα επίπεδο αυτοματισμού που φτάνει έως και το 90%. Η πλειοψηφία των ηλεκτρικών κινητήριων συστημάτων του ID. Buzz κατασκευάζεται επίσης στη Γερμανία με τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας – σε αυτήν την περίπτωση από το τμήμα Volkswagen Group Components του Group.
Τα δομικά στοιχεία των δύο μοντέλων παράγονται στα εργοστάσια εξαρτημάτων στο Kassel, στο Braunschweig, στο Salzgitter και στο Ανόβερο και περιλαμβάνουν τον ηλεκτροκινητήρα, το σύστημα μπαταρίας και τους άξονες. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το ID. Buzz είναι το πρώτο μοντέλο της οικογένειας μοντέλων ID. για την οποία η Volkswagen Group Components κατασκευάζει και τους άξονες. Και αυτό στην πραγματικότητα γίνεται σε ένα χώρο που έχει δημιουργηθεί ειδικά για τον σκοπό αυτό, στο Αννόβερο-Barsinghausen.
Μακροπρόθεσμα, το Ανόβερο θα παράγει επίσης το σύστημα μπαταρίας για το ID. Buzz – προς το παρόν κατασκευάζεται στο Braunschweig.