BP: Η φόρτιση αυτοκινήτων θα φέρει περισσότερα κέρδη από τον ανεφοδιασμό με καύσιμα
Η BP δηλώνει ότι οι ταχυφορτιστές της βρίσκονται ένα βήμα πριν εξασφαλίσουν στην εταιρεία μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους από τον «παραδοσιακό» ανεφοδιασμό με υγρά καύσιμα.
Αν μη τι άλλο, κάτι τέτοιο θα σηματοδοτήσει ένα σημαντικό ορόσημο για την BP που στόχο έχει, όπως και άλλες εταιρείες του κλάδου, να αποστασιοποιηθεί σταδιακά από το πετρέλαιο και να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας. Kαι κατ’ επέκταση στα ηλεκτρικά οχήματα.
Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποτελεί εδώ και χρόνια μια ζημιογόνο επιχείρηση στο σύνολό της για την BP και τους ανταγωνιστές της, καθώς επενδύουν αυτή τη στιγμή πολλά κεφάλαια στην επέκτασή thw. Μάλιστα, το συγκεκριμένο τμήμα της BP αναμένεται να γίνει κερδοφόρο πριν από το 2025 ως προς το περιθώριο κέρδους.
«Αν συγκρίνουμε το ρεζερβουάρ καυσίμου και μια διαδικασία γρήγορης φόρτισης, πλησιάζουμε σε ένα σημείο όπου τα βασικά στοιχεία της επιχείρησης για τη δεύτερη είναι καλύτερα από εκείνα της πρώτης», δήλωσε η επικεφαλής πελατών και προϊόντων της BP, Emma Delaney.
Η ισχυρή και αυξανόμενη ζήτηση για ταχυφορτιστές στην Ευρώπη έχει ήδη φέρει σε αντίστοιχα επίπεδα τα περιθώρια κέρδους έναντι του παραδοσιακού ανεφοδιασμού με βενζίνη, προσέθεσε το υψηλόβαθμο στέλεχος της BP.
Ωστόσο, δεν αποκάλυψε τα κέρδη ή τις ζημίες για τη φόρτιση EV ή πότε το συνολικό κέρδος από την επιχείρηση θα μπορούσε να επισκιάσει το παραδοσιακό καύσιμο. Το 2020 η BP ανέφερε μικτά περιθώρια κέρδους στις λιανικές πωλήσεις καυσίμων ύψους 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με το τμήμα πελατών και προϊόντων της να «γράφει» καθαρά κέρδη ύψους 2,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων τους πρώτους εννέα μήνες του 2021.
Η εταιρεία είπε επίσης ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικής ενέργειας για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 45% το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε σχέση με το προηγούμενο.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η BP σχεδιάζει να αναβαθμίσει τις δραστηριότητές της στη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα χρόνια αυξάνοντας τα σημεία φόρτισης, από 11.000 που είναι τώρα σε 70.000 έως το 2030.
«Συνολικά, βλέπουμε μια τεράστια ευκαιρία στη γρήγορη φόρτιση για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, καθώς και τις υπηρεσίες στόλων οχημάτων γενικότερα – εκεί βλέπουμε την ανάπτυξη και εκεί βλέπουμε τα περιθώρια κέρδους», δήλωσε η Emma Delaney.
Ενώ πολλοί ανταγωνιστές επενδύουν σε μια σειρά τεχνολογιών φόρτισης, συμπεριλαμβανομένων δεκάδων χιλιάδων πιο αργών, χαμηλής τάσης, σημείων φόρτισης στο δρόμο, η BP εστιάζει στην τεχνολογία γρήγορης και υπερταχείας φόρτισης.