Οδηγούμε το ηλεκτρικό Kia EV6
Το Kia EV6 εισάγει την κορεάτικη εταιρεία στα σαλόνια των ηλεκτροκίνησης. Και μάλιστα με αξιώσεις.
Με το νέο Kia EV6 η κορεάτικη εταιρεία δεν άφησε τίποτα στην τύχη. Μπορεί το… λιτό, έως και απλοϊκό για πολλούς, όνομά του να μην προδιαθέτει για κάτι τολμηρό και γενναίο, εντούτοις το αποτέλεσμα αποδεικνύεται άκρως εντυπωσιακό. Τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη.
Επί της ουσίας πρόκειται για το πρώτο EV της Kia που βασίζεται στο δάπεδο E-GMP του ομίλου, το οποίο προορίζεται αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα. Και συνάμα το πρώτο από τα 11 αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα που πρόκειται να δούμε από το «στρατόπεδο» των Κορεατών της Kia έως το 2025 – από αυτά τα 7 θα αξιοποιούν τη δυναμική της νέας πλατφόρμας.
Σχεδιαστικά, οι αναφορές στο «αδελφό» Ioniq 5 της Hyundai είναι… μηδενικές καθώς εδώ η Kia προσπάθησε να προσδώσει στη δική της εκτέλεση ένα πιο σπορτίφ χαρακτήρα σε επίπεδο αισθητικής. Θυμίζοντας κάτι από crossover και shooting brake μοντέλο, το EV6 βρίθει από εμπνευσμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες, ενώ από πλευράς μεγέθους αφήνει τον δέοντα «χώρο» ώστε στο εγγύς μέλλον η γκάμα να συμπληρωθεί από ένα μικρότερο SUV μοντέλο, καθώς και από οχήματα μηδενικών εκπομπών με hatchback και 4θυρο αμάξωμα.
Στο μπροστινό μέρος, τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας του EV6 δημιουργούν μια κομψή και μοντέρνα εμφάνιση αποτελώντας, σύμφωνα με την Kia, μέρος του «Digital Tiger Face» του αυτοκινήτου, που αποτελεί εν πολλοίς την εξέλιξη της σχεδιαστικής γλώσσας «Tiger Nose Grille». Κάτω από αυτά, συναντάται μια εισαγωγή αέρα, η οποία έρχεται να διευρύνει οπτικά το μπροστινό μέρος του οχήματος. Με τη σειρά του, το προφίλ εμφανίζει μια αισθητική εμπνευσμένη από το crossover οχήματα, η οποία είναι μοντέρνα, κομψή και αεροδυναμική δημιουργώντας την απαραίτητη ένταση. Την ίδια στιγμή, το πίσω μέρος είναι σχεδιασμένο για μέγιστη αεροδυναμική απόδοση, με μια κεκλιμένη κολόνα C με ενσωματωμένο μαύρο γυαλιστερό ένθετο, το οποίο διευρύνει οπτικά το τζάμι του παραθύρου, να δίνει τον τόνο.
Σύμφωνα με την Kia, η εξωτερική σιλουέτα του νέου EV6 αποτελεί το αποτέλεσμα μιας συλλογικής προσπάθειας μεταξύ των τριών σχεδιαστικών στούντιο της Kia που έχουν την έδρα τους στη Ναμίνγκ της Κορέας, στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας και στο Irvine της Καλιφόρνιας.
Από πλευράς μεγέθους αξίζει να σταθεί κανείς τόσο στο μεταξόνιο των 2,9 μ. (100 χλστ. μικρότερο από εκείνο του Ioniq 5) όσο και στο μήκος και πλάτος που «ακουμπούν» αντίστοιχα τα 4,7 μ. και 1,9 μ. Το ύψος του αυτοκινήτου περιορίζεται στα 1,55 μ., ενώ ικανοποιητική, όχι όμως και κορυφαία, είναι και η χωρητικότητα του χώρου φόρτωσης των 520 λίτρων στο πίσω μέρος, που συνεπικουρείται από ένα πρακτικό «frunk» στο εμπρός με χωρητικότητα 52 ή 20 λίτρων, ανάλογα με την παρουσία ενός ή δύο ηλεκτρικών μονάδων αντίστοιχα.
