FIA: Αλλαγές κανονισμών στην κατηγορία Rally1 και αποχώρηση Mouton
Η FIA ανακοίνωσε μικρής έκτασης αλλαγές στους κανονισμούς της κατηγορίας Rally1, ενώ η Michele Mouton αποχωρεί από Πρόεδρος του οργανισμού Women In Motorsport.
Στο περιθώριο της εκλογής του Mohammed Ben Sulayem ως νέου Προέδρου της FIA, υπήρξαν δύο ενδιαφέρουσες εξελίξεις αναφορικά με τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.
Κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA, προέκυψαν τροποποιήσεις αναφορικά με τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1, δηλαδή της κορυφαίας κατηγορίας του WRC.
Παράλληλα η Michele Mouton, στενή συνεργάτιδα του απελθόντος Προέδρου Jean Todt, που επί 12 χρόνια διετέλεσε Πρόεδρος της Επιτροπής “FIA Women In Motorsport”, αποχωρεί από το ρόλο της.
FIA: Οι αλλαγές στους κανονισμούς της κατηγορίας Rally1
Όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), οι τροποποιήσεις στους αγωνιστικούς κανονισμούς της κορυφαίας κατηγορίας Rally1, που θα περιλαμβάνει υβριδικά αυτοκίνητα, έγιναν για καλύτερη διαχείριση κόστους, καθώς και για βελτίωση της ασφάλειας και της βιωσιμότητας.
Καταρχάς, κάθε κατασκευαστής θα μπορεί να χρησιμοποιήσει δύο (αντί για τρεις) κινητήρες εσωτερικής καύσης στο εκάστοτε εργοστασιακό αυτοκίνητο.
Ταυτόχρονα, η χρήση των υβριδικών μονάδων περιορίζεται σε 9 για όλη τη σεζόν, ενώ στο πλαίσιο της μείωσης κόστους, θα επιτρέπεται για όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα Rally1, η χρήση μίας υβριδικής μονάδας και μιας που περισσεύει, σε κάθε αγώνα.
Καθώς τα αυτοκίνητα των Toyota, Hyundai και M-Sport Ford θα διαθέτουν ηλεκτρισμό υψηλής τάσης, κάθε αγωνιστικό Rally1 θα πρέπει να διαθέτει ένα σήμα “HY” με λευκά γράμματα σε κόκκινο φόντο, το οποίο θα τοποθετείται στις εμπρός πόρτες αντί για τον αριθμό συμμετοχής.
Στόχος, είναι τα αυτοκίνητα με ηλεκτρισμό υψηλής τάσης να είναι πιο εύκολα ανιχνεύσιμα από κριτές και θεατές.
Σημειωτέον, πως σε όλα τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας θα πρέπει να υπάρχουν ειδικά γάντια (HC-0) για τα πληρώματα, σε περίπτωση συμβάντος κατά το οποίο θα χρειαστεί υψηλότερο επίπεδο προστασίας.
Ακόμη, υπήρξε διαφοροποίηση στο ελάχιστο βάρος των αυτοκινήτων, το οποίο μειώνεται κατά 10 κιλά.
Κατά τη διαδικασία ανεφοδιασμού τα πληρώματα θα πρέπει να βρίσκονται εκτός οχήματος, ενώ οι μηχανικοί που θα προχωρούν στον ανεφοδιασμό, θα φορούν ειδικό ρουχισμό.
Επιπλέον, διευκρινίσεις δόθηκαν για τη διαδικασία φόρτισης των αυτοκινήτων που θυμίζουμε πως είναι plug-in υβριδικά, καθώς και για τις ζώνες HEV (Hybrid Electric Vehicles), όπου τα αγωνιστικά θα κινούνται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.
Όσον αφορά σε δύο ακόμη “αγωνιστικές” αλλαγές, σε περίπτωση που οδηγός ή συνοδηγός διαπιστώσουν ότι κινούνται με λυμένο λουρί κράνους, όπως συνέβη φέτος με τους Sebastien Ogier (δύο φορές), Carlos Del Barrio ή Martijn Wydaeghe, θα πρέπει να σταματήσουν για να το δέσουν, αλλιώς θα λαμβάνουν ποινή.
Τέλος, έχοντας ως παράδειγμα τη νίκη των Emil Lindholm-Reeta Hamalainen στο WRC 3 του Ράλλυ Ισπανίας, παρόλο που ο Φινλανδός είχε εξαντλήσει τους αγώνες που μπορούσε να συμμετάσχει, δηλώνοντας ως οδηγό την συνοδηγό του, υπήρξε αλλαγή.
Συγκεκριμένα, όποιος έχει δηλωθεί ως οδηγός θα πρέπει να το κάνει και στις ειδικές διαδρομές, εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων, όπως είχε συμβεί το 2011 με τους Petter Solberg και Chris Patterson.
Michele Mouton: Η αποχώρηση από Πρόεδρος του FIA Women In Motorsport
Ακόμη μια σημαντική είδηση, αφορά στην αποχώρηση της Michele Mouton, για την οποία κυκλοφορεί σχετικό ντοκιμαντέρ, από το ρόλο της Προέδρου του FIA Women In Motorsport, έπειτα από 12 χρόνια.
Η Γαλλίδα, συνεργάτιδα του Jean Todt, πραγματοποίησε σημαντικό έργο στην προσπάθεια καθιέρωσης περισσότερων γυναικών στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, το οποίο θα μεταφερθεί στις επόμενες γενιές.
Ταυτόχρονα, η νικήτρια του Ράλλυ Ακρόπολις 1982 υπήρξε -σκληρή- υπεύθυνη ασφαλείας της FIA στο WRC, όπως γνωρίσαμε από πρώτο χέρι στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
“Είχα την τιμή να μου ζητηθεί από τον Jean Todt να προεδρεύσω αυτής της νέας Επιτροπής”, δήλωσε η Michele Mouton. ” Ήταν ένα ταξίδι γεμάτο προκλήσεις και ανταμοιβές, και ένας ρόλος που αποδέχτηκα για τη διάρκεια της Προεδρίας του.
“Αισθάνομαι πολύ υπερήφανη για όσα έχουμε επιτύχει συλλογικά τα τελευταία 12 χρόνια”.
“Η Michele Mouton επιβεβαίωσε κατά το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού πως αποχωρεί από το ρόλο της ως Πρόεδρος της Επιτροπής FIA Women In Motorsport”, αναφέρεται σε ανακοίνωση του FIA Women In Motorsport.
“Η Michele πέρασε 12 χρόνια στο τιμόνι της Επιτροπής, που δημιουργήθηκε κατά την Προεδρία της Jean Todt”.
Από την πλευρά του, ο Jean Todt ευχαρίστησε την Michele Mouton για την επιτυχημένη 12ετή παρουσίας της.
Δείτε το post του “FIA Women In Motorsport”
Να σημειωθεί, πως την Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε η βράβευση των Πρωταθλητών σε όλα τα σπορ της FIA, για το 2021.