Hyundai: Στόχος η ανταγωνιστικότητα στη Σουηδία
H Hyundai προετοιμάστηκε για το Ράλλυ Σουηδίας, θέλοντας να επιστρέψει στις ανταγωνιστικές εμφανίσεις και να δει τουλάχιστον ένα πλήρωμά της στο βάθρο.
Οι εργοστασιακές ομάδες κινούνται σε ρυθμούς Ράλλυ Σουηδίας (24-27 Φεβρουαρίου), με την Hyundai να επιδιώκει την επιστροφή στις καλές εμφανίσεις.
Ο σουηδικός αγώνας επανέρχεται στο πρόγραμμα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ μετά από απουσία ενός έτους και αναμένεται με ανυπομονησία από όλους τους εμπλεκόμενους.
Έχοντας μετακινήσει το επίκεντρο, που βρίσκεται πια στην πόλη Umea, 700 χιλιόμετρα βορειότερα και πλησιάζοντας τον Αρκτικό Κύκλο, οι διοργανωτές εξασφάλισαν την πολυπόθητη παρουσία χιονιού.
Μάλιστα, οι έντονες χιονοπτώσεις επέφεραν την απροσδόκητη μετακίνηση κοπαδιών ταράνδων, με αποτέλεσμα την ακύρωση μιας ειδικής διαδρομής που είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί δύο φορές, κατά τη δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Σουηδίας.
Hyundai: Οι επιδιώξεις των οδηγών για το Ράλλυ Σουηδίας
Μετά από τη δύσκολη πρεμιέρα στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, οι άνθρωποι της Hyundai έβαλαν τα δυνατά τους, ώστε να βελτιώσουν όσο γίνεται τα υβριδικά i20 N Rally1, με στόχο να προσφέρουν ένα “ανταγωνιστικό πακέτο” στους οδηγούς τους.
Έχοντας επωφεληθεί από την υιοθέτηση νέας βάσης δοκιμών στη Φινλανδία, η Hyundai πραγματοποίησε αρκετά χιλιόμετρα σε χιόνι, τόσο εκεί όσο και στη Σουηδία.
Στο Ράλλυ Σουηδίας, οι Πρωταθλητές Κατασκευαστών 2019 και 2020 θα παραταχθούν με την ίδια τριάδα πληρωμάτων που παρουσίασαν στην πρεμιέρα, δηλαδή τους Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe, Ott Tanak-Martin Jarveoja και Oliver Solberg-Elliott Edmondson.
Όλοι τους έχουν υψηλό κίνητρο ώστε να επιδιώξουν ένα θετικό αποτέλεσμα, αφού οι μεν Neuville και Tanak έχουν κερδίσει στη Σουηδία κατά το παρελθόν, ο δε Solberg θα κάνει ντεμπούτο στα πάτρια εδάφη, ως εργοστασιακός οδηγός.
“Με το ολοκαίνουργιο πρόγραμμα, είναι πολύ δύσκολο να γνωρίζουμε τι μας περιμένει στο Ράλλυ Σουηδίας, αλλά σίγουρα θα είναι ενδιαφέρον”, δήλωσε ο Thierry Neuville, νικητής στη Σουηδία το 2018.
“Αν και δεν έχουμε μεγάλη εμπειρία με το Hyundai i20 N Rally1 σε αυτές τις συνθήκες – πρόκειται για ένα κανονικό ράλλυ σε χιόνι- νομίζω ότι το στυλ οδήγησής μας θα είναι αντίστοιχο με εκείνο που απαιτούνταν στα προηγούμενα αυτοκίνητα.
“Τα ράλλυ είναι πάντοτε πιο θεαματικά στο χιόνι με ελαστικά με καρφιά. Συνήθως, οι ειδικές διαδρομές είναι αρκετά γρήγορες, πρέπει να “ακουμπάς” στις μπαριέρες χιονιού (snowbanks) και να οδηγείς πλαγιολισθαίνοντας περισσότερο.
“Πρέπει να είσαι λίγο πιο επιθετικός ώστε να κάνεις τα καρφιά να βρουν πρόσφυση στο έδαφος. Όλοι έχουν δουλέψει τόσο σκληρά τους τελευταίους μήνες και ευελπιστούμε να δούμε μια καλή ανταμοιβή αυτής της προσπάθειας το επόμενο Σαββατοκύριακο”.
“Το Ράλλυ Σουηδίας είναι εντελώς νέος αγώνας, καθώς μετακινηθήκαμε πιο βόρεια από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια.
“Πραγματικά δεν ξέρω τι να περιμένω, όμως ανέκαθεν μου άρεσε πολύ να αγωνίζομαι στο χιόνι. Στη Σουηδία είχαμε το πρώτο μας βάθρο με τη Hyundai Motorsport και θα σήμαινε πολλά να μπορέσουμε να επαναλάβουμε αυτό το αποτέλεσμα το επόμενο Σαββατοκύριακο.
