Η Renault πιέζει για πλήρως ηλεκτρική κορυφαία κατηγορία έως το 2025
Η Renault επεξεργάζεται την επιστροφή στο WRC, όμως για να συμβεί αυτό θεωρεί απαραίτητη προϋπόθεση τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας, να γίνουν αμιγώς ηλεκτρικά.
Μπορεί να απομένουν λίγοι μήνες για την είσοδο του WRC σε μια νέα εποχή, αφού τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας θα γίνουν υβριδικά από το 2022, όμως η Renault Sport ήδη σκέφτεται το απώτερο μέλλον.
Ακολουθώντας την τάση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, οι Γάλλοι έχουν εστιάσει στην ηλεκτροκίνηση τόσο για το παρόν όσο, κυρίως, για το μέλλον.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο CEO του Groupe Renault, Luca De Meo, έχει δεσμευτεί για την παρουσίαση 10 ηλεκτροκίνητων μοντέλων έως το 2025, μεταξύ των οποίων και το Renault 5, αυτοκίνητο με το οποίο συμμετείχε η Renault στο WRC κατά τη δεκαετία του ’80.
Σε αυτό το πλαίσιο, οποιαδήποτε ενασχόληση με τα κορυφαία σπορ του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως F1 ή WRC, έχει ως απαράβατο όρο τη χρήση της λέξης “ηλεκτρισμός”.
Renault: Στην κορυφαία κατηγορία του WRC εάν…
Όπως φαίνεται, η υιοθέτηση υβριδικών (plug-in hybrid) αυτοκινήτων στην κορυφαία κατηγορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ δεν αρκεί στην Renault, ώστε να εξετάσει τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου προδιαγραφών Rally1.
Μπορεί ως εργοστασιακή ομάδα να απέχει εδώ και δεκαετίες, όμως η γαλλική φίρμα είχε πάντοτε εκτεταμένη παρουσία στα ράλλυ, μέσω της Renault Sport.
Σήμερα, έχει εξελίξει το Renault Clio σε δικίνητη εκδοχή, προδιαγραφών Rally4 και Rally5, ενώ έχει επισημοποιήσει την πρόθεσή της για δημιουργία Clio Rally3, δηλαδή με τετρακίνηση.
Ακόμη, αισθητή έχει κάνει την παρουσία της, κυρίως σε ασφάλτινους αγώνες της Γαλλίας, η Alpine A110 RGT, που εντάσσεται στην ομώνυμη κατηγορία.
Ο διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος πελατών της Renault, Benoit Nogier, μίλησε στο DirtFish, αναφέροντας πως “είναι καθαρό ότι το μέλλον όλων των αγωνιστικών αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτρικό”.
“Η μακροπρόθεσμη οπτική μας είναι ξεκάθαρη”, δήλωσε ο Benoit Nogier στο DirtFish. “Το μέλλον των αυτοκινήτων ράλλυ δεν είναι καν υβριδικό. Για εμάς, η επόμενη γενιά αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι πλήρως ηλεκτρική και νομίζω πως η FIA θα έπρεπε να έχει λίγο μεγαλύτερο όραμα και να πιέσει περισσότερο τώρα, για πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα”.
Όπως είναι φανερό, η Renault επεξεργάζεται τους όρους υπό τους οποίους θα εισέλθει στο θεσμό.
Μάλιστα, ο Nogier υπήρξε επικριτικός ως προς την υιοθέτηση των υβριδικών αυτοκινήτων Rally1, καθώς και για την είδηση πως η υιοθέτηση ήπια υβριδικών συστημάτων στα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2, η οποία είχε προγραμματιστεί για το 2023, αναβάλλεται επ’ αόριστον.
“Εκπλήσσομαι που η FIA αποφάσισε να παραμείνει σε 100% θερμικά αυτοκίνητα για την κατηγορία Rally2”, τόνισε ο Nogier. “Με εκπλήσσει ακόμη και η τεχνολογία που θα υιοθετήσουν τα αυτοκίνητα Rally1 την επόμενη χρονιά. Για εμένα, ξεκάθαρα, αυτό δεν είναι αρκετό.
“Θα συνεργαστούμε με τη FIA για να προετοιμάσουμε τα επόμενα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας. Όμως το επόμενο στάδιο θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Αυτό πιστεύουμε. Αυτό είναι το όραμά μας στη Renault”.
Ποιος είναι ο σχεδιασμός, εφόσον τα αυτοκίνητα γίνουν όντως ηλεκτρικά; Θα ενδιαφερθεί πράγματι η Renault, ή μήπως η συζήτηση που γίνεται αυτή τη στιγμή, είναι καθαρά θεωρητική;
“Νομίζω πως ναι, αυτό θα είναι το επόμενο βήμα”, απαντά ο Nogier. “Δε σημαίνει πως, ακόμη και αν τα αυτοκίνητα είναι 100% ηλεκτρικά, θα αποκτήσει πρόγραμμα Rally1 η Alpine, γιατί το κύριο πρόγραμμά της ως μάρκας παραμένει η F1.
“Όμως όποια και αν είναι η κατηγορία, το ηλεκτρικό κομμάτι πρέπει να είμαι πολύ πιο μεγάλο από όσο προτείνει τώρα η FIA.
“Κατανοώ πως ο υβριδισμός μπορεί να είναι ένα βήμα, όμως για εμένα δεν είναι τίποτα παραπάνω από μία μετάβαση. Το 2025 πρέπει να είμαστε έτοιμοι να ομολογκάρουμε και να καλωσορίσουμε τα εντελώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα ράλλυ”.
Το πρώτο βήμα της Renault προς αυτή την κατεύθυνση θα ξεκινήσει στα μισά της επόμενης χρονιάς, με την κατασκευή ενός πρωτότυπου αγωνιστικού για ράλλυ, που θα βασίζεται σε ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο παραγωγής.
“Αν θέλεις να κάνεις ένα ωραίο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, χρειάζεται συγκεκριμένη μπαταρία”, ανέφερε ο Γάλλος. “Αυτό κοστίζει πολύ. Όμως στο κοντινό μέλλον θα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τυποποιημένη τεχνολογία.
“Αυτή τη στιγμή εργαζόμαστε ώστε να δείξουμε τη δυναμική της τεχνολογίας για τα αυτοκίνητα παραγωγής και πώς μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο.
“Αυτό θα ανοίξει την πόρτα για την επόμενη γενιά αυτοκινήτων και ίσως η FIA να σκεφτεί ξανά πώς θα πρέπει να είναι η πυραμίδα των ράλλυ στο μέλλον”.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, και αυτό είναι σημαντικό, ακόμη και αν οι επόμενοι κανονισμοί προβλέπουν 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο Benoit Nogier δε δεσμεύτηκε για παρουσία της Renault στο WRC από το 2025.
Photos: Renault