Lotus E-R9: Ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο αγώνων αντοχής
Η Lotus παρουσίασε την E-R9, ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα που θα μπορεί να βρεθεί στο grid αγώνων αντοχής το 2030.
Η E-R9 ενσαρκώνει το όραμα της Lotus για συμμετοχής στους αγώνες με την χρήση αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, κι όχι σε κάποια κατηγορία που κινείται έτσι, αλλά στους αγώνες αντοχής, εκεί όπου ο υβριδισμός καλά κρατεί.
E-R σημαίνει 'Endurance Racer', ενώ ο αριθμός 9 αποτελεί φόρο τιμής στο αγωνιστικό παρελθόν της βρετανικής μάρκας, καθώς ήταν η Lotus Mark IX με την οποία η ομάδα έκανε το ντεμπούτο της στις 24 ώρες του Le Mans το 1955.
Στόχος είναι το αυτοκίνητο -αν είναι εφικτό- να τρέξει για πρώτη φορά το 2030, σε σχεδόν 10 χρόνια από σήμερα.
Πίσω από την E-R9 βρίσκεται ο αεροδυναμιστής Richard Hill, καθώς κι ο Louis Kerr που επιμελήθηκε την πλατφόρμα της ηλεκτρικής Lotus Evija. Το οπτικό αποτέλεσμα του οχήματος ήρθε από τον αρχισχεδιαστή της εταιρείας, Russell Carr.
Ο Hill δήλωσε σχετικά:
«Αυτό που προσπαθήσαμε να κάνουμε είναι να πιέσουμε τα όρια πέρα από εκεί που βρισκόμαστε σήμερα και να κοιτάξουμε στο μέλλον. Η Lotus E-R9 έχει τεχνολογίες που περιμένουμε ότι θα εξελίξουμε και θα είναι απολύτως πρακτικές. Η Lotus έχει ιστορία στο να εξελίσσει μοναδικές λύσεις, και το έχουμε κάνει πάρα πολλές φορές τόσο στο motorsport, όσο και στα επιβατικά οχήματα.»
Ως 'concept car', η E-R9 διαθέτει διάφορες φουτουριστικές (και μη) τεχνολογίες, όπως τα αεροδυναμικά πάνελ που μεταβάλλονται ανάλογα με τις ανάγκες, τόσο στο εμπρός μέρος, όσο και στο πίσω, προσφέροντας ελάχιστο drag στις ευθείες και κάθετη δύναμη στις στροφές.
Σε ό,τι αφορά την κίνηση του οχήματος, έχουμε να κάνουμε -ασφαλώς- με ένα ηλεκτρικό powertrain, που θα μεταφέρει ξεχωριστά την δύναμη σε κάθε τροχό - μία λειτουργία που πρωτοπαρουσιάστηκε στην Evija, με τη διαφορά ότι στο αγωνιστικό ο οδηγός θα έχει τον έλεγχο στο πώς θα κατανέμεται η δύναμη.