Lancia: Με σημείο αναφοράς την… Mercedes
O CEO της Lancia έχει μεγάλα σχέδια για την ιταλική εταιρεία και ένα από αυτά είναι να ακολουθήσει το παράδειγμα της Mercedes.
H Lancia θα «κυνηγήσει» την κερδοφορία αντί του αυξημένου όγκου πωλήσεων προκειμένου να εξασφαλίσει μακροπρόθεσμα μια σταθερή θέση στους κόλπους της Stellantis των 14 μαρκών και θα προσπαθήσει να το κάνει όπως η Mercedes, δήλωσε ο CEO της μάρκας, Luca Napolitano.
Ως γνωστόν, η παραγκωνισμένη και σχεδόν ανενεργή εδώ και πολλά χρόνια η Lancia έχει μετατραπεί από μια μάρκα με ένδοξο παρελθόν γεμάτο από παγκόσμιους τίτλους στα ράλλυ και εμβληματικά αυτοκίνητα όπως η Delta, σε μια αυτοκινητοβιομηχανία με ένα μόνο μοντέλο, το Ypsilon, το οποίο δίνει το «παρών» σε μία μόνο αγορά, την Ιταλία.
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες ο Luca Napolitano παρουσίασε ένα 10ετές σχέδιο «εξόδου από την κρίση» στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Stellantis, Carlos Tavares, για να επαναλανσάρει τη Lancia. Το σχέδιο αυτό φέρεται να βασίζεται σε τρία νέα μοντέλα: το νέο Ypsilon που θα παρουσιαστεί το 2024 σε υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, ένα κόμπακτ crossover που αναμένεται το 2026 και ένα χάτσμπακ μοντέλο με χρόνο πιθανού λανσαρίσματος το 2026 ή το 2028 – τα δύο τελευταία θα είναι πλήρως ηλεκτρικά.
Διαβάστε επίσης: Η Lancia Delta επιστρέφει και θα είναι ηλεκτρική
«Σαφώς οι όγκοι είναι σημαντικοί, αλλά οι στόχοι μας αφορούν την κερδοφορία», δήλωσε ο Luca Napolitano σε συνέντευξή του την Παρασκευή.
Η Lancia, μαζί με τις Alfa Romeo και DS Automobiles, ανήκει στη δεξαμενή των εμπορικών σημάτων Stellantis που καλούνται να συνεργαστούν στην κατηγορία των premium οχημάτων, με το μέλλον και των τριών να είναι άμεσα συνυφασμένο με την ηλεκτροκίνηση.
«Έχουμε να κάνουμε πολύ δουλειά και πρέπει να βρούμε ένα σημείο αναφοράς… που για εμάς είναι η Mercedes. Δεν εννοώ ότι θέλουμε να αντιπαρατεθούμε απέναντι στη Mercedes, αυτό θα ήταν αφελές. Όμως αυτό είναι το παράδειγμα που βλέπουμε».
Ενώ η Alfa Romeo και η DS είναι παγκόσμιες μάρκες, στόχος της Lancia είναι να εστιάσει την προσοχή της στην Ευρώπη, με έμφαση αρχικά τη Γερμανία και τη Γαλλία, όπου η ηλεκτροκίνηση προχωρά πιο γρήγορα. Σύμφωνα με τον Luca Napolitano στη συνέχεια η Lancia θα «επεκταθεί» και σε άλλες αγορές της γηραιάς ηπείρου, όπως η Ισπανία, το Βέλγιο, η Αυστρία και οι Σκανδιναβικές χώρες.
«Αρχικά στοχεύουμε σε πωλήσεις της τάξης του 25-30% εκτός Ιταλίας, για να φτάσουμε στο 50-50», είπε. «Η επιθετική μας στρατηγική στην ηλεκτροκίνηση και η εστίασή μας σε τμήματα της αγοράς που είναι πολύ ισχυρά στην Ευρώπη θα μας βοηθήσουν».
Ο Luca Napolitano είπε ότι η Lancia έχει στόχο να καταστεί η μάρκα στους κόλπους της Stellantis με αυτοκίνητα με το υψηλότερο ποσοστό ανακυκλωμένων υλικών. «Θα θέλαμε να κατασκευάσουμε αυτοκίνητα με σημαντική ποσοστό ανακυκλωμένων υλικών», δήλωσε ο CEO της Lancia.
Το 10ετές πλάνο ανάπτυξης της Lancia δεν περιλαμβάνει την επιστροφή της στους αγώνες, ούτε και την επέκτασή της εκτός Ευρώπης.
«Ωστόσο, το επόμενο έτος, εάν τα πράγματα πάνε καλά, γιατί να μην προσπαθήσουμε να φέρουμε δεξιοτίμονα μοντέλα και στην Ιαπωνία, τη Νότια Αφρική ή την Αυστραλία;».
Αν μη τι άλλο, το σχέδιο επέκτασης της Lancia στην Ευρώπη θα βασίζεται σ’ ένα περιορισμένο σε αριθμό δίκτυο αντιπροσώπων, και αυτό μόνο στις μεγαλύτερες αστικές περιοχές, γεγονός που θα βοηθήσει την ιταλική μάρκα να διατηρήσει χαμηλά το κόστος και να ενισχύσει την κερδοφορία της.
Ο Luca Napolitano είπε ότι ο στόχος της εταιρείας είναι να υπάρχουν περίπου 100 σημεία πώλησης στην Ευρώπη σε περίπου 60 πόλεις, τα οποία θα χρησιμοποιούν και άλλες μάρκες της Stellantis.
Ωστόσο, μεγάλη έμφαση αναμένεται να δοθεί στις διαδικτυακές πωλήσεις, γεγονός που θα μειώσει τον χρόνο που ξοδεύουν οι δυνητικοί αγοραστές στους αντιπροσώπους.
«Στόχος μου είναι να καταστήσω δυνατή την αγορά ενός αυτοκινήτου με τρία μόνο κλικ», τόνισε ο Luca Ναπολιτάνο.