Malcolm Wilson: Άξιζε η αναμονή της συνεργασίας με τον Loeb
Ο ιδρυτής της M-Sport, Malcolm Wilson, αποθέωσε τον Sebastien Loeb για την απόδοσή του στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, αναφέρθηκε στην προσπάθεια απόκτησής του το 2005 και μίλησε για τους επόμενους αγώνες του τη φετινή χρονιά.
Οι Sebastien Loeb και Malcolm Wilson αποτελούν δύο από τις σημαντικότερες προσωπικότητες των τελευταίων δεκαετιών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.
Αν και βρέθηκαν αντίπαλοι επί σειρά ετών στις ειδικές διαδρομές, όταν ο Loeb κυριαρχούσε με τη Citroen, ενώ ο Wilson ήταν ιθύνων νους της M-Sport Ford, η μεταξύ τους αλληλοεκτίμηση ήταν δεδομένη.
Παρόλα αυτά, οι συνθήκες τα είχαν φέρει έτσι που η μεταξύ τους συνεργασία δεν είχε καταστεί εφικτή. Αυτό άλλαξε ενόψει του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, όταν ο Sebastien Loeb οδήγησε για πρώτη φορά το υβριδικό Ford Puma Rally1, φτάνοντας στη νίκη με συνοδηγό την Isabelle Galmiche, λίγες ημέρες μετά από τον τερματισμό στη δεύτερη θέση του Dakar.
Όσο για το μέλλον; Ο Wilson σχολίασε πως γίνεται προσπάθεια συμμετοχής των Loeb-Galmiche σε ακόμη 4 αγώνες, με το Ράλλυ Πορτογαλίας να φαντάζει ως ο πιο πιθανός επόμενος σταθμός για το γαλλικό πλήρωμα.
Malcolm Wilson: Αναλύοντας την μοναδικότητα του Loeb
Μόλις επέστρεψαν τα Ford Puma Rally1 από Ράλλυ Μόντε Κάρλο, όπου η M-Sport κατέκτησε την πρώτη νίκη μετά από το Ράλλυ Ουαλίας 2018, ο Malcolm Wilson βρέθηκε στο αρχηγείο της ομάδας του, για να πανηγυρίσει με τους συνεργάτες του.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Βρετανός έκανε ειδική αναφορά στον Sebastien Loeb, η παρουσία του οποίου βοήθησε συνολικά την ομάδα της Cumbria.
“Ήταν τόσο χαλαρός για όλα”, ανέφερε στους συνεργάτες του ο Malcolm Wilson. “Τίποτα δεν τον ενοχλούσε. Φαινόταν αδιάφορος για το όλο θέμα, αλλά στην πραγματικότητα, αυτό που δεν φαινόταν ήταν η σκληρή δουλειά, η συγκέντρωση και η προσοχή στα πάντα”.
Ταυτόχρονα, ο ιδιοκτήτης της M-Sport στάθηκε σε μια σημαντική λεπτομέρεια, η οποία καταδεικνύει το οδηγικό μεγαλείο του Loeb, τονίζοντας παράλληλα πως ελπίζει αυτό να το ακούσουν οι υπόλοιποι οδηγοί της ομάδας του, αναφέροντας ονομαστικά τους Craig Breen και Gus Greensmith.
“Ένα από τα πράγματα που με εντυπωσίασαν περισσότερο, είναι πως δεν άλλαξε το στήσιμο. Μπήκε στο αυτοκίνητο την Πέμπτη και δεν άλλαξε τίποτα τις επόμενες 4 ημέρες.
“Ούτε ένα κλικ στα αμορτισέρ, τις ρυθμίσεις στα ελατήρια, τίποτα. Το μόνο που κάναμε, ήταν να αλλάξουμε δισκόφρενα. Σήμερα, βλέπετε πολλούς οδηγούς να μπαίνουν στο αυτοκίνητο και να αλλάζουν διαρκώς πράγματα, προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση.
