WRC – Ράλλυ Ιαπωνίας: Τέλος χρόνου…
Ωραίο αγωνιστικό φινάλε στην Ιαπωνία όπου και κρίθηκαν οι τίτλοι σε θεσμό του motorsport που κερδίζει ο καλύτερος
Ο 36χρονος Βέλγος Thierry Neuville είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ 2024. Μετά από αναμονή 15 ετών πέτυχε το στόχο του, με απαντήσεις και στην «αστοχία υλικού» όπως και στην Ιαπωνία την πρώτη ημέρα του αγώνα. Ουδείς του χαρίστηκε και κυρίως ποτέ δεν είχε στην πολύχρονη καριέρα του την εύνοια της τύχης και ο τίτλος του δεν συνδέεται ούτε με την έξοδο του Ott Tanak σήμερα Κυριακή, ενώ ήταν μακράν πρώτος, ούτε ευρύτερα το 2024, από το περιορισμένο πρόγραμμα του Kalle Rovanpera.
Με την Τoyota να επιστρατεύει τον Sebastien Ogier σε πλήρες πρόγραμμα για το νταμπλ, αλλά ο χαρισματικός Γάλλος, πολυπρωταθλητής της γενιάς τους, να μην αποφεύγει σειρά λαθών. Ατού για τον Βέλγο Πρωταθλητή του 2024, το ταλέντο του σε κάθε τερέν, η ηρεμία πλέον στη Hyundai Motoρsport με εξαιρετική διαχείριση και των οδηγών τους και βέβαια το i20 N Rally1. Πέρα από το τελικό αποτέλεσμα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αποδείχθηκε τουλάχιστον ισάξιο του αντίστοιχου Toyota GR Υaris Rally1, με την ομάδα-θηρίο συχνά σε αμηχανία. Σε συνδυασμό με αστοχίες του επικεφαλής Jari-Matti Latvala σε διάφορα επίπεδα, σχόλιο-κριτική, υπεράνω του τελικού αποτελέσματος, που δεν τον δικαιώνει.
Πρόβλημα για τον Thierry Neuville στη διάρκεια της χρονιάς, η σειρά εκκίνησης, αφού όντας επικεφαλής της βαθμολογίας από νωρίς ήταν το «Νούμερο Ένα» στο δρόμο σε πολλούς χωμάτινους αγώνες.
Μάχη αξιοπιστίας
Toyota vs Hyundai σε κάθε διάσταση της αυτοκινητοβιομηχανίας και η μάχη στο ράλλυ των πωλήσεων μεταφέρθηκε και στις ειδικές διαδρομές ως και μια παρτίδα σκάκι υψηλού επιπέδου.
Μάχη και φιλοσοφίας στην προσέγγιση και στο WRC, χωρίς όμως εκπτώσεις στο κοινό τους χαρακτηριστικό που αφορά στην αξιοπιστία. Σε ό,τι δημιουργούν και γενικότερα στο πως λειτουργούν, με σεβασμό στον καταναλωτή και με εντιμότητα στο motorsport και μακάρι να μη φύγουν ποτέ. Ουδείς αναντικατάστατος, αλλά η ιστορία δεν επαναλαμβάνεται και το μεταξύ τους πόκερ όλο το χρόνο, στην Ιαπωνία εξελίχθηκε και με την εγκατάλειψη του Ott Tanak σε σκληρό ροκ με τα γερά νεύρα, ό,τι ταιριάζει σε πρωταθλητές να κυριαρχούν.
Toyota: Repeat WRChapions
Οι Elfyn Evans, Sebastien Ogier και Takamoto Katsuta στο 1-2-4 στην Ιαπωνία και οι Ιάπωνες κέρδισαν τον τέταρτο σερί τίτλο τους, ίσως και τον πλέον σημαντικό. Μέσα στο σπίτι τους Πρωταθλητές, απέναντι σε τεράστιο αντίπαλο και ο κόσμος του motorsport και όχι μόνο περίμενε την τελευταία ε.δ., την PS, υπόθεση Οgier, ενός μεγάλου αγώνα, μιας σημαντικής χρονιάς για να γνωρίσει τον πρωταθλητή. Στους κατασκευαστές, που όπως και στο WEC, όπου πάλι πρώτευσε η Toyota, έχει τη μεγαλύτερη σημασία.
Όλοι οι εμπλεκόμενοι ευχαριστημένοι; Καμία σχέση, αφού πρόκειται για πρωταθλητές που τα θέλουν όλα, φιλοσοφία που ταιριάζει στο motorsport σε κάθε του διάσταση.
WRC: Rally2
Ο Sami Pajari πρωταθλητής με το «μωρό», με το «μικρό» GR Yaris Rally2, στην πρώτη πλήρη χρονιά του στο WRC. Ο Φινλανδός, Παγκόσμιος Πρωταθλητής, ολοκλήρωσε στη δεύτερη θέση και δεν παρασύρθηκε από τον ρυθμό του εξαιρετικού Nikolay Gryazin με το «Σε Τρουά» που κέρδισε τον αγώνα. Τα «ναι μεν αλλά και αν και εφ’ όσον», αφορούν στον Oliver Solberg που έχασε τον τίτλο στην καλύτερη χρονιά του στο WRC και θα έχει ενδιαφέρον η συμμετοχή των Pajari και Solberg το 2025 με αυτοκίνητο τύπου Rally1 που χωρίς την υβριδική υποστήριξη του κινητήρα θα αποδειχθεί παιχνίδι στα χέρια τους. Όντας εξαιρετικά εκπαιδευμένοι στην οδήγηση με εμπιστοσύνη στο πλαίσιο και ψύχραιμοι στην πίεση, που προέκυψε συχνά στη μικρή κατηγορία. Σ.Χ.