H BMW εξελίσσει μία νέα μέθοδο βαφής για τα αυτοκίνητα της
Το εργοστάσιο της BMW στο Dingolfing δοκιμάζει πιλοτικά μία νέα διαδικασία βαφής, χωρίς υπερψεκασμό, που διευρύνει μεταξύ άλλων τις δυνατότητες εξατομίκευσης.
Το εργοστάσιο της BMW στο Dingolfing δοκιμάζει πιλοτικά μία νέα διαδικασία βαφής, χωρίς υπερψεκασμό, που επιτρέπει τη δημιουργία αρκετών αποχρώσεων και σχεδίων χωρίς χαρτοταινίες οριοθέτησης και μάσκες κάλυψης του οχήματος.
Η εξαιρετικά καινοτόμα μέθοδος των Βαυαρών «προάγει τα επίπεδα εξατομίκευσης για τους πελάτες και συμβάλλει στη βιωσιμότητα με τη μείωση αποβλήτων και κατανάλωσης ενέργειας», αναφέρει το εργοστάσιο, με τη νέα αυτή τεχνολογία να χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε 19 οχήματα BMW M4 Coupe, που σύντομα θα περάσουν από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου με ειδική δίχρωμη βαφή και διακριτικά M4 στο καπό και την πίσω πόρτα.
Ο Milan Nedeljković, υπεύθυνος παραγωγής της μονάδας δήλωσε: «Προσδοκούμε τα υψηλότερα πρότυπα απόδοσης, βιωσιμότητας και ψηφιοποίησης από την παραγωγή μας. Αυτή η ευφυής διαδικασία βαφής πληροί όλες τις απαιτήσεις για μία καινοτόμα μέθοδο παραγωγής και προσφέρει επίσης μοναδικά οφέλη στον πελάτη».
Η BMW ανέπτυξε τη νέα διαδικασία EcoPaintJet Pro για υδατοδιαλυτές βαφές και 2Κ βερνίκια σε συνεργασία με την Dürr, μία εταιρεία που ειδικεύεται στη μηχανική και την κατασκευή εγκαταστάσεων εργοστασίων. Στη συμβατική διαδικασία, η βαφή ψεκάζεται μέσω περιστρεφόμενου τυμπάνου με 35-55.000 στροφές το λεπτό και προσκολλάται ηλεκτροστατικά στο αμάξωμα.
Η νέα μέθοδος καταργεί την ηλεκτροστατική διαδικασία και βασίζεται αποκλειστικά στον ψεκασμό. Η βαφή εφαρμόζεται μέσω πλάκας στομίου που επιτρέπει υψηλή ευκρίνεια με μεταβλητό πάχος βαφής μεταξύ 1 και περίπου 50 χιλιοστών. Η τεχνική αυτή απαιτεί μέγιστη ακρίβεια τόσο από το ρομπότ όσο και από την τεχνολογία εφαρμογής. Επίσης σημαίνει ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν δύο διαφορετικά χρώματα βαφής, π.χ. για την οροφή και τις λωρίδες και την εφαρμογή άλλων σχεδίων (για παράδειγμα στο καπό).
Μέχρι τώρα, εξατομικευμένα σχέδια επιτυγχάνονταν μόνο με την τοποθέτηση μεθόδων οριοθέτησης (μάσκες, χαρτοταινίες κλπ.). Με τη νέα τεχνολογία, θα εξαλειφθούν οι δαπάνες υλικών και προσωπικού που απαιτούσε η προηγούμενη διαδικασία με αποτέλεσμα να μειωθεί το κόστος. Η καινοτόμα διαδικασία αποτρέπει επίσης το λεγόμενο υπερψεκασμό, δηλαδή το πλεόνασμα σωματιδίων βαφής που κατέληγε στα απορρίμματα.
Μία ακόμα συμβολή στη βιώσιμη παραγωγή προέρχεται από τη μικρότερη κατανάλωση ενέργειας. Καθώς δεν χρειάζεται πλέον διαχωρισμός της βαφής, μειώνεται και η ποσότητα του απαραίτητου αέρα. Με περίπου 7.000 ώρες λειτουργίας, αυτό εξοικονομεί πάνω από 6.000 MWh και μειώνει το ανθρακικό αποτύπωμα κατά 2.000 τόνους το χρόνο.
Εφαρμόζοντας τη νέα μέθοδο σε ένα μικρό αριθμό αντιτύπων της M4, η BMW δοκιμάζει τις δυνατότητες της νέας τεχνολογίας. Όπως ανακοινώθηκε, τα μοναδικά οχήματα στα οποία θα εφαρμοστεί η νέα αυτή μέθοδος βαφής θα χρησιμοποιηθούν αρχικά στο στόλο της εταιρείας. Η εισαγωγή δε της νέας διαδικασίας βαφής στη μαζική παραγωγή προγραμματίζεται να ξεκινήσει το 2022 στο δίκτυο παραγωγής του BMW Group.