“Έχουμε τη βούληση να επιστρέψουμε μαχητικά από τον δύσκολο πρώτο γύρο της σεζόν- θέλουμε να το μετατρέψουμε σε θετική δυναμική που θα μας καθοδηγήσει σε όλη τη διάρκεια της επόμενης χρονιάς.
“Την περασμένη σεζόν ήμασταν νικητές στο χιόνι στο Arctic Rally Finland, οπότε ξέρουμε ότι είμαστε γρήγοροι και ανταγωνιστικοί σε αυτή την επιφάνεια. Ο στόχος θα είναι να είμαστε εξαρχής ανταγωνιστικοί και να βρούμε έναν καλό ρυθμό με το Hyundai i20 N Rally1”.
Σχετικά με το αυτοκίνητο, ο Tanak ανέφερε: “Θα είναι γρήγορο. Από πλευράς απόδοσης, είμαι βέβαιος πως η δυναμική υπάρχει.
“Μην ξεχνάτε, πως στο Μόντε κουβαλούσαμε άλλα προβλήματα και δεν είχαμε πραγματικά την ευκαιρία να δούμε την ταχύτητα και τη δυναμική του αυτοκινήτου”.
Την τριάδα οδηγών της Hyundai στο Ράλλυ Σουηδίας, συμπληρώνει ο Oliver Solberg, στο ντεμπούτο του ως εργοστασιακός οδηγός στον αγώνα της χώρας καταγωγής της μητέρας του.
“Πρώτα απ’ όλα, θα είναι πολύ συγκινητικό να αγωνιστώ για πρώτη φορά στη χώρα μου ως εργοστασιακός οδηγός”, επισήμανε ο Solberg.
“Είναι κάτι που ονειρευόμουν σε όλη μου τη ζωή. Νομίζω ότι η νέα τοποθεσία είναι ένα σημαντικό βήμα, καθώς είναι αυτό που χρειάζεται το ράλι για να εξασφαλίσει φανταστικές συνθήκες, ακόμη και αν είναι λυπηρό που θα απομακρυνθώ από τη γενέτειρα πόλη μου.
“Το χιόνι και ο πάγος είναι οι αγαπημένες μου επιφάνειες η αγαπημένη μου επιφάνεια, οπότε θα είναι ένα πολύ ιδιαίτερο ράλλυ. Πρέπει να είσαι αρκετά επιθετικός με το στυλ οδήγησής σου, διατηρώντας το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου στις γραμμές, αλλά πιέζοντας το πίσω μέρος.
“Θα είναι καινούργιο για όλους, οπότε η προετοιμασία είναι πιο ισότιμη είναι πιο ισότιμες και μου δίνει μια καλή ευκαιρία να έχω ένα δυνατό Σαββατοκύριακο.
“Το Ράλλυ Σουηδίας θα είναι ένα μείγμα από όλα: γρήγορες διαδρομές με πολλές στροφές, χειμερινές συνθήκες, πολλά snowbanks και ίσως μερικοί τάρανδοι”.
Τέλος, ο εκτελών χρέη Διευθυντή της Hyundai Motorsport, Julien Moncet, ανέφερε ενόψει του Ράλλυ Σουηδίας:
“Από το Ράλλυ Μόντε-Κάρλο, ολόκληρη η ομάδα έχει εργαστεί απίστευτα σκληρά για να βελτιώσει το πακέτο μας και ανυπομονούμε να παρουσιάσουμε καλύτερες επιδόσεις στο Ράλλυ Σουηδίας.
“Βρίσκουμε ακόμα τα πατήματά μας με τους νέους υβριδικούς κανονισμούς και οι δοκιμές μας πριν από τον αγώνα βοήθησαν στην προετοιμασία για τους χειμερινούς δρόμους του Umeå.
“Τα τρία πληρώματά μας γνωρίζουν τι χρειάζεται για να είναι κανείς ανταγωνιστικός στο χιόνι, οπότε εστιάζουμε ώστε όλα τα αυτοκίνητα να τερματίσουν, μετά από έναν απογοητευτικό πρώτο γύρο.
“Πρέπει να περιμένουμε ότι θα συναντήσουμε δυσκολίες, αλλά θα προσπαθήσουμε για ένα ανταγωνιστικό ράλλυ που θα κορυφωθεί με ένα δυνατό αποτέλεσμα στη Σουηδία”.
Υπενθυμίζουμε, πως το Ράλλυ Σουηδίας, διεξάγεται στις 24-27 Φεβρουαρίου και μετά από την ακύρωση μιας διπλής ειδικής διαδρομής, περιλαμβάνει 17 ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 262,76 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Photos: Hyundai Motorsport