Με μειωμένη ισχύ θα συμμετέχουν το 2022 τα τωρινά WRC
Τα αυτοκίνητα που φέτος εντάσσονται στην κορυφαία κατηγορία του WRC αναμένεται να παραμείνουν στο θεσμό από τη νέα χρονιά, με μειωμένη ισχύ.
Το 2022 είναι μια πολυαναμενόμενη σεζόν, αφού περιλαμβάνει τη σημαντικότερη αλλαγή κανονισμών στην ιστορία του WRC από το 1973, με την εισαγωγή υβριδικών κινητήριων συνόλων στην κορυφαία κατηγορία του θεσμού.
Ένα ερώτημα που έχει προκύψει, αφορά στα τωρινά αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC, τα οποία κατά γενική ομολογία αύξησαν σε μεγάλο βαθμό τη δυναμική του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ από το 2017, όταν και παρουσιάστηκαν.
Ο έντονος συναγωνισμός για τη νίκη και το θέαμα, σε συνδυασμό με τις εκπληκτικές ταχύτητες των αυτοκινήτων WRC, έχει εκτοξεύσει το ενδιαφέρον των θεατών στις ειδικές διαδρομές και των τηλεθεατών του θεσμού.
Τα αυτοκίνητα Rally1 που θα συνδυάζουν τον υπάρχοντα κινητήρα εσωτερικής καύσης ισχύος περίπου 380 ίππων με ηλεκτροκινητήρα 100 kW (136 ίπποι), αλλά θα διαθέτουν μικρότερα αεροδυναμικά βοηθήματα και εξαρτήματα από τα αυτοκίνητα Rally2 όπως το 5άρι κιβώτιο για μείωση του κόστους, αναμένεται να είναι πιο αργά από τα σημερινά WRC.
Για να παραμείνουν ενεργά τα αυτοκίνητα WRC 2017, αλλά δίχως αξιώσεις νίκης που θα αποτελούσαν πισωγύρισμα για το θεσμό, η FIA επεξεργάζεται σχέδιο μείωση της ισχύος τους.
Με μειωμένη ισχύ και όχι μόνο, ενόψει 2022
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του motorsport.com, το οποίο επικαλείται πηγές από την FIA, προβλέπεται ο περιορισμός της διαμέτρου στο στόμιο του τούρμπο από 36 σε 33,7 χιλιοστά, γεγονός που θα επιφέρει μείωση ισχύος κατά περίπου 30 ίππους.
Με βάση τον υπάρχοντα σχεδιασμό, αλλά και τις προβλέψεις των ομάδων, τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC 2017 θα χρησιμοποιούνται κυρίως από ιδιώτες, ερασιτέχνες οδηγούς και στόχος είναι η υποστήριξη εκείνων.
O Richard Millener, επικεφαλής της M-Sport η οποία έχει μακρά παράδοση συνεργασίας με ιδιώτες, δήλωσε πως η ομάδα του θα εστιάσει στην συμμετοχή πελατών με Ford Puma Rally1 την επόμενη χρονιά.
“Πρόθεσή μας είναι να έχουμε πελατειακά αυτοκίνητα στην νέα κατηγορία Rally1”, ανέφερε ο Millener. “Για αυτό δημιουργήθηκαν οι συγκεκριμένοι κανονισμοί, ώστε τα αυτοκίνητα να γίνουν πιο απλά και προσιτά σε πολλά σημεία.
“Αυτό ελπίζουμε να μας επιτρέψει να έχουμε περισσότερα αυτοκίνητα Rally1, κάτι που όλοι γνωρίζουμε πως μας έχει λείψει τα τελευταία χρόνια”.
Όσον αφορά στο μέλλον των τωρινών αυτοκινήτων WRC, ο Βρετανός manager πρόσθεσε: “Τα παλιά αυτοκίνητα θα παραμείνουν αλλά όπως με οτιδήποτε, πρέπει να προχωράμε. Πρέπει να κοιτάξουμε το μέλλον και όχι το παρελθόν.
“Τα αυτοκίνητα είναι εκεί και μπορούν να χρησιμοποιηθούν, το οποίο είναι εξαιρετικό, όμως το μέλλον βρίσκεται στα υβριδικά αυτοκίνητο και το νέο πακέτο κανονισμών, στο οποίο συγκεντρωνόμαστε”.
Το επερχόμενο Ράλλυ Monza, τελευταίος αγώνας του φετινού WRC στις 19-21 Νοεμβρίου, θα αποτελέσει και το κύκνειο άσμα των αυτοκινήτων WRC.
Πρώτος αγώνας για τα υβριδικά αυτοκίνητα Rally1, θα είναι το Ράλλυ Μόντε Κάρλο στις 20-23 Ιανουαρίου 2022.
Photos: M-Sport Ford