Δοκιμάζουμε το Toyota Yaris 1.5 125 PS (τιμές)

Το Toyota Yaris προσφέρει επιλογή και για τους θιασώτες των ατμοσφαιρικών κινητήρων, σε μια έκδοση 1,5 λίτρων που δε θα τους απογοητεύσει.

Eχοντας κατακτήσει αλλεπάλληλες κορυφές στις πωλήσεις, το Toyota Yaris ήταν ανέκαθεν ένα πολύ σημαντικό μοντέλο και για την κυπριακή αγορά. Από την πρώτη παρουσίαση το 1999 μέχρι σήμερα, που έχουμε φτάσει αισίως στην 4η γενιά, πρόκειται για το αδιαφιλονίκητο best seller στα σουπερμίνι.

Στη γκάμα εκδόσεων του νέου Yaris υπάρχει και μια πιο “hardcore”, για όσους επιμένουν να μιλούν… ατμοσφαιρικά. Ο λόγος για το Toyota Yaris 1.5 με ισχύ 125 ίππων, που στην περίπτωση της δοκιμής μας συνδυάστηκε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων το οποίο, όπως θα διαβάσετε παρακάτω, κάνει τη διαφορά ουσιαστικά και ψυχολογικά.

Toyota Yaris 1.5 125 ps

Τραβώντας τα βλέμματα

Με δεδομένη την ευρεία επιτυχία του Yaris, η Toyota φροντίζει ώστε κάθε γενιά, να φέρει και κάτι ξεχωριστό. Στην προκειμένη περίπτωση, οι τεχνολογίες αιχμής είναι μεν παρούσες, όμως είναι η εξωτερική εμφάνιση που κάνει τη διαφορά. Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν σε κάθε μετακίνησή μας, αντιλαμβανόμασταν τα βλέμματα των περαστικών να είναι στραμμένα πάνω στο Yaris. Προφανώς η διχρωμία του αμαξώματος έπαιξε ρόλο, αλλά το κύριο σημείο διαφοροποίησης είναι η σιλουέτα του ιαπωνικού σουπερμίνι. Το “big small”, πηγή έμπνευσης του Σωτήρη Κοβού για το σχεδιασμό του πρώτου και απόλυτα επιτυχημένου Yaris, επέστρεψε.

Με αυτόν τον τρόπο, η Toyota πηγαίνει για ακόμη μια φορά κόντρα στο ρεύμα, αφού σε αντίθεση με την υπάρχουσα τάση της κατηγορίας Β για παραγωγή μεγαλύτερων αυτοκινήτων, το Yaris 4ης γενιάς είναι κατάτι μικρότερο από τον άμεσο προκάτοχό του. Σε αυτό, έπαιξε ρόλο και η αναμενόμενη εμφάνιση του Toyota Yaris Cross, που θα αποτελέσει το υπερυψωμένο αδελφάκι του μικρού ιαπωνικού χάτσμπακ. Το Yaris 4ης γενιάς, που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα TNGA GA-B, είναι ελάχιστα μικρότερο από τον προκάτοχό του σε μήκος (3.940 χιλιοστά), τη στιγμή που το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 50 χιλιοστά (2.450 χιλιοστά).
 

Toyota Yaris 1.5 125 ps

Από πλευράς εμφάνισης, το νέο Yaris φτάνει σε επίπεδο “hardcore”, με το σχεδιασμό των προφυλακτήρων, τα φουσκωμένα φτερά και τη μεγάλη μάσκα, να διαμορφώνουν μια σαφέστατα δυναμική εικόνα. Φυσικά, μερίδιο σε αυτό έχει η διαμόρφωση του εμπρός και πίσω μέρους, που έχουν μειωθεί κατά 10 και 45 χιλιοστά αντίστοιχα, κάνοντας το μικρό ιαπωνικό hatchback ακόμη πιο ελκυστικό από όπου και αν το κοιτάξεις, γεγονός που μας αρέσει ιδιαίτερα. Η τεχνολογία LED στα φωτιστικά σώματα, δίνει ακόμη μια πινελιά εκσυγχρονισμού στο αυτοκίνητο.

Νέα δεδομένα στο εσωτερικό

Η εκμετάλλευση των δυνατοτήτων που παρέχει η νέα πλατφόρμα, σε συνδυασμό με την αύξηση του μεταξονίου, αλλά και το μεγαλύτερο κατά 50 χιλιοστά πλάτος (1.745 χιλιοστά), έχουν συνεισφέρει στην μικρή αύξηση του χώρου επιβατών. Η μοναδική ένσταση, ίσως να αφορά στο χώρο του συνοδηγού, ο οποίος έχει περιοριστεί ελάχιστα από το νέο κεντρικό τούνελ.

Toyota Yaris 1.5 125 ps

Από εκεί και έπειτα, η ανανέωση του εσωτερικού είναι φανερή από την πρώτη ματιά, με το νέο ταμπλό, που συνδυάζει μαλακά και πιο σκληρά υλικά, να βρίσκεται στο επίκεντρο. Ο “ψηφιακός διάκοσμος” του πίνακα οργάνων είναι πρακτικός, την ώρα που η οθόνη αφής 8 ιντσών είναι εύκολη στη χρήση, ούσα συμβατή και με τα σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας, όπως Android Auto ή Apple Car Play. Σημειωτέον, πως το σύστημα ενεργοποιείται και με φωνητική εντολή.

