Οδηγούμε το ανανεωμένο Lexus ES 300h στην Μαγιόρκα

Το μεγάλο σεντάν της Lexus ανανεώθηκε στα σημεία, βασιζόμενο πάντοτε στην υβριδική τεχνολογία της εταιρείας.

Η τελευταία γενιά του Lexus ES παρουσιάστηκε το 2018 και σήμερα το ανανεωμένο μοντέλο έρχεται με αρκετές προσθήκες και βελτιώσεις σε ότι αφορά τον εξοπλισμό, την ασφάλεια, το εσωτερικό, βασιζόμενο πάντα στην τέταρτης γενιάς υβριδική τεχνολογία της ιαπωνικής εταιρείας.

Μπορεί στην χώρα μας να μην είναι ιδιαίτερα γνωστό, αυτό όμως το μεγάλο σεντάν της κατηγορίας Ε, έχει πίσω του μία μακρόχρονη ιστορία. Όλα ξεκίνησαν πριν από 30 χρόνια, όταν λανσαρίστηκε to 1989 μαζί με την ναυαρχίδα της Lexus, το περίφημο LS. Έκτοτε κατέγραψε συνολικές πωλήσεις σε πάνω από 80 χώρες παγκοσμίως, που ξεπερνούν τα 2,75 εκ. μονάδες.

Η έβδομη γενιά που λανσαρίστηκε το 2018 ήταν το πρώτο ES που εισήχθη στις αγορές της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης. Βασίστηκε στην GAK πλατφόρμα της εταιρείας, ενώ οι γενναιόδωρες διαστάσεις, με ένα μήκος αμαξώματος και μεταξονίου που φθάνουν τα 4.975 και 2.870 χλστ. αντίστοιχα, το κατατάσσουν στην κατηγορία των μεγάλων πολυτελών σεντάν, που όπως και τόσες άλλες κατηγορίες, μετά τις (εμπορικές και όχι μόνον) δόξες των περασμένων δεκαετιών, βρίσκονται πια για τα καλά στην σκιά των SUV.

Όπως φάνηκε από την μέχρι τώρα εμπορική πορεία της έβδομης αυτής γενιάς, το ES 300h είναι ιδιαίτερα ελκυστικό εταιρικούς χρήστες και στόλους, χάρις στο χαμηλό κόστος χρήσης και υψηλότερες έως και 5% υπολειμματικές αξίες ύστερα από μία περίοδο 36 μηνών, σε σύγκριση με τους κυριότερους ανταγωνιστές του.

 

ES 300h F Sport

Οι σημαντικότερες αλλαγές σε αυτό το ανανεωμένο μοντέλο που θα εισαχθεί κανονικά και στην ελληνική αγορά περιλαμβάνουν: ποιοτικότερα υλικά στο εσωτερικό, μία νέα μεγαλύτερη οθόνη αφής 12,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, την τελευταία γενιά του ολοκληρωμένου Lexus Safety System +, το σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού Blade Scan Adaptive High Beam AHS, βελτιωμένες κάμερες που αντικαθιστούν τους κλασικούς πλευρικούς καθρέπτες, ενώ επεμβάσεις έγιναν στην ακαμψία της πίσω ανάρτησης.

H φρεσκαρισμένη εικόνα του ES 300h

Εξωτερικά το ανανεωμένο μοντέλο ξεχωρίζει από το νέο μοτίβο της χαρακτηριστικής μάσκας, τα αναβαθμισμένα φωτιστικά σώματα και τις νέες επιλογές σε τροχούς και χρώματα, ενώ σκουρόχρωμες λεπτομέρειες συνεχίζουν να τονίζουν τον χαρακτήρα της σπορτίφ έκδοσης F Sport.

 

front light

Στο εσωτερικό το πρώτο λόγο έχει η ποιότητα , η πολυτέλεια με ένα εξαιρετικό φινίρισμα και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός. Στον ψηφιακό πίνακα οργάνων εντυπωσιάζει η δυνατότητα παραμετροποίησης των ενδείξεων (ο δακτύλιος του κεντρικού οργάνου μετακινείται δεξιά στο σπορ πρόγραμμα), επιπλέον εναλλακτικές προσφέρονται στην έκδοση F Sport, ενώ στο ανώτερο τμήμα βρίσκονται οι χαρακτηριστικοί περιστροφικοί διακόπτες που γνωρίσαμε στο UX. Η μεγαλύτερη οθόνη αφής των 12,3 ιντσών, ενσωματώνει στο πλαίσιο της ένα νέο αναλογικό ρολόι. Ο χειρισμός του συστήματος κλιματισμού και των διαφόρων σχετικών λειτουργιών γίνεται πάντως από ξεχωριστούς φυσικούς διακόπτες.

