Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου: Πτώση 17,5% τον Νοέμβριο

Η Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει για έναν ακόμα μήνα να σφυροκοπείται από τις ελλείψεις ημιαγωγών με αποτέλεσμα να καταγράφει πτώση της τάξη του 17,5%.

Οι μάρκες Hyundai και Kia ήταν οι μεγάλοι νικητές τον μήνα Νοέμβριο σε μια Ευρωπαϊκή αγορά που σημείωσε βουτιά της τάξης του 17,5% καθώς η κρίση στις προμήθειες ημιαγωγών συνέχισε να πλήττει την παραγωγή οχημάτων.

Οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στις αγορές της ΕΕ, της EFTA και του Ηνωμένου Βασιλείου ήταν 864.119 τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με τον ACEA, με αποτέλεσμα να είναι χειρότερες για τον συγκεκριμένο μήνα από το 1993 όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου άρχισε να συγκεντρώνει στοιχεία που αφορούν τις πωλήσεις νέων οχημάτων στη γηραιά ήπειρο.

Ημιαγωγοί

Αν μη τι άλλο, η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών και άλλα προβλήματα που σχετίζονται με την εφοδιαστική αλυσίδα έχουν μειώσει τις παραδόσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μην είναι σε θέση να ολοκληρώνουν την κατασκευή οχημάτων – και επομένως να μην μπορούν να ανταποκριθούν στη ζήτηση.

Σε επίπεδο εταιρειών και σε αντίθεση με τη γενικότερη πτωτική τάση, οι πωλήσεις της Hyundai αυξήθηκαν κατά 42% Νοέμβριο και της Kia κατά 20%, γεγονός που οφείλεται στην αξιοποιήσει των δεσμών τους με κορεάτες κατασκευαστές ημιαγωγών.

Hyundai - Kia

Το VW Group, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, είδε τις ταξινομήσεις του να μειώνονται κατά 31%, με τις πωλήσεις της μάρκας VW να πέφτουν κατά 38%, τηw Audi κατά 30%, της Skoda κατά 27% και της Seat κατά 25%. Η Porsche περιόρισε την πτώση σε λιγότερο από 1%.

H Stellantis, τη Νο 2 αυτοκινητοβιομηχανία της γηραιάς ηπείρου, είδε τις ταξινομήσεις της να μειώνονται κατά 21%, με την Jeep να έχει πτώση 36%, την Alfa Romeo 35%, την Fiat 25% και την Opel/Vauxhall επίσης 25%. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων Peugeot μειώθηκαν 20% και της Citroen κατά 7%.

Stellantis

Οι ταξινομήσεις του Groupe Renault είχαν επίσης αρνητικό πρόσημο (-12%), με τη Renault να σημειώνει πτώση 21%, σε αντίθεση με την Dacia που κέρδισε ποσοστιαία 5,7 μονάδες. Η Alpine, με τη σειρά της, υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις στα 265 οχήματα.

Η Ford κατέγραψε πτώση 44%, η Nissan 20% και η Toyota 9,3%.

Οι μάρκες πολυτελείας είχαν έναν κακό, επίσης, μήνα, με τη Jaguar να βλέπει τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 37%, τη Land Rover κατά 36% και τη Volvo και τη Lexus κατά 16%. Σημαντικές ήταν επίσης οι απώλειες για τις Mercedes (-25%) και BMW (-19,5%).

BMW Group

Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου: Πτώση μεν, αλλά…

Η πτώση στις πωλήσεις τον Νοέμβριο ήταν λιγότερο μεγάλη από οποιονδήποτε από τους προηγούμενους τέσσερις μήνες, γεγονός που επιβεβαιώνει την άποψη των αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης της VW, που προέβλεπε βελτίωση στις προμήθειες ημιαγωγών κατά το τέταρτο τρίμηνο.

Στο σύνολο της χρονιάς για τους πρώτους 11 μήνες, οι ταξινομήσεις παρουσιάσουν μια οριακή άνοδο της τάξης του 0,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων