Το νέο ηλεκτρικό VW ID. Buzz προ των πυλών
Το ηλεκτρικό VW ID. Buzz αποτελεί τη νέα προσθήκη στην προϊοντική ατζέντα των οχημάτων μηδενικών εκπομπών της γερμανικής εταιρείας. Και συνάμα την αναβίωση ενός εμβληματικού μοντέλου.
To VW ID. Buzz παρουσιάστηκε για πρώτη φορά υπό τη μορφή πρωτοτύπου το 2017, στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ. Η θετική ανταπόκριση του κοινού, σε συνδυασμό με την ανάγκη περεταίρω διεύρυνσης της ηλεκτρικής γκάμας του Γερμανού κατασκευαστή, ώθησαν τους ιθύνοντές του να πάρουν τη μεγάλη απόφαση και να επιταχύνουν την εξέλιξη, προκειμένου τόσο η επιβατική έκδοση, όσο και η επαγγελματική με την ονομασία Cargo, να έρθουν να συμπληρώσουν σήμερα την ηλεκτρική γκάμα των ID. μοντέλων της VW.
Αυτήν τη στιγμή, πάντως, ένας στόλος οχημάτων προπαραγωγής «περιοδεύει» στην Ευρώπη, σε πόλεις όπως η Βαρκελώνη, το Παρίσι, το Λονδίνο, το Άμστερνταμ, η Κοπεγχάγη, το Αμβούργο και το Αννόβερο, με στόχο την ολοκλήρωση των τελευταίων δοκιμών εξέλιξης.
Τα πρωτότυπα αυτά φέρουν «ελαφρύ» καμουφλάζ αποκαλύπτοντας έτσι τη σχεδιαστική συνάφεια του οχήματος τόσο με το πρωτότυπο του 2017, όσο και με το θρυλικό T1, του αυθεντικού, με άλλα λόγια, Bulli.
Σε ότι αφορά τον τεχνικό τομέα, τόσο η επιβατική έκδοση του νέου ID. Buzz όσο και η Cargo βασίζονται στην εγνωσμένης πλέον αξίας πλατφόρμα Modular Electric Drive Kit (MEB) του VW Group. Και οι δύο παραλλαγές θα είναι διαθέσιμες ήδη από φέτος με μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης που παρέχει μικτό ενεργειακό περιεχόμενο 82 kWh (καθαρό: 77 kWh). Η μπαταρία τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 150 kW, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στον πίσω άξονα – η μέγιστη ροπή του ανέρχεται στα 310 Nm.
Η τελική ταχύτητα και στις δύο περιπτώσεις περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 χλμ./ώρα, ενώ ο κύκλος στροφής του οχήματος δεν ξεπερνά τα 11 μέτρα. Προς το παρόν, επίσημα στοιχεία που να προσδιορίζουν την αυτονομία κίνησης του νέου ID. Buzz δεν είναι διαθέσιμα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιβατική έκδοση του ID. Buzz θα είναι σε θέση να προσφέρει χώρους για 5 επιβάτες, σε αντίθεση με την Cargo, η οποία προβλέπεται να παρέχει μια διάταξη για 3 επιβάτες. Αργότερα, η VW θα προσθέσει στην προϊοντική ατζέντα του μοντέλου μια έκδοση με μεγαλύτερο μεταξόνιο, το οποίο θα προσφέρει περισσότερες δυνατότητες διαμόρφωσης στην καμπίνα αλλά και το χώρο φόρτωσης.
Τόσο το ID. Buzz όσο και το ID. Buzz Cargo έχουν μεταξόνιο 2.988 χλστ. ενώ το μήκος τους φτάνει τα 4.712 χλστ. Συγκριτικά, το μεταξόνιο είναι μόλις 2 χιλιοστά μεγαλύτερο από εκείνο του T6.1, το οποίο, ωστόσο, έχει συνολικό μήκος 4.904 χλστ. Το δε ύψος των δύο EV ανέρχεται στα 1.937 χλστ., ενώ το πλάτος στα 1.985 χλστ., εξαιρουμένων των εξωτερικών καθρεπτών. Σε ότι αφορά το χώρο φόρτωσης, το ID. Buzz προσφέρει 1.121 λίτρα, χωρίς την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, και 3,9 κ.μ. στην επαγγελματική εκδοχή.
Όπως ανακοίνωσε σήμερα η VW, η παραγωγή του νέου ID. Buzz θα ξεκινήσει στα μέσα τις χρονιάς, ενώ οι πρώτες παραδόσεις σε Ευρωπαίους πελάτες το φθινόπωρο.