Ford Puma: Πολυτάλαντο και οδηγοκεντρικό
Το Ford Puma διαθέτει όλα τα εχέγγυα και στοιχεία που το έχουν ήδη καταστήσει πρωταγωνιστή στην αρένα των B-SUV. Όπως η πρακτικότητα, η «πολυφωνία» σε ότι αφορά τις διαθέσιμες εκδόσεις, οι άπλετοι χώροι, η ποιότητα στο εσωτερικό και οδηγοκεντρική συμπεριφορά στο δρόμο.
Η Ford φαίνεται ότι διαθέτει τη μαγική συνταγή και στην κατηγορία των B-SUV προσφέροντας μια ολοκληρωμένη σε κάθε της πτυχή πρόταση, με σύγχρονο σχεδιασμό και πολλούς ακόμα κρυφούς και φανερούς άσσους στο μανίκι της.
Ένας από αυτούς είναι και η πολυφωνία σε ότι αφορά τα συστήματα μετάδοσης. Που, για την περίσταση, έχουν ως αιχμή του δόρατος την ήπια υβριδική τεχνολογία των 48V της Ford που για την περίσταση συνδυάζεται με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) η οποία προσφέρει ισχύ 11.5 kW και παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα «συνοδεύοντας» τον γνωστό EcoBoost βενζινοκινητήρα του 1,0 λίτρου της Ford. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον χαμηλών τριβών 3κύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.
Διαθέσιμο σε εκδόσεις με απόδοση 125 και 155 ίππων, το «αυτορυθμιζόμενο» ήπιο υβριδικό σύστημα του νέου Puma παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός πως η παρουσία της μίζας/γεννήτριας επέτρεψε στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0L EcoBoost κινητήρα χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι, περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να περιστρέφεται ταχύτερα διατηρώντας έτσι ψηλά την πίεση στο τούρμπο.
Εκτός από την εν λόγω μονάδα, η Ford προστάσει επίσης δύο ακόμα εκδόσεις. Η πρώτη είναι η πετρελαιοκίνητη, με τον καταξιωμένο και οικονομικό κινητήρα 1.5L EcoBlue να προσφέρει μια ισορροπημένη απόδοση (120 ίπποι) συνδυάζοντας επιδόσεις, ομαλή λειτουργία και πολύ χαμηλή κατανάλωση.
Στην κορυφή της γκάμας του νέου Ford Puma βρίσκεται η έκδοση ST. Εδώ, το «παρών» κάτω από το εμπρός καπό δίνει ο γνώριμος 1.500άρης EcoBoost κινητήρας της Ford με τους 3 κυλίνδρους και το σύστημα έμμεσου και άμεσου ψεκασμού, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 200 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή που φτάνει στα 320 Nm στις 2.500-3.000 σ.α.λ. Στο πλευρό του στέκονται οι διαφορετικές βάσεις στις οποίες εδράζεται, το σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου (για περισσότερη οικονομία στο ρολάρισμα), ένα σπορτίφ και εύηχο, σύμφωνα με την Ford, σύστημα εξαγωγής με την ενσωματωμένη πολλαπλή, το σύστημα Twin Variable Cam Timing και – φυσικά – ένα χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, με πιο κοντή τελική σχέση μετάδοσης σε σύγκριση με εκείνη του Fiesta ST.
O οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του νέου Ford Puma…
…ενισχύεται από τα 5 διαφορετικά προφίλ οδήγησης, τα οποία είναι τα Normal, ECO, Sport, Slippery και Trail, ενώ για περισσότερη ευκολία και άνεση το νέο Puma είναι διαθέσιμο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις. Το προηγμένο αυτό κιβώτιο της Ford βελτιώνει περαιτέρω τις επιταχύνσεις εν κινήσει προσφέροντας συγχρόνως ευκολία στην πόλη, σπορτίφ χαρακτηριστικά, μειωμένες εκπομπές ρύπων και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.
Από εκεί και πέρα, βασιζόμενο σε μια τροποποιημένη εκδοχή του γνωστού και δοκιμασμένου δαπέδου που χρησιμοποιείται στο Fiesta, με διαφορετικό για την περίσταση μεταξόνιο και μετατρόχια – και φυσικά αυξημένο ύψος από το έδαφος – το Ford Puma σε συνδυασμό τα γνώριμα σπορτίφ χαρακτηριστικά που συναντά κανείς σήμερα σε όλες τα μοντέλα Ford, καταφέρνει να βάζει τον οδηγό του με το καλημέρα στο παιχνίδι της σπορ οδήγησης, χωρίς κανένα απολύτως συμβιβασμό σε θέματα που σχετίζονται με την άνεση.
