Ράλλυ Arctic Φινλανδίας: Το σετ επιβίωσης που θα έχουν μαζί τους τα πληρώματα
Οι χαμηλές θερμοκρασίες του Ράλλυ Arctic Φινλανδίας, που θα διεξαχθεί στον Αρκτικό Κύκλο, καθιστούν υποχρεωτική την ύπαρξη ενός χειμερινού σετ επιβίωσης για τα πληρώματα – Διαβάστε τι περιλαμβάνει αυτό.
Το Ράλλυ Arctic Φινλανδίας, που θα αποτελέσει τον δεύτερο γύρο του φετινού WRC στις 26-28 Φεβρουαρίου, εκτός από το θέαμα και την ταχύτητα που θα προκύπτει στις ειδικές διαδρομές, αναμένεται να δοκιμάσει και τις αντοχές των πληρωμάτων, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών. Σε αυτό το πλαίσιο έχουν ληφθεί επιπλέον μέτρα, αφού η θερμοκρασία θα φλερτάρει ακόμη και με τους -20°C.
Σημείο-κλειδί, είναι η προστασία των πληρωμάτων σε περίπτωση εγκατάλειψης, που θα συνεπάγεται παραμονή μεγάλης διάρκειας στις παγωμένες ειδικές διαδρομές του αγώνα. Εκτός από τον τυπικό εξοπλισμό ενός αγωνιστικού όπως ο πυροσβεστήρας, το κιτ πρώτων βοηθειών και το προειδοποιητικό τρίγωνο, σε κάθε αγωνιστικό αυτοκίνητο θα υπάρχουν χειμερινά ρούχα για τον οδηγό και το συνοδηγό, για προστασία σε περίπτωση ατυχούς συμβάντος εγκατάλειψης, όπως προαναφέραμε. Ακόμη, θα υπάρχουν και δύο φτυάρια.
Ενδεικτικό της ιδιαιτερότητας του συγκεκριμένου αγώνα, είναι το γεγονός πως αποκλειστικά στο Ράλλυ Arctic Φινλανδίας, οι συνοδηγοί δε θα υποχρεούνται να φορέσουν τα επίσημα, εγκεκριμένα από τη FIA, παπούτσια. Ο λόγος είναι πως η διατήρηση της θερμοκρασίας των ποδιών είναι ζωτικής σημασίας και σε αυτό το πλαίσιο, θα διατίθενται μπότες με μάλλινα εσωτερικά μέρη.
Ακόμη και έτσι πάντως, το εξωτερικό μέρος του παπουτσιού θα πρέπει να είναι κατασκευασμένο από πυρίμαχο υλικό, όπως το δέρμα. Επιπλέον, σε περίπτωση που ένα πλήρωμα εγκαταλείψει, θα πρέπει να αλλάξει φορώντας άλλα ρούχα, πιο ζεστά, κατά την παραμονή στην ειδική διαδρομή.
“Η ιδέα είναι πως αν εγκαταλείψεις στη μέση του πουθενά, ίσως να χρειαστεί να παραμείνεις εκεί για αρκετή ώρα, οπότε είναι σημαντικό να παραμείνεις έξω από το αυτοκίνητο διατηρώντας τη θερμοκρασία του σώματός σου στα σωστά επίπεδα”, δήλωσε στο WRC ο Αλυτάρχης του Ράλλυ Arctic Φινλανδίας, Kai Tarkiainen.
“Για αυτό πρέπει οι αγωνιζόμενοι να έχουν ζεστά καπέλα, γάντια και κάτι ζεστό όπως παλτό, παντελόνι και κατάλληλες μπότες. Νομίζω ότι οι μπότες είναι το πιο σημαντικό, γιατί αν διατηρήσεις τα πόδια ζεστά, το υπόλοιπο σώμα παραμένει ζεστό”.
Για να καταστήσει ενδεικτική τη σοβαρότητα της περίπτωσης, ο Tarkiainen πρόσθεσε: “Με τα παπούτσια της FIA, σε θερμοκρασία -30°C δε μπορείς να επιβιώσεις για πολύ”.
Χαρακτηριστική της απομακρυσμένης φύσης των ειδικών διαδρομών, πέραν του κιτ επιβίωσης που θα έχουν τα πληρώματα για προστασία από το κρύο, είναι και η δήλωση του Esapekka Lappi, πως υπάρχουν σημεία στις ειδικές διαδρομές που αν εγκαταλείψει κάποιο πλήρωμα θα είναι εντελώς μόνο, με την πιο πιθανή παρέα να προέρχεται από λύκους...