Οδηγούμε το υβριδικό Suzuki Swace
Το Suzuki Swace προσφέρει πλούσιους χώρους και οικονομική χρήση. Μπορεί όμως να ανταγωνιστεί τα SUV;
To Suzuki Swace έρχεται να δώσει μια εναλλακτική απάντηση στην τυπική απαίτηση ενός μέσου οικογενειάρχη (και όχι μόνον) αγοραστή: “Θέλω ένα ένα αυτοκίνητο με καλούς χώρους και οικονομικό σε κατανάλωση”. Η κλασική οδός, ως γνωστόν καταλήγει στην επιλογή ενός πετρελαιοκίνητου SUV, “περιβολή”, όμως, που δεν ταιριάζει αναγκαστικά στο σύνολο των αγοραστών.
Το Swace έρχεται να προσφέρει μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική, με ένα αμάξωμα που η Suzuki περιγράφει ως sport hatchback, το οποίο στην πράξη δεν είναι τίποτα άλλο από ένα station wagon με αρκετά μεγάλο μέγεθος. Με μήκος 4,66 μ., προσεγγίζει τις διαστάσεις ενός SUV του D-segment, παρότι στην πράξη βασίζεται σε αυτοκίνητο της αμέσως μικρότερης κατηγορίας.
Σε όσους η εμφάνισή του Swace θυμίζει κάτι γνώριμο, δεν είναι τυχαίο, καθώς πρόκειται για ένα αδελφάκι του μικρομεσαίου Toyota Corolla, προϊόν της συνεργασίας ανάμεσα στις δύο ιαπωνικές εταιρείες.Οι όποιες διαφορές εντοπίζονται πρακτικά στη μάσκα του αυτοκινήτου, εντούτοις το σχήμα δεν μας είναι ιδιαίτερα οικείο, καθώς η αντίστοιχη station παραλαγή της Corolla, που ακούει στο όνομα Touring Sport, αν και αρκετά πιο δημοφιλής στην υπόλοιπη Ευρώπη, δύσκολα απαντάται στους ελληνικούς δρόμους.
Το διαφορετικό αυτό αμάξωμα, σε σχέση με τη hatchback έκδοση, δείχνει ασυνήθιστο, ενώ προϊδεάζει για ένα ευρύχωρο εσωτερικό. Το μεταξόνιο των 2,7 μ. εγγυάται άφθονους χώρους για τα γόνατα των επιβατών -υπολογίστε περί 10 εκ. αέρα από την πλάτη του μπροστινού καθίσματος, όταν στην θέση του οδηγού βρίσκεται ένας κανονικού αναστήματος, ενώ μεγαλύτερος της hatchback έκδοσης είναι ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, καθώς εν προκειμένω η κλίση της οροφής είναι μικρότερη. Σημειώστε επίσης το χαμηλό και τετραγωνισμένο κεντρικό τούνελ που δεν θα προβληματίσει τον μεσαίο επιβάτη του πίσω καθίσματος.
Τα οφέλη, όμως, της station διαμόρφωσης του αμαξώματος, σε συνδυασμό με τον μεγάλο πίσω πρόβολο, αποτυπώνονται σε όλη τους τη διάσταση στο χώρο αποσκευών. Η 5η πόρτα ανοίγει από χαμηλά προσφέροντας εύκολη φόρτωση στα πιο βαριά αντικείμενα.
Κάτω από από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ συναντάμε έναν ακόμα αποθηκευτικό χώρο πάνω από τη θέση του εφεδρικού τροχού. Η ανάκλιση της πλάτης των πίσω καθισμάτων πραγματοποιείται από τη θέση της φόρτωσης με δύο πρακτικούς λεβιέδες, διαδικασία που όχι μόνο αυξάνει το χώρο από τα 596 στα 1.606 λίτρα, αλλά δημιουργεί επιπλέον μια απόλυτα επίπεδη επιφάνεια, έτσι που μαζί με την αντίστοιχη ανάκλιση της πλάτης των εμπρός καθισμάτων δημιουργείται ένας χώρος ικανός να εξασφαλίσει την ανάπαυση των επιβατών.
Τέτοιες δυνατότητες συναντούσαμε παλιότερα στα πολυμορφικά αυτοκίνητα. Το αποτέλεσμα είναι ότι το Swace λειτουργεί όχι μόνο σαν ένα πρακτικό μεταφορικό μέσο μιας οικογένειας, αλλά ακόμα και για έναν ιδιοκτήτη που αναζητά ένα χρηστικό μεταφορικό μέσο για τα χόμπι και τις εξορμήσεις του εκτός πόλης.
Φυσικά, η χαμηλή απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (13,5 εκ.), θέτει συγκεκριμένους περιορισμούς εκεί που τελειώνει η άσφαλτος. Η λογική είναι σαφώς διαφορετική από ενός SUV, τα οποία κάθε άλλο απουσιάζουν από τη γκάμα της Suzuki. Εν προκειμένω ο οδηγός του Swace κάθεται χαμηλά μέσα σε ένα εσωτερικό που χαρακτηρίζεται από ποιότητα και πολύ καλή εργονομία. Θα επιθυμούσαμε μόνο στην κεντρική κονσόλα κάποιους επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους.