“Ακόμη και όταν οδηγούσε με διαφορετική γόμα ελαστικών (σε σχήμα Χ) το Σάββατο, δεν άλλαξε τίποτα”.
Επιπλέον, ο Wilson στάθηκε στην συνολική προσέγγιση του Loeb, καθώς και στον τρόπο που διαχειρίστηκε ο Loeb τη νέα του συνοδηγό, Isabelle Galmiche, φροντίζοντας να πάρει από πάνω της κάθε είδος πίεσης.
“Αυτό που έκανε στο Μόντε Κάρλο ήταν τόσο εντυπωσιακό. Όταν σκέφτεσαι τα πάντα, είναι ακόμη καλύτερο.
“Να σκέφτεσαι πως δεν συμμετείχε για έναν χρόνο, ήρθε από το Dakar χωρίς πολύ χρόνο με το αυτοκίνητο και νέα συνοδηγό η οποία δεν είχε αγωνιστεί ξανά σε αυτό το επίπεδο…”, σχολίασε ο Wilson.
“Ήταν τόσο ήρεμος και χαλαρός μαζί της (με την Isabelle Galmiche). Υπήρχε μεγάλη πίεση πάνω του, αλλά δεν το καταλάβαινες – και έκανε ότι μπορούσε για να πάρει την πίεση από πάνω της.
“Ήταν καταπληκτικός. Την έκανε να αισθάνεται απόλυτα άνετα”.
Η προσπάθεια του Wilson για συνεργασία με τον Loeb το 2005
Παράλληλα, ο ηγέτης της M-Sport έπλεξε για ακόμη μια φορά το εγκώμιο του 9 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Ράλλυ, μιλώντας στο DirtFish.
“Τώρα καταλαβαίνω”, ανέφερε ο Βρετανός κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν. “Καταλαβαίνω τι είχαμε να αντιμετωπίσουμε όλα αυτά τα χρόνια και μπορώ να σας πω ότι σίγουρα θα είχαμε κατακτήσει όλους τους τίτλους αν τον είχαμε μαζί μας.
“Χωρίς εκείνον, αυτή η προσπάθεια κατά την περίοδο 2006-2008 ήταν σχεδόν αδύνατη”.
Ο Wilson δεν εστίασε τυχαία σε εκείνη την χρονική περίοδο, αφού το 2005 προσπάθησε να εξασφαλίσει την υπογραφή του Loeb, καθώς η Citroen απουσίασε για μια χρονιά από το θεσμό, συμμετέχοντας με τη δορυφορική Kronos, προκειμένου να εξελίξει το C4 WRC ενόψει 2007.
Σύμφωνα με τον Βρετανό, ο λόγος για τον οποίο ο Loeb δεν έκανε το μεγάλο άλμα για τριετή συνεργασία με τη Ford, είχε ονοματεπώνυμο: Guy Frequelin! Δηλαδή, ο άνθρωπος που ανίχνευσε το ταλέντο του Loeb και τον έφερε έως την κορυφαία κατηγορία για λογαριασμό της Citroen.
“Ήμασταν πολύ κοντά, ξέρετε. Πραγματικά κοντά”, πρόσθεσε ο Wilson. “Οδήγησε το αυτοκίνητο. Ήταν χαρούμενος. Η συμφωνία που του προτείναμε ήταν ίδια με εκείνη της Citroen.
“Η διαφορά, θεωρώ, πως ήταν ο Guy (Frequelin). Λόγω του σεβασμού που είχε για τον Guy, δε θεωρώ πως ο Seb θα μπορούσε να τον αφήσει”.
Εντέλει, άξιζε η αναμονή 17 ετών για την επίτευξη της συνεργασίας; “Σίγουρα, ναι. Ήταν ένας ονειρικός αγώνας και ένα όνειρο να δουλέψουμε μαζί. Από τη στιγμή που βρέθηκε στο αυτοκίνητο για πρώτη φορά – και να μην ξεχνάμε πως οι πρώτες του δοκιμές έγιναν με το πρωτότυπο, ήταν πολύ χαρούμενος.
