Ιδιαίτερα επικριτικός με τους νέους κανονισμούς ο Thierry Neuville
O Thierry Neuville δεν κρύβει την αντίθεσή του προς τους κανονισμούς στην κορυφαία κατηγορία Rally1 από το 2022, αναφέροντας μεταξύ άλλων πως τα νέα αυτοκίνητα θα θυμίζουν Formula E σε ειδική διαδρομή.
Η υιοθέτηση υβριδικών κινητήριων συνόλων στα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας που θα μετονομαστεί σε Rally1 από το 2022, δε βρίσκει σύμφωνο τον Thierry Neuville.
Ο Βέλγος, που έχει ανανεώσει το συμβόλαιό του με την Hyundai, δηλώνει διαρκώς πως δεν είναι ευχαριστημένος με τους νέους κανονισμούς.
Θυμίζουμε, πως από το 2022 τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας Rally1 θα διαθέτουν υβριδικό κινητήριο σύνολο, συνδυάζοντας τον υπάρχοντα βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης ισχύος περί τους 380 ίππους, με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 100 kW (136 ίπποι), που θα είναι κοινός και έχει αναπτυχθεί από τη γερμανική Compact Dynamics.
Σε επιμέρους σημεία των ειδικών διαδρομών και για 2 έως 5 δευτερόλεπτα, θα υπάρχει δυνατότητα χρήσης όλης της ισχύος, που θα ξεπερνά τους 500 ίππους.
Σε πρώτο πλάνο θα έρθει και η διαδικασία ανάκτησης ενέργειας μέσω της πέδησης, η οποία θα επιστρέφει υπό μορφή ισχύος, προκαλώντας και αλλαγή στον τρόπο οδήγησης.
Την ίδια στιγμή όμως, τα νέα αυτοκίνητα διαθέτουν μικρότερα αεροδυναμικά βοηθήματα, σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων όπως τα αγωνιστικά προδιαγραφών Rally2, μικρότερη διαδρομή στις αναρτήσεις και θα ζυγίζουν περίπου 100 κιλά παραπάνω, κυρίως λόγω των μπαταριών.
Thierry Neuville: Οι ενστάσεις για τα νέα αυτοκίνητα
Τα προαναφερθέντα στοιχεία δεν αρέσουν στον Thierry Neuville, εκ των πρωταγωνιστών της σύγχρονης εποχής στο WRC και νικητή στο πρόσφατο Ράλλυ Ισπανίας με Hyundai i20 Coupe WRC.
Με κάθε ευκαιρία, ο Neuville δε διστάζει να κρύψει την αντίθεσή του στο νέο εγχείρημα, η επίσημη έναρξη του οποίου θα δοθεί στις 20-23 Ιανουαρίου 2022, με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο.
“Σίγουρα δε συμφωνώ με όλες αυτές τις αλλαγές που γίνονται από τη FIA και τους Κατασκευαστές, οι οποίες κάνουν τα αυτοκίνητα λιγότερο συναρπαστικά, πιο επικίνδυνα στην οδήγηση”, είχε αναφέρει παλαιότερα στο Motorsport.com ο Thierry Neuville. “Στο τέλος θα μπορούσαν να γίνουν πιο ακριβά από οτιδήποτε έχουμε δει ως τώρα στο WRC. Είναι κρίμα”.
Ταυτόχρονα, ο νικητής 15 αγώνων στο WRC, εστιάζει στις τεχνικές διαφοροποιήσεις, τονίζοντας πως από το 2022 τα αυτοκίνητα θα θυμίζουν σε επιδόσεις, εκείνα των προδιαγραφών Rally2, με τα οποία θα μοιράζονται και κοινά στοιχεία όπως το κιβώτιο, ή οι μικρότερες διαδρομές στην ανάρτηση.
“Έχουν αφαιρεθεί αρκετά από τα αεροδυναμικά στοιχεία οπότε ελπίζεις -τουλάχιστον- να διατηρήσουμε αντίστοιχες επιδόσεις (με αυτές των τωρινών WRC) που θα ήταν ήδη δύσκολο, όμως τώρα πιθανότατα θα έχουμε επιδόσεις επιπέδου R5.
“Απλά θα έχουμε περισσότερη ισχύ με το ηλεκτρικό σύστημα όμως θα αφαιρεθεί το κεντρικό διαφορικό, θα έχουμε μειωμένο φρέσκο αέρα και βασικά απόκριση κινητήρα, λιγότερα αεροδυναμικά και μειωμένη διαδρομή ανάρτησης. Μάλλον είναι η λάθος κατεύθυνση για εμένα και διαφωνώ”.
Η επικριτική στάση του Neuville επεκτάθηκε και στην αντιμετώπιση της FIA προς τους οδηγούς και όσα εκείνοι ζητούν, με τον Βέλγο να καταφεύγει σε σκληρά λόγια:
“Δεν είμαι καθόλου χαρούμενος για να είμαι ειλικρινής και το έχω πει πολλές φορές. Όμως προφανώς κανείς δεν έχει τα α@@@ να πάρει διαφορετικές αποφάσεις και να πάει κόντρα σε ότι αποφασίζει η FIA.
