Ποιες είναι οι εταιρείες-πρωταγωνιστές στον τομέα των μπαταριών;

Με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για 12πλασιασμό των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030, ο ρόλος των κατασκευαστών μπαταριών καθίσταται κάτι παραπάνω από καθοριστικός. Ας γνωρίσουμε τους βασικούς «παίχτες» στον αναπτυσσόμενο αυτό κλάδο.

Σύμφωνα με τις έως τώρα προβλέψεις, έως το 2030 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) αναμένεται να εκτιναχθούν από τα επίπεδα των 2,5 εκατ. μονάδων που είναι περίπου σήμερα σε ετήσια βάση σε περισσότερες από 31,1 εκατ. Αριθμός που σύμφωνα με τις προβλέψεις της συμβουλευτικής εταιρείας Deloitte, θα αντιστοιχεί στο ένα τρίτο των παγκόσμιων ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων.

Λογικό είναι επομένως η στροφή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας στα ηλεκτρικά οχήματα (EV) να προκαλεί έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των κατασκευαστών μπαταριών.

Ας δούμε ποια είναι προς ώρας τα σχέδια επέκτασης των βασικών πρωταγωνιστών στον ιδιαίτερο αυτό κλάδο, σε βασικές αγορές διάθεσης των οχημάτων του είδους, όπως αυτές της Κίνας, των ΗΠΑ και φυσικά της Ευρώπης.

Batteries

CATL

Έως και τα τέλη Ιουνίου, η κινεζική εταιρεία δηλώνει ετήσια παραγωγή μπαταριών που ανέρχεται στις 65,45 GWh ενώ επιπλέον 92,5 GWh φέρονται να βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε διαδικασία κατασκευής.

Επί της ουσίας, με βάσει το μερίδιο αγοράς, η κινεζική CATL είναι ο παγκόσμιος ηγέτης, έχοντας στην «ατζέντα» του πελάτες όπως η VW, η General Motors, η BMW, η Daimler καθώς και κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μάλιστα, η εταιρεία ανακοίνωσε ένα σχέδιο τον Αύγουστο που μας πέρασε για τη δημιουργία μιας «παραγωγικής βάσης» στη Σαγκάη, μια κίνηση που θα την φέρει κοντά στην «βάση» της Tesla.

Batteries

LG Energy Solutions

Ο εταιρεία από τη Νότια Κορέα αναμένει ότι η παραγωγική της ικανότητα θα φτάσει στις 155 GWh μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Μάλιστα, η εταιρεία σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή της στα 430 GWh έως το 2025 – τροφοδοτώντας έτσι έως και 7,2 εκατομμύρια EV.

Η LG Energy Solution σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερα από 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ για την παραγωγή μπαταριών έως το 2025. Τα σχέδια περιλαμβάνουν δύο νέα εργοστάσια, από κοινού κατασκευασμένα με την GM στο Οχάιο και το Τενεσί, τα οποία θα επιτρέψουν στην LGES να κατασκευάσει συνολικά μπαταρίες με χωρητικότητα 70 GWh στις Ηνωμένες Πολιτείες έως το 2024.

Η LGES διαθέτει ήδη ένα εργοστάσιο στο Μίσιγκαν με ετήσια παραγωγική ικανότητα 5 GWh.

Στην Κίνα, στην οποία η εταιρεία κατασκευάζει κυλινδρικές μπαταρίες για την Tesla, έχει επενδύσει περίπου 4,8 δις δολάρια και σχεδιάζει να επενδύσει άλλα 1,5 τρισεκατομμύρια γουόν. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία έχει επενδύσει περίπου 6,8 τρισεκατομμύρια γουόν στην Πολωνία για να εξασφαλίσει ετήσια παραγωγική ικανότητα 70 GWh και σχεδιάζει να «ρίξει» στη χώρα επιπλέον 2,5 τρισεκατομμύρια γουόν.

Τον Ιούλιο, η LGES και το Hyundai Motor Group δήλωσαν ότι θα επενδύσουν 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια για να δημιουργήσουν από κοινού ένα νέο εργοστάσιο για την παραγωγή κυψελών στην Ινδονησία.