“Οδήγησε το αυτοκίνητο στο Greystoke, του άρεσε – ήταν πηγή αληθινής ευχαρίστησης και τιμή μας να τον βλέπουμε να βγαίνει από το αυτοκίνητο και να μιλάει με τον τρόπο που το έκανε για αυτό”, ήταν το σχόλιο του Wilson.
Η σχέση αμοιβαίας εκτίμησης μεταξύ Malcolm Wilson και Sebastien Loeb
Όπως αποδεικνύεται, τα συναισθήματα είναι αμοιβαία, αφού και ο Sebastien Loeb έσπευσε να αναδείξει την εκτίμησή του για τον Malcolm Wilson.
“Πάντα ήξερα πως ο Malcolm είναι καλός τύπος”, δήλωσε στο ίδιο Μέσο ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής και πολυνίκης του WRC.
“Έστω και αν δεν είχαμε περάσει πολύ χρόνο μαζί στο παρελθόν. Λέγαμε “γεια” και μιλούσαμε λίγο, (όμως) πάντοτε μου άρεσε ο τρόπος που έκανε τα πράγματα και το πάθος του για το σπορ”.
Διόλου τυχαία, ο Loeb συγκρίνει τον επικεφαλής της M-Sport με τον μέντορά του, Guy Frequelin.
“Κατά κάποιον τρόπο μπορώ να τον συγκρίνω με τον Guy Frequelin. Όμως η διαφορά είναι πως ο Guy ήταν διευθυντής μιας μάρκας. Δεν έβαζε τα χρήματά του στο παιχνίδι.
“Για τον Malcolm είναι διαφορετικά. Διαχειρίζεται τη δική του ομάδα και τη δική του επιχείρηση, οπότε είναι, νομίζω, πως δύσκολη δουλειά. Πάντα ήταν έτσι με τον Malcolm – μπορείς να δεις το πάθος του για τα ράλλυ, πάντα κάνει κάτι με την καρδιά του.
“Ανέκαθεν γνώριζα πως θα είναι ωραίο να εργαστώ μαζί του και τα καταφέραμε για πρώτη φορά. Είμαι πολύ χαρούμενος”.
Εν αναμονή της συνέχειας
Όταν η πρώτη φορά συνεργασίας είναι τόσο καλή, η συνέχεια αυτής είναι σχεδόν… υποχρεωτική και κάτι τέτοιο, αποτελεί ζητούμενο για όλους τους φίλους του WRC.
Αν και προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι επίσημο, ο Wilson δήλωσε πως η M-Sport Ford καταβάλλει προσπάθεια, ώστε να εξασφαλίσει τη συμμετοχή του Loeb σε ακόμη 4 αγώνες φέτος.
“Στοχεύουμε σε 4 αγώνες”, δήλωσε στο WRC ο Βρετανός. “Μόνο αυτό μπορώ να σας πω για τώρα. Εργαζόμαστε στα πάντα αυτή τη στιγμή.
“Προφανώς, η Σουηδία δεν είναι μεταξύ αυτών και έχει πει ο ίδιος ότι δε θα είναι στην Κροατία. Ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε – όμως ένα είναι σίγουρο, πως ανυπομονούμε να δούμε εκείνον και την Isabelle ξανά μαζί μας”.
Αν και ο Wilson δε μπήκε σε λεπτομέρειες, οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως πιο πιθανός αγώνας επανόδου, όπου μάλιστα μπορεί να ξαναζήσουμε την τιτανομαχία των δύο Seb, είναι το Ράλλυ Πορτογαλίας (19-22 Μαΐου), ενώ μερικοί ακόμη υποψήφιοι αγώνες είναι τα Ράλλυ Σαφάρι, Νέας Ζηλανδίας και Ισπανίας.
Δυστυχώς για τους Έλληνες, σε αυτούς μάλλον δεν εντάσσεται το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, αφού το ίδιο Σαββατοκύριακο ο Γάλλος θα αγωνίζεται στη Χιλή, στο πλαίσιο του Extreme E.
Photos: M-Sport Ford