Κάτω από το καπό του ES 300h

H μοναδική ουσιαστικά έκδοση του SE, βασίζεται στο αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα της Lexus, που προσφέρει μία μοναδική εναλλακτική σε σχέση με τις βενζινοκίνητες, και πετρελαιοκίνητες προτάσεις του ανταγωνισμού, με χαμηλές εκπομπές CO2 που ξεκινούν από τα 119 γρ./χλμ..

Τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 2,5 λίτρων (που λειτουργεί σε κύκλο Ατκινσον, μία εφαρμογή που έχει αποδειχθεί αποτελεσματικότερη σε υβριδικά συστήματα), πλαισιώνει η transaxle διάταξη στο eCVT κιβώτιο με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Χάρις στην ενέργεια που αποθηκεύεται στην κόμπακτ μπαταρία που είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, το ES 300h έχει την δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης κατά περίπτωση, που πλαισιώνεται από ένα εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

Έτσι οι εργοστασιακές μετρήσεις της κατανάλωσης είναι της τάξεως των 5,5 λτ./100 χλμ., τιμή που μπορεί να μειωθεί ακόμη και στα 4,3 λτ./100 χλμ. σε αστικές συνθήκες όπου γίνεται καλύτερη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων ενός τέτοιου αυτοφορτιζόμενου συστήματος.

Στο δρόμο με το ES 300h

Οδηγώντας στους εξαιρετικούς δρόμους της Μαγιόρκα, το ES 300h ξεδίπλωσε την «βελούδινη» ποιότητα κύλισης που χαρακτηρίζει τα οχήματα της Lexus. Μάλιστα το αυτοκίνητο που είχαμε στην διάθεση μας ήταν η έκδοση F Sport, κάτι που σημαίνει ότι στην ανάρτηση το παρόν δίνει το σύστημα προσαρμοζόμενης απόσβεσης, AVS. Παρά τις άσχημες καιρικές συνθήκες της πρώτης ημέρας, το ES 300h έδειξε να συμπεριφέρεται ουδέτερα, εμπνέοντας απόλυτη σιγουριά, ακόμα και σε έναν πιο σβέλτο ρυθμό. Δεν έχει ίσως τον σπορτίφ χαρακτήρα ορισμένων γερμανικών κατασκευών, κάτι που οφείλεται και στην χαρακτηριστική λειτουργία του κιβωτίου, αλλά ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας σίγουρα θα ικανοποιήσει και με το παραπάνω τους εταιρικούς και όχι μόνον, χρήστες.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 62.600 ευρώ για την έκδοση Dynamic, ενώ το σύστημα Lexus System Safety + περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, με χαρακτηριστικά όπως ο έλεγχος πορείας με δυναμικό ραντάρ, η ενεργή υποβοήθηση διατήρησης στην λωρίδα κυκλοφορίας και η αποφυγή πρόσκρουσης με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων.

 

Lexus ES 300h

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: β/κ 2.5 λτ. + η/κ

ΙΣΧΥΣ β/κ: 178 ίπποι

ΙΣΧΥΣ ΕΜΠΡΟΣ η/κ: 88 kW

ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 218 ίπποι

KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο eCVT

ΜΠΑΤΑΡΙΑ: Νικελίου μετάλλου υδριδίου

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Γόνατα με υστερούντες βραχίονες

ΦΡΕΝΑ Ε/Π: ΑΔ/Δ

MHK.xΠΛ.xYΨ.: 4.975 x 1.865 x 1.445 χλστ.

METAΞONIΟ: 2.870 χλστ.

ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 454 λτ.

BAPOΣ: 1.689-1.740κιλά

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 55 λτ.

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 8,9 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 180 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ*: 5,6 λτ./100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2*: 127 γρ./χλμ

* Τιμές κατασκευαστή

ES 300h F Sport