Στο εσωτερικό με την premium αύρα και τα πολύ προσεγμένα σε ποιότητα υλικά ο σχεδιασμός «απελευθερώνεται» χάρη στη χρήση της πλατφόρμας E-GMP, η οποία προσφέρει αυξημένο χώρο σε σύγκριση με τα προηγούμενα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας που χρησιμοποιούν το «τρέχον» ηλεκτρικό δάπεδο του Κορεάτη κατασκευαστή. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία της καμπίνας, πέραν της «αιωρούμενης» κονσόλας, είναι η υψηλής ευκρίνειας κυρτή οθόνη – η οποία αποτελείται «εσωτερικά» από δύο οθόνες των 12,3 ιντσών που ενώνονται «εξωτερικά» με την αρωγή ενός ενιαίου πάνελ λεπτής μεμβράνης – που εκτείνεται έως το κέντρο του ταμπλό ενσωματώνοντας όλες τις απαραίτητες ενδείξεις, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας καθώς και του συστήματος πλοήγησης. Κάτω από την οθόνη, υπάρχουν οι απτικοί διακόπτες για τον έλεγχο του κλιματισμού, ενώ ένα ακόμα στοιχείο που κεντρίζει το ενδιαφέρον είναι τα λεπτά και ελαφριά σε βάρος καθίσματα τα οποία είναι επενδεδυμένα όπως αποκαλύπτει η Kia με υλικό που δημιουργείται από ανακυκλωμένα πλαστικά.
Η λίστα των συστημάτων και «καλουδιών» ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης που «κουβαλά» το νέο Kia EV6 είναι ιδιαίτερα μακροσκελής, οπότε αναγκαστικά θα περιοριστούμε εδώ στο προηγμένο σύστημα καμερών που επιτρέπει – όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης – ακόμα και την οδήγηση του οχήματος με καλυμμένα τα τζάμια, στο προηγμένο και ευκρινές head-up display, στο αποτελεσματικό στην πράξη Highway Driving Assist, καθώς και στις τεχνολογίες Lane Following Assist, Blind-Spot View Monitor, Blind-Spot Collision Avoidance Assist, Forward Collision-Avoidance Assist, Driver Attention Warning, Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist και Remote Smart Parking Assist.
Kia EV6: Κινητήριες μονάδες, συσσωρευτές ενέργειας και φόρτιση
Από το επόμενο έτος, το EV της Kia θα διατίθεται στην κορυφαία έκδοση GT που θα εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός και πίσω άξονα και μπαταρία χωρητικότητας 77,4 kWh, αποδίδοντας συνδυαζόμενη ισχύ 430 kW (585 ίπποι) και ροπή 740 Nm. Χάρη στην επιτάχυνση 0-100 σε 3,5 δλ. και την τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα, το Kia EV6 GT θα είναι το ταχύτερο μοντέλο που έχει κατασκευάσει η κορεατική μάρκα, ενώ στο πλαίσιο του σπορ χαρακτήρα, εφοδιάζεται και με λογισμικό διαφορικού ηλεκτρονικά περιορισμένης ολίσθησης.
Έως τότε, το Kia EV6 θα είναι διαθέσιμο (από τα τέλη της χρονιάς και στη χώρα μας) σε πιο «προσγειωμένες» εκδόσεις. Το δικίνητο EV6, που εφοδιάζεται με την μπαταρία 77,4 kWh, κινείται χάρη στον πίσω ηλεκτροκινητήρα του, αποδίδοντας ισχύ 168 kW (229 ίπποι) και ροπή 350 Nm, με τη μέγιστη αυτονομία σε κύκλο WLTP να φτάνει στα 510 χιλιόμετρα. Εφόσον στην εξίσωση μπει και ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας, το κινητήριο σύνολο αποκτά συνδυασμένη ισχύ 239 kW (325 ίπποι) και ροπή 605 Nm, ενώ επιταχύνει 0-100 χλμ. σε 5,2 δλ. Η έκδοση GT-Line θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η «βασική» του μοντέλου, αφού μεταξύ άλλων χρησιμοποιεί τη μικρή μπαταρία χωρητικότητας 58 kWh, ενώ προσφέρεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Στην πρώτη περίπτωση, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 125 kW (170 ίπποι) και ροπή 350 Nm, την ώρα που η συνεργασία τον ηλεκτροκινητήρων εμπρός και πίσω (τετρακίνηση), διαμορφώνει συνολική ισχύ 173 kW (235 ίπποι) και ροπή 605 Nm.
Το νέο Kia EV6 προσφέρει δυνατότητα φόρτισης σε 800V και 400V, χωρίς την ανάγκη επιπλέον εξαρτημάτων ή προσαρμογέων. Σύμφωνα με την Kia, το EV6 έχει τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης 10-80% σε μόλις 18 λεπτά σε φορτιστή 220 kW, ενώ στην περίπτωση της «απλής» δικίνητης έκδοσης με την μπαταρία χωρητικότητας 77,4 kWh, η αυτονομία 100 χλμ. μπορεί να επιτευχθεί έπειτα από φόρτιση διάρκειας μόλις 4,5 λεπτών.
