Τα ηλεκτρικά ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα ντίζελ στη Δυτική Ευρώπη
Για πρώτη φορά στα χρονικά, τον Δεκέμβριο που μας πέρασε οι πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ξεπέρασαν εκείνες των πετρελαιοκίνητων.
Τον Νοέμβριο που μας πέρασε, οι συνδυαστικές πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ξεπέρασαν σε απόλυτο αριθμό εκείνες των πετρελαιοκίνητων, ενώ το Δεκέμβριο τα EVs έκαναν ένα ακόμα άλμα «προσπερνώντας» σε δημοτικότητα τα ντίζελ στη Δυτική Ευρώπη, χωρίς τη βοήθεια των επαναφορτιζόμενων υβριδικών.
Με τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων να βρίσκονται ακόμα σε στάδιο τελικής επεξεργασίας, έγκυρες πηγές κάνουν λόγο για πωλήσεις περίπου 176.000 ΕVs τον μήνα Δεκέμβριο στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης, έναντι 160.000 πετρελαιοκίνητων που εγγράφηκαν στις κατά τόπου αγορές της το ίδιο διάστημα.
Αν μη τι άλλο, οι παραπάνω επιδόσεις χαρίζουν στα EVs μια αξιομνημόνευτη στα ιστορικά διάκριση και μερίδιο αγοράς της τάξης του 20% για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, έναντι 19% για τα πάλαι ποτέ κραταιά πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Αν μη τι άλλο, οι πωλήσεις στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων επιταχύνθηκαν στα τέλη του 2021, εν μέρει χάρη στις πολύ υψηλές επιδόσεις της Tesla στο τέταρτο τρίμηνο αλλά και των υπολοίπων κατασκευαστών τον Δεκέμβριο ώστε να επιτύχουν τους στόχους εκπομπών του στόλου τους.
Όπως τονίζουν έγκυροι αναλυτές, αυτή τη στιγμή η Ευρώπη κινείται σε μια λογική «δύο ταχυτήτων» όσον αφορά την υιοθέτηση των EVs. Ήτοι, πολύ πιο γρήγορα σε πιο πλούσιες χώρες και πιο αργά στις φτωχότερες.
Περισσότερα και πιο αναλυτικά στοιχεία για το μίγμα καυσίμου των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς τον περασμένο μήνα – αλλά και στο σύνολο της χρονιάς που πέρασε – αναμένεται να δουν τη δημοσιότητα τις προσεχείς μέρες.