VW T-Roc: προσφέροντας το κάτι παραπάνω (τιμές)
To T-Roc της Volkswagen ξεχωρίζει από τη μάζα των compact crossovers χάρη στο σχεδιασμό, το αμάξωμα και τους κινητήρες του.
Στην VW έχουν καταλάβει καιρό τώρα ότι η προσήλωση τους στα SUV έπιασε τόπο, οπότε αποφάσισαν -σοφά κατά τη γνώμη μας- να μεγαλώσουν την γκάμα τους με κάποια μικρότερα μοντέλα, με το VW T–ROC να ανοίγει τον χορό το 2017. Το T-ROC έρχεται λοιπόν να προσφέρει το κάτι παραπάνω που θα ήθελε κάποιος, ακόμη και από το αγαπημένο παιδί και best seller της VW, το Golf, αποτελώντας μάλιστα, θα λέγαμε, μία σχεδιαστική υπέρβαση για τα δεδομένα της εταιρείας και των mainstream μοντέλων της. Το ξεχωρίζεις αμέσως από το ενιαίο σύνολο της μάσκας με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, με τα φώτα ημέρας να περικυκλώνουν τους προβολείς ομίχλης κάνοντάς το ακόμη πιο ιδιαίτερο.
Όπως στις περισσότερες αντίστοιχες προτάσεις της εποχής μας, ξεχωρίζει το αμάξωμα από την οροφή, προσφέρονται οι ανάλογες δυνατότητες επιλογής διχρωμίας στην οροφή, με τα χρωμιωμένα φιλέτα να τονίζουν το τελικό αποτέλεσμα. Διαφορετικό από τα συνηθισμένα είναι και το πίσω τμήμα (σε κάποιους αρέσει σε κάποιους όχι, αυτό το σημείο), ολοκληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο την ξεχωριστή παρουσία του.
Ανοίγοντας τις πόρτες του VW T-ROC, παρατηρείς αμέσως ότι το εσωτερικό είναι μεν αντάξιο της γερμανικής του καταγωγής αλλά σε ξενίζουν κάπως τα σκληρά γυαλιστερά πλαστικά, με την πρώτη ματιά, κάτι το οποίο σκέφτεσαι ότι αποτελεί στρατηγική κίνηση των υπευθύνων του γκρουπ. Έχουν όμως σωστή συναρμογή ενώ τα όργανα είναι πολύ ευανάγνωστα και ο -εξτρά- ψηφιακός πίνακας οργάνων του δίνει έναν high-tech αέρα, πλαισιώνοντας ιδανικά το σύστημα πολυμέσων. Την ίδια ώρα, ιδανική κρίνεται και η θέση οδήγησης του αυτοκινήτου, την οποία ευχαριστιέσαι τόσο στο πολύωρο ταξίδι, όσο και μέσα στην πόλη.
Υπάρχει αρκετά ικανοποιητικός διαθέσιμος χώρος για τα κεφάλια και τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ το πορτ μπαγκάζ προσφέρει μία χωρητικότητα που κυμαίνεται από 445 έως 1.290 λίτρα, με έναν απόλυτα επίπεδο δάπεδο να δημιουργείται αλλά από κάτω να μην υπάρχει επιπλέον χώρος καθώς εκεί υπάρχει μία ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων, η οποία όμως σε κάνει να νιώθεις καλύτερα ψυχολογικά, κυρίως στις περιπτώσεις που θα βγάλεις δεξί φλας στο VW T-ROC και θα αφήσεις την άσφαλτο για κάποια όμορφη και ήπια χωμάτινη διαδρομή. Σε καμιά περίπτωση δεν υπάρχουν όλες εκείνες οι πρακτικές λεπτομέρειες (συρόμενο πίσω κάθισμα, τραπεζάκια, κ.λ.π.) που συναντάει κανείς στο Tiguan, τίποτε όμως δεν μας έλειψε ή μας δυσκόλεψε σε αυτόν τον τομέα, κατά την διάρκεια της συμβίωσής μας με το T-ROC.
Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα, έχουμε εκδηλώσει κατ’ επανάληψη την αδυναμία μας στον 1.5 TSI των 150 ίππων, σε όποιο μοντέλο του γκρουπ και αν τον έχουμε συναντήσει. Σημειώνεις αμέσως την ελαστικότητα του, με την καλή απόδοση του να εμφανίζεται κοντά στις 2.000 σ.α.λ. αλλά να είναι γραμμικός με εξαιρετική λειτουργία και μέχρι τα ψηλά σημεία του στροφόμετρου. Ταυτόχρονα, με τους δύο κυλίνδρους να απενεργοποιούνται, όταν δεν χρειάζονται, η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου κυμαίνεται στα 8,8 λίτρα/100 χλμ., δηλαδή, σε πολύ λογικά πλαίσια -για τις επιδόσεις του συνόλου και τα δεδομένα της εποχής μας. Σημειώστε ότι ταξιδεύεις άψογα και πολύ οικονομικά με 130 χλμ./ώρα, 6η και 2.600 σ.α.λ.
Στρίβοντας με το VW T-ROC στις στροφές σου έρχεται και πάλι αμέσως στο μυαλό η εξαιρετική MQB πλατφόρμα η οποία χαρίζει στο πλήρωμα του T-ROC αίσθηση ασφάλειας και οικειότητας, λες και το οδηγείς μήνες. Αποτελεσματικότατη η λειτουργία των αμορτισέρ, ενώ το σύνολο παρουσιάζει μεγάλη σταθερότητα στις στροφές. Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι στον στάνταρ εξοπλισμό του μοντέλου είναι τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και αυτόματου φρεναρίσματος (front assist).
Στην Κύπρο οι τιμές του VW T-Roc ξεκινούν από τις 20.500 εύρω (1.0 TSI των 110 ίππων) και ακολουθούν δύο εκδόσεις 1.5 TSI ACT 4X2 των 150 ίππων, με τις τιμές τους να ξεκινούν από τα 22.500 ευρώ και από τα 23.900 αντίστοιχα.