Χάρη στο εξελιγμένο σύστημα ICCU (Integrated Charging Control Unit), το Kia EV6 διαθέτει τη λειτουργία Vehicle-to-load (V2L). Η συγκεκριμένη, επιτρέπει τη μεταφορά ενέργειας ισχύος έως 3,6 kW από τη μπαταρία του αυτοκινήτου, η οποία είναι επαρκής για συνεχή χρήση μιας τηλεόρασης 55 ιντσών ή ενός air condition για περισσότερες από 24 ώρες. Σημειωτέον, πως το εν λόγω σύστημα έχει τη δυνατότητα φόρτισης άλλου ηλεκτρικού οχήματος, ενώ αν η φόρτιση της μπαταρίας ξεπερνά το 35%, το EV6 μπορεί να τραβήξει βάρος έως 1.600 κιλών.
Από εκεί και έπειτα, το νέο Kia EV6 χαρακτηρίζεται από τεχνολογίες ανάκτησης ενέργειας τελευταίας εξέλιξης. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται μια τελευταίας γενιάς αποδοτική αντλία θερμότητας, η οποία λαμβάνει περισσευούμενη θερμότητα από το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου. Αυτό εξασφαλίζει ότι σε θερμοκρασία -7 βαθμών Κελσίου, το EV6 μπορεί να έχει το 80% της αυτονομίας που θα μπορούσε να επιτευχθεί, αν η εξωτερική θερμοκρασία ήταν 25 βαθμοί Κελσίου.
Ακόμη, το Kia EV6 εφοδιάζεται με ένα έξυπνο σύστημα αναγεννητικής πέδησης, το οποίο λειτουργεί μέσω paddles στο τιμόνι, ώστε οι οδηγοί να ρυθμίζουν γρήγορα την επιβράδυνση και άρα την ανάκτηση κινητικής ενέργειας που επιθυμούν, ώστε να μεγιστοποιήσουν την αυτονομία και αποδοτικότητα του αυτοκινήτου. Αναλυτικά, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής 6 επιπέδων ανάκτησης (καθόλου, auto, επίπεδο 1 έως 3, i-Pedal), με το τελευταίο να επιτρέπει στο αυτοκίνητο να συλλέξει τη μέγιστη ποσότητα ενέργειας από τα φρένα, επιτρέποντας στον οδηγό να ακινητοποιήσει «στρωτά» το αυτοκίνητο, χωρίς να πατήσει το πεντάλ του φρένου.
Οδηγώντας το Kia EV6 στην Ισπανία
Οδηγικά, το Kia EV6 ξεδιπλώνει έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα με σπορτίφ μάλιστα νότες. Η προσεκτική δουλειά που έχει γίνει στην κατανομή του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες, αλλά και η «μελέτη» στο σχεδιασμό της ανάρτησης και των υποπλαισίων της, έχουν θετικό αντίκτυπο στον τρόπο που το ηλεκτρικό μοντέλο της Kia «πατά» στο δρόμο. Οδηγώντας την πρώτη μέρα της παρουσίασης του μοντέλου στην Ανδαλουσία την πισωκίνητη έκδοση των 229 ίππων με τη μεγάλη μπαταρία δεν μπορείς παρά να εκτιμήσεις στον αυτοκινητόδρομο την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την «δεμένη» ανάρτηση που εξασφαλίζουν σε συνδυασμό ευστάθεια στα «πολλά» και άριστη κατευθυντικότητα.
Από εκεί και πέρα, η τετρακίνητη έκδοση των 325 ίππων που είχαμε την ευκαιρία να γευτούμε την δεύτερη μέρα σε πιο φιδίσιες διαδρομές έρχεται να αποκαλύψει μία ακόμα πτυχή του οδηγικού DNA του EV6: εκτός από… ταξιδιάρικο, το κορεάτικο EV καταφέρνει να σε κερδίσει και με τον τρόπο που στρίβει. Κατ’ αρχήν, διαθέτει ένα «στιβαρό» σύστημα διεύθυνσης (ιδιαίτερα στο σπορ πρόγραμμα) που «εξαφανίζει» τους 2 τόνους που ζυγίζει το αμάξωμα με την ιδανική σχεδόν κατανομή βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες. Από εκεί και πέρα, το πλαίσιο δεν θα γείρει υπερβολικά, ενώ την ίδια ώρα τα περιθώρια πρόσφυσης από τα πολύ καλά Michelin Pilot 4 και τις 20άρες ζάντες στις οποίες «πατούσε» το αυτοκίνητο της δοκιμής, είναι αστείρευτα. Παρά το μέγεθός του, το EV6 είναι αρκετά συμμετοχικό, παρά τον απόλυτα ουδέτερο χαρακτήρα του, βάζοντας τον εκάστοτε χειριστή του σ’ ένα όμορφο παιχνίδι αναζήτησης των ορίων – και πάντοτε με ασφάλεια και περισσή αυτοπεποίηθηση.
Φωτογραφίες: Kia, X.A.