“Είναι κρίμα αλλά μάλλον έχει να κάνει με την εποχή που ζούμε. Οι οδηγοί δεν ακούγονται πια και αυτό είναι ακόμη ένα πράγμα που κάνει τις ζωές μας πιο απογοητευτικές”.
Thierry Neuville: Επικριτικός και για το οδηγικό κομμάτι, τι πιστεύουν οι Latvala και Breen
Οι προαναφερθείσες αντιρρήσεις του Neuville, επεκτείνονται και στο οδηγικό κομμάτι της… νέας εξίσωσης, όσον αφορά στα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 στο επερχόμενο WRC.
“Πολλά πράγματα δε λειτουργούν όπως θα έπρεπε στο υβριδικό σύστημα”, σχολίασε στο DirtFish ο 33χρονος οδηγός της Hyundai. “Προφανώς ως τώρα ο στόχος είναι να υπάρξει ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση – ώστε να υπάρξει αποφόρτιση στην επιτάχυνση.
“Αν δεν πετύχεις το στόχο κατά το φρενάρισμα, δε θα μπορείς να έχεις επιπλέον ισχύ στην έξοδο. Αυτό κάνει την κατάσταση πολύ ασταθή και απρόβλεπτη”.
Πέραν του απρόβλεπτου της κατάστασης, ενδιαφέρων είναι και ο παραλληλισμός του Neuville.
“Την ίδια στιγμή αν πετύχεις το στόχο σου και επιταχύνεις, όμως πατήσεις λίγο παραπάνω το γκάζι, χάνεις όλη τη διαθέσιμη δύναμη. Οπότε το αυτοκίνητο θα είναι πολύ ασταθές στην οδήγηση.
“Θα είναι οδήγηση Formula E σε δρόμο για ράλλυ”.
Από την πλευρά του ο Craig Breen, που έχει ήδη ολοκληρώσει τις πρώτες του δοκιμές με το Ford Puma Rally1 σε άσφαλτο και χώμα, δήλωσε πως όποιος κατανοήσει καλύτερα τη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας, θα επιτύχει κατά το 2022.
“Είναι μεγάλη πρόκληση”, δήλωσε ο Ιρλανδός στο DirtFish. “Θεωρώ πως αυτό οφείλεται στην κατανόηση της προσπάθειας να συγκεντρώνεις ενέργεια και να κάνεις ανάκτηση όλη την ώρα.
“Η οδήγηση ενός αγωνιστικού στα δάση με 200 χλμ./ώρα, τουλάχιστον σε εμένα, παίρνει όλη τη χωρητικότητα που έχω στον εγκέφαλό μου και τώρα πρέπει να οδηγείς με την ίδια ταχύτητα και να βρίσκεις σημεία όπου θα γίνεται ανάκτηση ενέργειας ώστε να δώσεις στον εαυτό σου μια μικρή ώθηση.
“Δε θα είναι εύκολο και όποιος μεταπηδήσει σε αυτό ταχύτερα, όποιος αποκτήσει έναν κανονικό ρυθμό στο να κάνει αυτό χωρίς να σκέφτεται, θα έχει το κλειδί για την επιτυχία το 2022”.
Θέση επί του θέματος πήρε και ο επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing, Jari Matti Latvala.
O Φινλανδός θεωρεί πως οι ενστάσεις των οδηγών αυτή τη στιγμή είναι λογικές, αφού έχουν ως δεδομένα τα εκπληκτικά αυτοκίνητα WRC, όμως θα εκλείψουν μετά από το πρώτο εξάμηνο της επόμενης χρονιάς, όσο θα προχωρά η εξέλιξη των αυτοκινήτων Rally1.
“Υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα νέα πράγματα, όμως ασφαλώς υπάρχουν στοιχεία που δε θα έχουν οι οδηγοί οι οποίοι έχουν συνηθίσει τα τρέχοντα αυτοκίνητα”, ανέφερε στο Motorsport.com ο Latvala, απαντώντας στα σχόλια του Neuville.
“Την επόμενη χρονιά δε θα υπάρχει κεντρικό διαφορικό και η διαδρομή της ανάρτησης θα είναι μικρότερη, όμως το υβριδικό σύστημα θα προσφέρει επιπλέον ισχύ κατά την επιτάχυνση, που είναι ωραίο αίσθημα.
“Από την άλλη θα υπάρχει μεγαλύτερο βάρος λόγω των μπαταριών, πιθανώς κατά 100 κιλά. Το αυτοκίνητο θα είναι πιο αργό και ασφαλώς δεν είναι ποτέ ωραία αίσθηση όταν έχεις συνηθίσει σε κάτι εξαιρετικό, να σου το παίρνουν, οπότε καταλαβαίνω την κριτική σε αυτά τα σημεία με τα νέα αυτοκίνητα.
“Ο λόγος που αισθάνονται άσχημα τώρα είναι γιατί συγκρίνουν το νέο με το υπάρχον αυτοκίνητο, όμως όταν όλοι θα βρεθούν στα νέα αυτοκίνητα θα είναι η ίδια κατάσταση.
“Όταν αρχίσει η εξέλιξη και τα αυτοκίνητα βελτιωθούν και γίνουν πιο γρήγορα, σε 6 μήνες από τώρα δε νομίζω πως οι οδηγοί θα είναι επικριτικοί”.
Photos: Hyundai Motorsport, M-Sport Ford, Toyota Gazoo Racing