Mercedes-AMG EQE 43 4Matic & 53 4Matic+: Στην πρίζα με έως και 687 ίππους
Οι νέες Mercedes-AMG EQE 43 4Matic και 53 4Matic+ ανεβάζουν τον πήχη της ηλεκτρικής απόδοσης έως και τους 687 ίππους.
Με τις νέες Mercedes-AMG EQE 43 4Matic και 53 4Matic+ ο Γερμανός κατασκευαστής κάνει μια ακόμα «δήλωση» αναφορικά με τη μορφή αλλά και τις επιμέρους τεχνικές προδιαγραφές και επιλογές των σπορ μοντέλων του – που φυσικά εξακολουθούν να φέρουν την υπογραφή της AMG, χωρίς όμως να διατηρούν «σχέσεις» με πολυκύλινδρους κινητήρες εσωτερικής καύσης πολλών κυβικών εκατοστών αλλά με εξελιγμένες για την περίσταση ηλεκτρικές μονάδες και μπαταρίες υψηλής τάσης.
Σε σχέση με την μικρότερη Mercedes EQE 350, η νέα Mercedes-AMG EQE 43 4Matic διαθέτει έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος βρίσκεται εγκατεστημένος στον εμπρός άξονα, ανεβάζοντας τη μέγιστη συνδυαστική ισχύ στους 476 ίππους και τη ροπή στα 858 Nm. Ως απόρροια της εν λόγω προσθήκης, η συγκεκριμένη έκδοση είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,2 δλ. υπό την προϋπόθεση ότι η μπαταρία έχει αποθέματα όχι λιγότερο του 50% της μέγιστης δυναμικής της – που για την περίσταση ανέρχονται σε 90,6 ωφέλιμες kWh.
Στην πιο προηγμένη Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+, η οποία διαθέτει τον ίδιο συσσωρευτή ενέργειας και με δύο επίσης ηλεκτρικές μονάδες κίνησης, η μέγιστη απόδοση φτάνει στους 626 ίππους, και σε λειτουργία overboost στους 687 ίππους, ενώ η ροπή διαμορφώνεται στα 950 και 1.000 Nm, αντίστοιχα. Εδώ, το τυπικό «0-100» ολοκληρώνεται σε 3,5 ή 3,3 δλ., και η τελική ταχύτητα στα 220 ή 240 χλμ./ώρα, έναντι «μόλις» 210 χλμ/ώρα για την μικρότερη «43 Matic».
Η «μεγάλη» έκδοση χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρες που έχουν περεταίρω εξελιγμένα στοιχεία, όπως είναι οι νέες περιελίξεις και ελάσματα, η υψηλότερη τάση λειτουργίας και το διαφορετικό inverter, που σε συνδυασμό επιτρέπουν στις ηλεκτρικές μονάδες να περιστρέφονται σε ακόμα πιο υψηλές στροφές. Μάλιστα, ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα είναι ακόμα πιο αποδοτικός, χάρη στο σχεδιασμό έξι φάσεων, που βασίζεται σε δύο περιελίξεις με τρεις φάσεις η καθεμία. Επίσης, ο στάτορας με περιέλιξη έλξης εξασφαλίζει ένα ιδιαίτερα ισχυρό μαγνητικό πεδίο. Από εκεί και πέρα, το «παρών» δίνει ένα πιο εξελιγμένο σύστημα ψύξης για τις δύο μονάδες καθώς και ένας εναλλάκτης θερμότητας λαδιού για την ψύξη του κιβωτίου.
Η μπαταρία των 90,6 kWh των δύο εκδόσεων υιοθετεί μια χημεία που ακολουθεί την αναλογία 8:1:1 ως προς τη χρήση νικελίου, κοβαλτίου και μαγγανίου. Ένα ακόμα πλεονέκτημα της νέας γενιάς μπαταριών της Mercedes-AMG είναι οι σύντομοι χρόνοι φόρτισης. Εν προκειμένω, αμφότερες οι νέες EQE μπορούν να φορτιστούν σε ταχυφορτιστή με μέγιστη ισχύ έως 170 kW. Σε αυτή την περίπτωση, μόλις 15 λεπτά αρκούν ια την ανάκτηση ενέργειας ικανής για την κάλυψη 180 χλμ., σύμφωνα με τις πιστοποιημένες μετρήσεις βάσει του πρωτοκόλλου WLTP.
Οι υπόλοιπες τεχνολογίες των νέων Mercedes-AMG EQE
Η αερανάρτηση AMG Ride Control+, με ενεργή για την περίσταση απόσβεση, συνεργάζεται με μια διάταξη τεσσάρων συνδέσμων στον εμπρός άξονα και μία πολλαπλών στον οπίσθιο. Και οι δύο είναι βελτιστοποιημένες ειδικά από την AMG σε καίριους τομείς, όπως στις πλύμνες, στους συνδέσμους ανάρτησης και στις αντιστρεπτικές ράβδους, οι οποίες διαθέτουν για την περίσταση μεγαλύτερη ακαμψία. Επί της ουσίας, πρόκειται για λύσεις που προέρχονται τόσο από την Mercedes EQS όσο και από την 4θυρη AMG GT, αλλά με διαφορετικό set-up.
«Σταθερή» και στις δύο εκδόσεις είναι η παρουσία συστήματος τετραδιεύθυνσης (σ.σ.: η μέγιστη γωνία του πίσω άξονα φτάνει έως και τις 3,6 μοίρες). Σε ταχύτητες κάτω των 60 χλμ./ώρα, οι πίσω τροχοί κατευθύνονται προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους εμπρός, για περισσότερη ευελιξία, ενώ από την ταχύτητα αυτή και πάνω, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς, για αυξημένη σταθερότητα και ασφάλεια οδήγησης σε υψηλές ταχύτητες.
Άξια αναφοράς είναι επίσης και τα drive modes με τα οποία διατίθενται τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα της νέας EQE – τα οποία ζυγίζουν 2,5 τόνους. Εν προκειμένω, πρόκειται για τα Slippery, Comfort, Sport και Sport+, τα οποία προσφέρουν και στα δύο μοντέλα «κλειδωμένες» ποσότητες ισχύος. Και πιο συγκεκριμένα, το 50%, 85% (80 στην «53»), 90% και 100% της μέγιστης συνδυαστικής ισχύος των μονάδων κίνησης. Ένα ακόμα στοιχείο στο οποίο έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση είναι τα φρένα, τα οποία αποτελούνται από δίσκους 415×33 και 378×22 χλστ. εμπρός και πίσω, με εξαπίστονες και μονοπίστονη δαγκάνα – προαιρετικά διατίθενται και κεραμικοί δίσκοι με εκείνους στον εμπρός άξονα να φτάνουν σε διάμετρο τα 440 χλστ.