Honda: Μη εφικτή η ευρεία χρήση υδρογόνου ως καύσιμο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Honda δήλωσε ότι η εταιρεία του μελέτησε τις δυνατότητες χρήσης του υδρογόνου σε κινητήρες εσωτερικής καύσης πριν από μια δεκαετία καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η χρήση του ως καύσιμο με αυτό τον τρόπο εξακολουθεί να μην είναι εφικτή σε οχήματα μαζικής παραγωγής.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Honda, Toshihiro Mibe, πήρε θέση πρόσφατα αναφορικά με τις προοπτικές της χρήσης του υδρογόνου ως καύσιμο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης αλλά και τις προσπάθειες ανταγωνιστών της στον τομέα, όπως η Toyota, δηλώνοντας ότι η εταιρεία στην οποία ηγείται μελέτησε τις δυνατότητες της συγκεκριμένης τεχνολογίας πριν από δέκα χρόνια.
Ο Toshihiro Mibe συνέχισε λέγοντας ότι, σε αντίθεση με την Toyota, η Honda δεν βλέπει την καύση του υδρογόνου ως εφικτή για τη μαζική χρήση του σε αυτοκίνητα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία εγκαταλείπει το υδρογόνο, με τα αντίστοιχα οχήματα κυψέλων καυσίμου με μπαταρία να παραμένουν βασικό μέρος της στρατηγικής της για την επίτευξη μηδενικές εκπομπές ρύπων.
«Έχουμε πραγματοποιήσει έρευνες για την κάθε δυνατότητα. Όσον αφορά τους κινητήρες υδρογόνου, βλέπουμε μερικές αρκετά δύσκολες τεχνολογικές προκλήσεις. Έτσι, πριν από περίπου 10 χρόνια, αποφασίσαμε ότι το υδρογόνο δεν θα γίνει mainstream», δήλωσε ο Toshihiro Mibe.
Από την άλλη πλευρά, η Honda βρίσκεται στο ίδιο μήκος κύματος με την Toyota όσον αφορά τα οχήματα κυψελών καυσίμου καθώς και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν τα οχήματα του είδους μέρος της στρατηγικής τους για το μέλλον.
Η Toyota, ως γνωστόν, πιστεύει ότι τα υβριδικά της μοντέλα θα παραμείνουν ανταγωνιστικά τα επόμενα 30 χρόνια, μαζί με τα EV κυψελών καυσίμου υδρογόνου, όπως το Mirai, το οποίο έχει πουλήσει λιγότερες από 10.000 συνολικά μονάδες στη Βόρεια Αμερική από τότε που έκανε το ντεμπούτο του το 2015.
Σε αντίθεση ωστόσο με την Honda, η Toyota συνεχίζει να διερευνά τις δυνατότητες των κινητήρων εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν υδρογόνο. Χαρακτηριστικές εδώ είναι τόσο οι δοκιμές σε… αγωνιστικό περιβάλλον που πραγματοποιεί η Toyota στην Ιαπωνία σε συνεργασία με τις Mazda και Subaru με μια ειδικά τροποποιημένη Corolla, όσο και η πρόσφατη παρουσίαση μιας έκδοσης του Toyota Yaris που τροφοδοτείται από κινητήρα εσωτερικής καύσης που καταναλώνει υδρογόνο.