Συνολικά, η καμπίνα του Yaris είναι εργονομική, γεγονός στο οποίο συντελούν οι αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα, με το ραφάκι ακριβώς κάτω από την κεντρική οθόνη αφής να αποτελεί την αγαπημένη μας… τσαχπινιά. Η χωρητικότητα αποσκευών των 286 λίτρων, χωρίς να είναι η μεγαλύτερη της κατηγορίας, είναι επαρκής, ενώ η μείωση στο άνοιγμα της εκάστοτε πίσω πόρτας, δεν περνά απαρατήρητη.

Συστήματα ασφαλείας

Το Toyota Yaris είναι εφοδιασμένο με πλειάδα τεχνολογικών συστημάτων. Στο πλαίσιο του Toyota Safety Sense, διαθέτει κάμερα και ραντάρ, που επιτρέπουν τη λειτουργία περισσότερων συστημάτων. Ανάμεσα σε αυτά, αναφέρουμε τα Intelligent Adaptive Cruise Control, LDA (σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας), to σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με ανίχνευση πεζών και ποδηλατών, τους αισθητήρες φώτων και βροχής και το Hill Assist Control.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι το νέο Yaris γίνεται το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας Β, που εφοδιάζεται με εμπρός κεντρικό αερόσακο. Επιπλέον, το μικρό ιαπωνικό hatchback έδωσε ήδη τα διαπιστευτήριά του, έχοντας λάβει 5 αστέρια από τον οργανισμό Euro NCAP.

Καθαρή ατμόσφαιρα

Μπορεί οι υβριδικές εκδόσεις της εταιρείας να διακρίνονται για τις “περιβαλλοντικές” τους επιδόσεις, όμως στην προκειμένη περίπτωση, ο μεσότιτλος αφορά στον κινητήρα 1,5 λίτρων του Yaris που οδηγήσαμε. Με ισχύ 125 ίππων στις 6600 στροφές και ροπή 153 Nm μεταξύ 4800-5000 στροφών, αυτό το Yaris υπήρξε ευχάριστη έκπληξη. Ατού στο εγχείρημα να γίνει πιο οδηγοκεντρικό, είναι το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (διατίθεται και με CVT). Η κλιμάκωσή του είναι όσο κοντή χρειάζεται, ώστε σε συνδυασμό με το κούμπωμα που θυμίζει παλαιότερα σπορ μοντέλα, να δώσει στον οδηγό το έναυσμα ώστε να ευχαριστηθεί την οδήγηση.

Στο δρόμο, φαίνονται και τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η νέα πλατφόρμα TNGA GA-B. Η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη 21 χιλιοστά χαμηλότερα και 60 χιλιοστά από το προηγούμενο Yaris, ενώ και το τιμόνι έχει έρθει 77 χιλιοστά πιο πίσω. Χάρη στα μεγαλύτερα μετατρόχια, το αυτοκίνητο πατά σωστά στο οδόστρωμα, αναδεικνύοντας και τη στιβαρότητα του πλαισίου, που έχει αυξημένη ακαμψία κατά 37%, ενώ και τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων.

Εφόσον ο ρυθμός ανέβει, το Yaris ανταποκρίνεται, αφού πέραν της καλής απόκρισης του κινητήρα σε ολο το φάσμα των στροφών, οι τάσεις υποστροφής και οι κλίσεις του αμαξώματος, θα είναι μικρής κλίμακας και δε θα τρομάξουν τον οδηγό. Σε αυτό, πρωταρχικό ρόλο παίζει η αποτελεσματική ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα McPherson εμπρός / ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Ο τελευταίος, που είναι κατά 80% πιο σκληρός από εκείνον του προηγούμενου Yaris, συνδυάζεται με πιο μαλακά ελατήρια, στοιχείο που διατηρεί την άνεση σε υψηλά επίπεδα.

Όσον αφορά στον ήχο του 3κύλινδρου κινητήρα, το Yaris σαφώς και δεν είναι αθόρυβο, ωστόσο δε θα γίνει ενοχλητικό, ενώ θα προδιαθέσει αντίστοιχα και τον οδηγό. Το αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο σε κάθε περίπτωση (ελάχιστη ακτίνα στροφής 5,2 μέτρα) είτε εντός πόλης είτε εκτός. Αν τα χιλιόμετρα αυξηθούν, το συνεπές σε πληροφόρηση προς τον οδηγό τιμόνι, θα χάσει λίγη από την αμεσότητά του, όμως αυτό είναι ένας μικρός συμβιβασμός, ώστε να επέλθει ισορροπία ανάμεσα στον αστικό και στον πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του Yaris, που εντέλει δεν είναι ενοχλητική.

Παρά τον σαφή σπορ χαρακτήρα, η κατανάλωση όχι μόνο δεν εκτοξεύτηκε, αλλά παρέμεινε με ευκολία στα 6,7 λίτρα/100 χλμ., τη στιγμή που αν το επιδιώκαμε, θα μπορούσε άνετα να φτάσει κάτω από 6,5 λίτρα/100 χλμ.

Στην Κύπρο η τιμή του Toyota Yaris 1.5 με χειροκίνητο κιβώτιο είναι 15.800 ευρώ. (17.000 ευρώ για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο Multidrive CVT)

Toyota Yaris 1.5 125 ps

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.490 κ.εκ. ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ: 3 ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 125 ίπποι/6.600 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 153 Nm/4.800-5.000 σ.α.λ. ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς ΚΙΒΩΤΙΟ: Μηχανικό 6 σχέσεων ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Τύπου Μακφέρσον / Ημιάκαμπτος άξονας TΡΟΧΟΙ: 195-55R16 ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 3.940Χ1.745×1.500 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.560 χλστ. ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 286 λίτρα 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,7 λίτρα/100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2:  115 γρ./χλμ.  ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: 15.800 ευρώ