Batteries

Panasonic

Η ιαπωνική εταιρεία κατασκευάζει κυλινδρικές μπαταρίες NCA (Nickel-Cobalt-Aluminium) στις Ηνωμένες Πολιτείες στο εργοστάσιό της στη Νεβάδα των ΗΠΑ καθώς και στις εγκαταστάσεις της στην Ιαπωνία – σχεδόν όλοι τροφοδοτούν αυτοκίνητα της Tesla.

Η Panasonic δεν αποκαλύπτει την παραγωγική της ικανότητα, αλλά τον Μάιο δήλωσε ότι στόχευε στην επέκταση της εγκατάστασης των 35 GWh στη Νεβάδα λόγω της αυξημένης ζήτησης για τα τετράτροχα προϊόντα της εταιρείας του Elon Musk.

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η Panasonic σχεδιάζει να ξεκινήσει μια πιλοτική γραμμή παραγωγής στην Ιαπωνία στην οποία θα κατασκευάζεται μια νέα, κυλινδρική μπαταρία που σχεδιάστηκε από την Tesla, η οποία θα μειώνει στο μισό το κόστος της. Η Panasonic διατηρεί επίσης μια κοινοπραξία με την Toyota που ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο, την Prime Planet Energy ; Solutions, η οποία ασχολείται με την εξέλιξη πρισματικών μπαταριών.

Η εταιρεία δήλωσε ότι εξετάζει την κατασκευή ενός εργοστασίου κατασκευής μπαταριών αυτοκινήτων στη Νορβηγία, χωρίς ωστόσο να έχει δώσει στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες.

Batteries

SK ON

Η SK On έχει συνδυασμένη παγκόσμια ετήσια παραγωγική ικανότητα που φτάνει τις 40 GWh – 27 GWh στην Κίνα, 7,5 GWh στην Ουγγαρία και οι υπόλοιπες από τη Νότια Κορέα.

Η εταιρεία σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή της στο πενταπλάσιο, στα 220 GWh έως το 2025, με την επέκταση να επικεντρώνεται κυρίως στην αγορά των ΗΠΑ. Η SK On κατασκευάζει δύο εργοστάσια παραγωγής μπαταριών για EVs στη Γεωργία με συνδυασμένη ετήσια παραγωγική ικανότητα 21,5 GWh – οι συγκεκριμένες μονάδες θα έχουν ολοκληρωθεί στις αρχές του 2022.

Με συνεργάτη τη Ford, η SK ON έχει στα σκαριά ένα επενδυτικό σχέδιο ύψους 10,2 τρισεκατομμυρίων γουόν για την κατασκευή τριών εργοστασίων μπαταριών στις ΗΠΑ με συνδυασμένη ετήσια παραγωγή 129 GWh – τιμή αρκετή ώστε να τροφοδοτηθύν περίπου 2,2 εκατομμύρια EVs.

Αξιοσημείωτο είναι η πρόσφατη δήλωση της SK δήλωσε ότι έχει παραγγελίας για μπαταρίες συνολικής χωρητικότητας 1.600 GWh – τιμή που αντιστοιχεί σε 27 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα.

Batteries

Samsung

Η θυγατρική της Samsung Electronics Co διαθέτει εργοστάσια κατασκευής μπαταριών EV στην Ουγγαρία, την Κίνα και τη Νότια Κορέα. Ωστόσο, η εταιρεία δεν αποκαλύπτει τα επενδυτικά της σχέδια, ούτε και την παραγωγική της ικανότητα.

Σύμφωνα με μη επιβεβαιωμένες πληροφορίες, η Samsung, στους πελάτες της οποίας περιλαμβάνονται η Ford και η BMW, είναι πιθανό να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο στις ΗΠΑ. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συνομιλίες για την προμήθεια μπαταριών, που θα κατασκευάζονται σε κάποιο μελλοντικό εργοστάσιο στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, στις Stellantis και Rivian, η οποία υποστηρίζεται από τις Amazon και Ford.

Με πληροφορίες από Reuters

Battery