Οι… Megabox χώροι του νέου Ford Puma
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον τομέα της πρακτικότητας και των μεταφορικών δυνατοτήτων του χώρου φόρτωσης, ο οποίος φτάνει σε χωρητικότητα τα 456 λίτρα – πρόκειται για την καλύτερη επίδοση που έχουν να παρουσιάσουν σήμερα τα B-crossever μοντέλα.
Στον ευέλικτο αυτό χώρο και με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, είναι εφικτή η αποθήκευση ενός κουτιού μήκους 112 χλστ., πλάτους 97 χλστ. και ύψους 43 χλστ. Έχοντας σχεδιαστεί όχι μόνο για να ικανοποιεί αλλά και για να υπερβαίνει τις μεταφορικές απαιτήσεις των πελατών, το Ford MegaBox προσφέρει ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο φόρτωσης στον οποίο μπορούν άνετα να μεταφερθούν δύο τσάντες του γκολφ σε κάθετη θέση.
Η λύση αυτή προσφέρει μια αποθηκευτική χωρητικότητα της τάξης των 80 λίτρων σε ένα χώρο πλάτους 763 χλστ., μήκους 752 χλστ. και βάθους 305 χλστ., που μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά στοιχεία ύψους έως 115 χλστ. – όπως φυτά, για παράδειγμα – σε κάθετη θέση. Εναλλακτικά, με το κάλυμμα κατεβασμένο, ο χώρος αυτός μπορεί να χρησιμοποιείται για την αποθήκευση λασπωμένων μποτών ή «βρώμικου» εξοπλισμού. Η συνθετική επένδυση, καθώς και η τάπα αποστράγγισης του Ford MegaBox στο κάτω τμήμα, καθιστούν εύκολο το καθάρισμά του με νερό. Για ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία, το πάτωμα του χώρου αποσκευών του νέου Ford Puma μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί χρησιμοποιώντας μόνο το ένα χέρι, ανάλογα με τις απαιτήσεις μεταφοράς φορτίων, διαμορφώνοντας τρεις διαφορετικές θέσεις.
To διασυνδεδεμένο και ασφαλές νέο Ford Puma
Το νέο Ford Puma εφοδιάζεται με μια πληθώρα συστημάτων διασύνδεσης με ενσωματωμένο μόντεμ WiFi, Bluetooth για σύνδεση κινητού τηλεφώνου και θύρες USB. Μάλιστα, με το σύστημα FordPass Connect στο κινητό σας τηλέφωνο, ο οδηγός έχει πρόσβαση σε μια σειρά από λειτουργίες για να βλέπει ποια είναι η κατάσταση του οχήματος ανά πάσα στιγμή. Την ίδια στιγμή, χάρη στην εφαρμογή FordPass, οι ιδιοκτήτες του νέου Ford Puma μπορούν να κλειδώσουν το αυτοκίνητο, να παρακολουθούν τη στάθμη καυσίμου, τα χιλιόμετρα και την πίεση των ελαστικών, να εντοπίζουν εύκολα το όχημα στον χάρτη αλλά και να λαμβάνουν ειδοποιήσεις στο κινητό τους τηλέφωνο.
Την ίδια στιγμή, το νέο Ford Puma εξοπλίζεται με ό,τι πιο προηγμένο έχει να προσφέρει σήμερα η κατηγορία σε ότι αφορά την ασφάλεια και τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Πακέτα ασφαλείας, όπως το Collision Mitigation System, καθιστούν τις μετακινήσεις ακόμα πιο ασφαλείς εμπνέοντας αυτοπεποίθηση στον οδηγό. Ως επιβεβαίωση της κορυφαίας ασφάλειας που προσφέρει, το νέο Ford Puma έχει αποσπάσει την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων στις καθιερωμένες δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP.
Αναλυτικότερα, το νέο Ford Puma κατάφερε να διακριθεί στις εν λόγω δοκιμές βασιζόμενο τόσο στην αντοχή των ειδικά σχεδιασμένων ζωνών ελεγχόμενης παραμόρφωσης του αμαξώματός του, όσο και στα προηγμένα και αποτελεσματικά στην πράξη συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης με τα οποία εξοπλίζεται. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν τα Adaptive Cruise Control με Stop ; Go, Speed Sign Recognition και Lane Centring, Blind Spot Information System (BLIS) με Cross Traffic Alert, Enhanced Active Park Assist/Active Park Assist 2, Evasive Steering Assist, Intelligent Speed Limiter, Lane-Keeping System με Road Edge Detection, Local Hazard Information, Post-Collision Braking, Pre-Collision Assist με Active Braking και Wrong Way Alert.