Έμφαση στην άνεση
Παρατηρώντας το αυτοκίνητο από το πλάι, το βλέμμα πέφτει στις ράγες οροφής, αλλά και στους μάλλον ασυνήθιστα μικρούς, με τα σημερινά δεδομένα τροχούς των 16 ιντσών, με ελαστικά διάστασης 205/55. Στην πράξη, η συγκεκριμένη επιλογή αποδεικνύεται ιδανική για την ποιότητα των ελληνικών δρόμων, καθώς στην πλειονότητα των περιπτώσεων, μεγαλύτεροι τροχοί με χαμηλότερου προφίλ ελαστικά δυσανασχετούν στο ανάγλυφο της ελληνικής ασφάλτου. Την ίδια στιγμή η λειτουργία της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, διπλά ψαλίδια πίσω) έχει έναν σαφή προσανατολισμό στην άνεση των επιβατών. Ο συνδυασμός αποδεικνύεται ιδανικός τόσο στην πόλη, όσο και στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.
Το Swace, εύλογα, δεν απευθείται σε εκείνον που αναζητά από το μεταφορικό του μέσο έναν πιο σπορ χαρακτήρα. Εντούτοις, στις στροφές η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι απόλυτα ασφαλής, παρότι οι κλίσεις του αμαξώματος γίνονται σχετικά έντονες όταν ανεβάσεις ρυθμό. Σε κάθε περίπτωση το Swace δεν παρουσιάζει απότομες αντιδράσεις, ενώ το τιμόνι, αν και ελαφρύ, αποδεικνύεται γρήγορο και ακριβές. Επιπλέον το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που συνεισφέρουν στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας.
Η υβριδική καρδιά του Suzuki Swace
Με δεδομένη την καταγωγή του αυτοκινήτου, ένα από τα προτερήματά του έχουν να κάνουν με το υβριδικό σύστημα της Toyota που συναντάμε κάτω από το καπό του. Εν προκειμένω ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.798 κ.εκ. συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, με τη συνολική ισχύ να διαμορφώνεται στους 122 ίππους και τη μέγιστη ροπή στα 142 Nm. Για τη μετάδοση έχει υιοθετηθεί ένα αυτόματο σύστημα που αποκαλείται eCVT, καθώς η λειτουργία του παραπέμπει στα κλασικά κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσων, παρότι στην πράξη βασίζεται σε μια απλή, αποδοτική και αξιόπιστη διάταξη πλανητικών γραναζιών.
Το αποτέλεσμα είναι μια ιδιαίτερα αθόρυβη λειτουργία στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες, όπου αρκετές φορές το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά. Εντούτοις η αίσθηση αυτή γαλήνης διακόπτεται από τη στιγμή που ο οδηγός θα βυθίσει λίγο παραπάνω το πόδι του στο δεξί πεντάλ. Ο κύκλος Άτκινσον με τον οποίο λειτουργεί ο κινητήρας, αγαπάει τις υψηλές στροφές, με αποτέλεσμα ένα πιο έντονο βουητό σε φάσεις επιτάχυνσης, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο όταν αποφασίσεις να κινηθείς πιο γρήγορα από το μέσο ρυθμό των υπολοίπων αυτοκινήτων.
Ουσιαστικά το δεξί πόδι εκπαιδεύεται και μαθαίνει να αξιοποιεί με μέτρο το πεντάλ του γκαζιού, κάτι που είναι και το ζητούμενο στην εποχή μας. Και αυτό αποτυπώνεται και στην τιμή της κατανάλωσης. Η μέση ονομαστική κατανάλωση, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP κυμαίνεται στα 4,4-5,1 λίτρα/100 χλμ., ενώ κατά τη διάρκεια της δοκιμής η δική μας μέτρηση των 5,6 λίτρων/100 χλμ. φανερώνει ένα ιδιαίτερα οικονομικό σύνολο, στο οποίο ο μελλοντικός αγοραστής θα πρέπει να συνυπολογίσει και την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας που εξασφαλίζουν οι επίσημες τιμές εκπομπών CO2 (99-115 γρ./χλμ.).
Από εκεί και πέρα, στο κομμάτι των επιδόσεων, το αυτοκίνητο χρειάζεται 11,1 δλ. για την επίδοση του “0-100” χλμ./ώρα, τιμή που δεν είναι ενδεικτική των δυνατοτήτων του κινητήριου συνόλου, το οποίο, επωφελούμενο από τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, επιδεικνύει μια ευχάριστη ελαστικότητα, που αν μη τι άλλο είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη στις καθημερινές μετακινήσεις.
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: (κ.εκ.): 1798
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ (ίπποι/σ.α.λ.): 98 / 5.200
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Νm/σ.α.λ.): 142 / 3.600
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΜΟΤΕΡ
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ (ίπποι): 72
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Νm): 163
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (ίπποι/σ.α.λ.): 122 / 5.200
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (Νm/σ.α.λ.): 142 / 3.600
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 χλμ./ώρα (δλ): 11,1
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση τυποποιημένη τιμή (λιτ./100 χλμ): 4,4-5,1
Μέση κατανάλωση δοκιμής (λιτ./100 χλμ): 5,6
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2
Εκπομπές CO2 Συνδυασμένος κύκλος (WLTP) : 99-115 (γραμ. / χλμ.