Ράλλυ Σουηδίας: Ακύρωση ειδικών διαδρομών λόγω ταράνδων
Οι διοργανωτές του Ράλλυ Σουηδίας ανακοίνωσαν την ακύρωση μιας ειδικής επαναλαμβανόμενης ειδικής διαδρομής του Σαββάτου 26 Φεβρουαρίου, λόγω απροσδόκητης μετακίνησης ταράνδων εξαιτίας των καιρικών συνθηκών.
Λίγες ημέρες πριν από την εκκίνηση του Ράλλυ Σουηδίας, που θα αποτελέσει τον δεύτερο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ στις 24-27 Φεβρουαρίου, έχουμε αλλαγή στο πρόγραμμα.
Συγκεκριμένα, μια απρόσμενη μετακίνηση κοπαδιών ταράνδων σε τοπικές φάρμες, δεν επιτρέπει τη διεξαγωγή της ειδικής διαδρομής Ortrask, μήκους 20,49 χιλιομέτρων, που είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί δύο φορές το Σάββατο 26 Φεβρουαρίου, ως η 9η και 13η ειδική διαδρομή του αγώνα.
Αυτό σημαίνει πως ο αγώνας θα περιλαμβάνει τελικά 17 ειδικές διαδρομές μήκους 262,76 αγωνιστικών χιλιομέτρων, ενώ εξαιτίας αυτής της αλλαγής, η δεύτερη ημέρα θα ξεκινά πιο αργά.
Ράλλυ Σουηδίας: Το χιόνι φέρνει… ακύρωση
Τα τελευταία χρόνια, το σημαντικότερο διακύβευμα του Ράλλυ Σουηδίας από πλευράς καιρικών συνθηκών, ήταν η έλλειψη χιονιού, με αποκορύφωμα το 2020 όταν ο σκανδιναβικός αγώνας θύμισε… RAC.
Πέρυσι, το Ράλλυ Σουηδίας ματαιώθηκε λόγω των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας όμως φέτος, επέστρεψε δριμύτερο.
Μια βασική ενέργεια των διοργανωτών ήταν η μετακίνηση του αγώνα 700 χιλιόμετρα βορειότερα, ώστε να εξασφαλιστεί η παρουσία περισσότερου χιονιού, με την πόλη Umea να αποτελεί το νέο επίκεντρό του.
Αυτό πράγματι συνέβη, αφού το φετινό Ράλλυ Σουηδίας αναμένεται να διαθέτει πολύ χιόνι, με τη χιονόπτωση των τελευταίων ημερών να βοηθά τις αρχικές επιδιώξεις, αλλά και να προκαλεί ένα απροσδόκητο πρόβλημα.
Συγκεκριμένα, η έντονη χιονόπτωση αποτέλεσε αφορμή για μετακίνηση από κοπάδια ταράνδων, γεγονός που καθιστά τη διεξαγωγή μίας ειδικής διαδρομής, αδύνατη.
Με δήλωσή του στην επίσημη ιστοσελίδα του Ράλλυ Σουηδίας, ο CEO του αγώνα Glenn Olsson ανέφερε:
“Δυστυχώς, λόγω των απροσδόκητων μετακινήσεων ταράνδων που προκλήθηκαν από τις τρέχουσες καιρικές συνθήκες, οι αγρότες μας είπαν ότι η πρόσβαση δεν είναι πλέον διαθέσιμη.
“Ενώ προσφέρθηκαν και εξετάστηκαν διάφορες λύσεις από τις δύο πλευρές, δυστυχώς δεν μπορέσαμε να βρούμε μια λύση που να επιτρέπει τη διεξαγωγή της ειδικής διαδρομής.
“Είναι μια καθυστερημένη απόφαση, που όμως αντανακλά τις αποφασιστικές προσπάθειες όλων των εμπλεκομένων για αποφυγή αυτής της κατάστασης.
“Η μεταφορά ενός αγώνα WRC σε μια νέα τοποθεσία είναι μια δύσκολη και περίπλοκη διαδικασία από πλευράς υλικοτεχνικής, σχεδιασμού και διαδικασιών διαβούλευσης με την κοινότητα.
“Αυτή η ενέργεια αντανακλά τη σαφή αναγνώριση από τους διοργανωτές και την κοινότητα του WRC ότι υπάρχουν περιβαλλοντικοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την πρόσβασή μας σε περιοχές της υπαίθρου. Είναι ένα γεγονός που πρέπει να σεβαστούμε και το σεβόμαστε.
“Η κοινότητα έχει πραγματοποιήσει έντονη εργασία για μεγάλο χρονικό διάστημα, ώστε να δημιουργηθεί ένα επιτυχημένο ράλλυ για τους συμμετέχοντες και τους φίλους του σπορ, όμως δυστυχώς σε αυτή την περίπτωση, αποδεχόμαστε πως οι δρόμοι σε αυτή την περιοχή δεν είναι προσβάσιμοι για το 2022”.
Ο διευθυντής αγώνων του WRC Promoter, Simon Larkin, σχολίασε: “Ο διοργανωτής του WRC και η FIA σέβονται την απόφαση του Ράλλυ Σουηδίας.
“Η μετακίνηση βόρεια στην Umea είναι ένα θετικό βήμα για το ράλλυ και είμαστε πεπεισμένοι πως θα έχουμε έναν επιτυχημένο αγώνα την επόμενη εβδομάδα, καθώς και για το μακροπρόθεσμο μέλλον του στην περιοχή”.
Photos: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport