Lotus: Τέλος εποχής για τις Elise, Exige και Evora

Η παραγωγή των Lotus Elise, Exige και Evora ολοκληρώθηκε με τη βρετανική εταιρεία να στρέφεται πλέον και επίσημα στην ηλεκτροκίνηση.

Η Lotus γυρίζει από σήμερα τη σημαντικότερη ίσως σελίδα στην ιστορία της ανακοινώνοντας την οριστική διακοπή της παραγωγής των Elise, Exige και Evora, η οποία σηματοδοτεί για την εμβληματική εταιρεία που ίδρυσε το 1952 ο Colin Chapman τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.

Ανάμεσα σε αυτές τις τρεις σειρές μοντέλων και σε μια περίοδο διάρκειας 26 ετών, συνολικά 51.738 αντίτυπα των Elise, Exige και Evora έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής της Lotus, αριθμός που αντιπροσωπεύει σχεδόν το ήμισυ της συνολικής παραγωγής της Lotus στην 73χρονη ιστορία της.

Επιπλέον, κατασκευάστηκαν 9.715 σπορ αυτοκίνητα για τρίτους πελάτες της Lotus, συμπεριλαμβανομένων των GM και Tesla.

Από το 1996 έως το 2000, η πρώτη γενιά των Elise και Exige κατασκευάζονταν σε μια μικρή αίθουσα στο Hethel, δίπλα στη Lotus Esprit. Οι σημερινές γραμμές συναρμολόγησης, οι οποίες εγκαταστάθηκαν το 2000, θα αποσυναρμολογηθούν και θα αντικατασταθούν με ολοκαίνουργιες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις για την υποστήριξη του ολοκαίνουργιου εργοστασίου της Emira, η πλήρης παραγωγή της οποίας ξεκινά την προσεχή άνοιξη με ρυθμό 5.000 μονάδες ετησίως σε μία μόνο βάρδια.

Τα τελευταία αντίτυπα των Elise, Exige και Evora θα βρουν τώρα τη θέση που τους αξίζει στη συλλογή οχημάτων της Lotus. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για μια Elise Sport 240 Final Edition σε κίτρινο χρώμα, η οποία αποτελεί το τελευταίο από τα 35.124 αντίτυπα που κατασκευάστηκαν ποτέ. η τελευταία από τις 10.497 Exige, μια Cup 430 Final Edition σε χρώμα Heritage Racing Green, αλλά και η «ύστατη» Evora, μια GT430 Sport σε σκούρο μεταλλικό γκρι, που ολοκληρώνει με τη σειρά της μια παραγωγή 6.117 αντιτύπων του μοντέλου.

Οι Elise και Exige βασίζονται στην «πλατφόρμα μικρών αυτοκινήτων» της Lotus. Στην ίδια πλατφόρμα βασίζονταν και το Opel Speedster, το οποίο κατασκευάστηκε σε 7.200 αντίτυπα στο Hethel της Μ. Βρετανίας από το 2000 έως και το 2005, καθώς και η πρώτη γενιά του Tesla Roadster, το οποίο «αναπαράχθηκε σε 2.515 μονάδες από το 2007 έως και το 2012).

Επομένως, συμπεριλαμβανομένων των Lotus 340R, Europa, 2-Eleven και 3-Eleven, πάνω στην πλατφόρμα αυτή κατασκευάστηκεαν 56.618 αυτοκίνητα.

Ο Matt Windle, Διευθύνων Σύμβουλος της Lotus Cars, δήλωσε: «Καταρχάς, θα ήθελα να ευχαριστήσω την ομάδα της Lotus που εργάστηκε στις Elise, Exige και Evora όλα αυτά τα χρόνια και που τώρα μεταφέρεται στην Emira και την Evija. Θα ήθελα επίσης να εκφράσω την τεράστια ευγνωμοσύνη σε όλους τους πελάτες των Elise, Exige και Evora τα τελευταία 26 χρόνια για το πάθος, τον ενθουσιασμό και την υποστήριξή τους. Καθώς αποχαιρετούμε τα τελευταία αυτοκίνητα, περιμένουμε με ανυπομονησία τις Emira και Evija στο νέο εργοστάσιο στο Hethel και στις εγκαταστάσεις μας στο Norwich».

Lotus

Emira, η τελευταία Lotus με κινητήρα εσωτερικής καύσης

Η νέα Lotus Emira αποτελεί ένα «κεντρομήχανο» σπορ κουπέ με κίνηση στους πίσω τροχούς που τοποθετείται από πλευράς προδιαγραφών και χαρακτήρα στα… λημέρια της Porsche Cayman.

Αποτελώντας την επόμενη ημέρα σε σχέση με τις Elise, Exige και Evora, συνθέτει συγχρόνως το τελευταίο μοντέλο από το Hethel της Μ. Βρετανίας που κινείται από μη εξηλεκτρισμένα μηχανικά σύνολα.

Για την περίσταση, η νέα Emira παίρνει κίνηση στην έκδοση λανσαρίσματος με την ονομασία Launch Edition από τον γνωστό V6 κινητήρα της Toyota που διαθέτει μηχανικό υπερσυμπιεστή και κινεί ήδη την Evora – το εν λόγω σύνολο συνδυάζεται με αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Τα.,. μεγάλα νέα ωστόσο είναι η συνεργασία της Lotus με την AMG (σ.σ.: ας μην ξεχνάμε εδώ τους επιχειρηματικούς σχέσεις της μητρικής Geely με την Mercedes), η οποία προμηθεύει τη νέα Emira από το καλοκαίρι του 2022 και μετά με τον 4κύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 2,0 λίτρων που ήδη διαθέτει στο τεχνολογικό της ράφι.

Προς το παρόν, η βρετανική εταιρεία δεν προσδιορίζει με ακρίβεια τα χαρακτηριστικά απόδοσης των δύο εκδόσεων περιοριζόμενη απλώς στην αναφορά ότι θα αποδίδουν από 360 έως 400 ίππους.

Σε ότι αφορά τη μέγιστη τιμή της αποδιδόμενης ροπής, η Lotus αναφέρει, δίχως περαιτέρω διευκρινίσεις, ότι θα ανέρχεται στα 430 Nm.

 

Lotus Emira