Andreas Mikkelsen: Μετά από δύο τίτλους, τι;

Παρά την κατάκτηση των τίτλων σε WRC 2 και ERC, ο Andreas Mikkelsen δύσκολα θα επιστρέψει στην κορυφαία κατηγορία του WRC, όμως δεν το βάζει κάτω – Διαβάστε τις σκέψεις του ενόψει 2022.

O Andreas Mikkelsen υπήρξε κατά γενική ομολογία, εκ των ταχύτερων οδηγών της τελευταίας δεκαετίας στο WRC και ο μεγαλύτερος “χαμένος” από τη μείωση των θέσεων στις εργοστασιακές ομάδες.

Μετά από τη λύση της συνεργασίας με την Hyundai το 2019 και ενώ νωρίτερα είχε υπάρξει εργοστασιακός οδηγός των Skoda, Volkswagen και Citroen, ο Mikkelsen αποφάσισε να κάνει ένα βήμα πίσω, κίνηση που είχε ξανακάνει το 2017.

Τότε, η αποχώρηση της Volkswagen τον είχε αφήσει, προσωρινά όπως αποδείχθηκε χωρίς μπάκετ, αφού μετά από λίγους αγώνες με τη Skoda βρέθηκε αρχικά στην Citroen και μετά, στην Hyundai.

Δύο χρόνια αργότερα η ιστορία επαναλήφθηκε, όταν η ομάδα του Andrea Adamo στράφηκε σε άλλες λύσεις, αφού ο Mikkelsen δεν κατάφερε να προσαρμόσει το οδηγικό του στυλ ώστε να εξάγει το μέγιστο από το Hyundai i20 Coupe WRC.

Γνωρίζοντας την ταχύτητά του (3 νίκες, 25 τερματισμοί στο βάθρο και 114 ταχύτεροι χρόνοι σε 117 αγώνες του WRC), ο Νορβηγός στόχευσε σε επιστροφή στην κορυφαία κατηγορία του WRC, μέσω της κυριαρχίας στην δεύτερη τη τάξει κατηγορία, που περιλαμβάνει αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2. 

Αυτό συνέβη εν μέρει, αφού μπορεί να μην πέτυχε το απόλυτο νικών που είχε θέσει ως, αισιόδοξο θα σχολιάζαμε, αρχικό στόχο, όμως αναδείχθηκε Πρωταθλητής στο WRC 2, καθώς και στο ERC (Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ), έναν αγώνα πριν ολοκληρωθεί ο εκάστοτε θεσμός, με Skoda Fabia Rally2 evo της Toksport.

Andreas Mikkelsen 03

 

Andreas Mikkelsen: Τι μέλλει γενέσθαι;

Με το παζλ των συνθέσεων ενόψει 2022 να έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, αφού Toyota και Hyundai έχουν ανακοινώσει τις τετράδες οδηγών τους και η M-Sport Ford όρισε ως πρώτο της οδηγό τον Craig Breen, ο Mikkelsen κατά πάσα πιθανότητα θα βρεθεί εκτός νυμφώνα και την επόμενη σεζόν.

Αυτή τη στιγμή, μοναδικές μη συμπληρωμένες θέσεις μεταξύ των 3 εργοστασιακών ομάδων είναι αυτές στην M-Sport Ford, όπου οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι Adrien Fourmaux, Gus Greensmith και Sebastien Loeb -με μειωμένο πρόγραμμα- είναι τα φαβορί.

Έτσι, ο Andreas Mikkelsen που εξαρχής είχε στοχεύσει στην ομάδα του Malcolm Wilson, μάλλον θα περιοριστεί σε πρωταγωνιστικό ρόλο μεν, της δεύτερης κατηγορίας δε.

Ακόμη και αυτό όμως δεν είναι κακό, αφού ο 32χρονος Νορβηγός βρίσκεται στην ιδανική ομάδα για αυτή την κατηγορία (Toksport με τις ευλογίες της Skoda Motorsport), ενώ πρόκειται να συμμετάσχει ενεργά και στην εξέλιξη του νέου Fabia Rally2, που αναμένεται να λάβει δελτίο Αναγνώρισης στα μέσα του 2022.

Andreas Mikkelsen 02

“Είναι σαφές πως θα θέλαμε να επιστρέψουμε στο WRC”, δήλωσε στο wrc.com ο Andreas Mikkelsen, εννοώντας φυσικά την κορυφαία κατηγορία του θεσμού. “Όμως είναι πολύ δύσκολο αυτή τη στιγμή καθώς δεν υπάρχουν πολλές διαθέσιμες θέσεις.

“Υπάρχουν πολλοί καλοί οδηγοί και είναι πολύ, πολύ δύσκολο”.

Παρόλα αυτά, ο Πρωταθλητής IRC 2011, 2012, Πρωταθλητής WRC 2 και Ευρώπης 2021 πάντα με αυτοκίνητα της Skoda, δεν χάνει την αισιοδοξία του, αφού θεωρεί πως είναι ο “πρώτος επιλαχών” για μια θέση στις εργοστασιακές ομάδες της κορυφαίας κατηγορίας.

“Αισθάνομαι πως είμαστε πρώτοι στη σειρά αν κάτι συμβεί αλλά όπως είπα, δεν είναι εύκολο.

“Το μόνο που μπορώ πραγματικά να κάνω, είναι να διασφαλίσω πως είμαι πρώτος στη σειρά όταν προκύψει ευκαιρία και ελπίζω να ξαναβρεθούμε μέσα.

“Ας δούμε. Ως τώρα, είναι δύσκολο”, συμπλήρωσε ο Νορβηγός.

Andreas Mikkelsen 05

Αυτή τη στιγμή, τα δεδομένα για την επιστροφή στην κορυφαία κατηγορία είναι εναντίον του Mikkelsen, όμως κανείς δε μπορεί να αποκλείσει τι θα συμβεί στο μέλλον.

Άλλωστε, αντίστοιχη διαδρομή ακολούθησε φέτος και ο Esapekka Lappi, ο οποίος μετουσίωσε τις μόλις 3, αλλά εξαιρετικές, εμφανίσεις του, αφού σημείωσε δύο νίκες στο WRC 2 (Arctic, Πορτογαλία) και ήταν 4ος γενικής στο Ράλλυ Φινλανδίας, με επιστροφή στην εργοστασιακή ομάδα της Toyota, έχοντας επιλεκτικό πρόγραμμα.

Σε κάθε περίπτωση, ο Andreas Mikkelsen έχει αποδείξει την ταχύτητά του και είναι κατά τη γνώμη μας, από τους οδηγούς που δικαιούνται μία θέση στις εργοστασιακές ομάδες, όμως το timing δεν υπήρξε πάντοτε σύμμαχός του.

Προς το παρόν, αυτό που αναμένουμε είναι η ανακοίνωση του προγράμματός του, για την επόμενη αγωνιστική χρονιά…

Photos: Νίκος Κατίκης-Rallypixels, Θάνος Ηλιόπουλος