Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi (τιμές)
Δέκα λόγοι για τους οποίους το ντίζελ C4 C-Cross αποδείχθηκε ένας ιδανικός σύντροφος στις εξορμήσεις μας το καλοκαίρι που μας πέρασε.
Ύστερα από δεκαπέντε ημέρες καλοκαιρινής συνύπαρξης και κάτι παραπάνω από 2.000 χιλιόμετρα, ιεραρχούμε τους δέκα λόγους για τους οποίους θεωρούμε ότι το Citroen C4 C–Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 με τον πλούσιο εξοπλισμό του αποδείχθηκε ένας ιδανικός σύντροφος στις καλοκαιρινές μας διακοπές, καθώς στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και έφερε εις πέρας όλες τις αποστολές που του ανατέθηκαν, με απόλυτη επιτυχία.
1. Κατανάλωση
Όταν έχεις να καλύψεις έναν διόλου ευκαταφρόνητο αριθμό χιλιομέτρων σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, τότε το ντίζελ αποτελεί την πλέον προσιτή εναλλακτική, ακόμα και σε σύγκριση με άλλες επιλογές αναφορικά με το είδος του καυσίμου.
Στην περίπτωση του Citroen C4 C–Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8, η κατανάλωση μπορεί σε ορισμένες στιγμές όπου παρασυρθήκαμε να πλησίασε τα 9 λτ./100 χλμ., όμως με μια απόλυτη ευλάβεια τήρησης των ορίων ταχύτητας αλλά και των αρχών της οικονομικής οδήγησης, καταφέραμε να ρίξουμε τη μέση τιμή ακόμα και κάτω από τα 4 λτ./100 χλμ. Συνολικά πάντως η μέση τιμή οριακά ξεπέρασε τα 6 λτ./100 χλμ.
Κάπως έτσι, λοιπόν, όταν βλέπεις το νούμερο της αυτονομίας να πλησιάζει σε ορισμένες περιπτώσεις τα 1.000 χλμ. (νούμερο το οποίο μόνο plug–in υβριδικά οχήματα με τακτική φόρτιση της μπαταρίας καταφέρνουν να συναγωνιστούν), μπορείς και να ξεπεράσεις το σκόπελο των αυξημένων τιμών στους εκάστοτε τουριστικούς προορισμούς.
2. Φιλοξενία επιβατών
Όταν σε περιμένει μια μεγάλη και πολύωρη διαδρομή, η φιλοξενία των επιβατών (ανεξαρτήτως ηλικίας) είναι ίσως από τους πιο σημαντικούς παράγοντες, τόσο για τους ίδιους όσο και για τον οδηγό (και την ψυχική του υγεία). Σε ό,τι αφορά λοιπόν τον συνοδηγό, το Citroen C4 C–Cross στην έκδοση Shine προσφέρει το smart tab support, το οποίο είναι μια πολύ πρακτική βάση στήριξης (ενσωματωμένη στο ταμπλό) για tablet, όπου, όταν δε χρειάζεται, μπορεί να αποθηκεύεται μακριά από αδιάκριτα βλέμματα σε ένα ειδικό συρτάρι.
Σε ό,τι αφορά τώρα τους πίσω επιβάτες, υπάρχουν δύο θύρες USB για τη φόρτιση συσκευών όπως κινητά τηλέφωνα και tablet, για τη στήριξη των οποίων μπορείτε να προμηθευτείτε από το εμπόριο universal βάσεις στήριξης. Από εκεί και πέρα, υπάρχει και ανακλινόμενο υποβραχιόνιο με ξεχωριστές ποτηροθήκες, ενώ μία λεπτομέρεια η οποία αποδείχθηκε καταλυτική για τη διατήρηση μιας ευχάριστης ατμόσφαιρας είναι η ύπαρξη δύο αεραγωγών που μεταφέρουν φρέσκο αέρα στις πίσω θέσεις.
3. Κιβώτιο
Το αυτόματο κιβώτιο αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία (και δημοτικότητα) στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Στην προκειμένη περίπτωση, το αυτόματο κιβώτιο της Citroen (στάνταρντ στη συγκεκριμένη έκδοση) διακρίνεται για την ομαλή του λειτουργία, κάτι που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο μετατροπέα ροπής. Από εκεί και πέρα, η κλιμάκωση των 8 σχέσεων προσφέρει μια πολύ αποτελεσματική κάλυψη του ωφέλιμου φάσματος λειτουργίας, κάτι που είναι αναπόφευκτα μικρό, όπως συμβαίνει σε όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα.
Στην προκειμένη περίπτωση ο οδηγός μπορεί να επέμβει μέσω των διαθέσιμων προγραμμάτων οδήγησης eco, normal και sport (σε ότι αφορά την χαρτογράφηση των αλλαγών των σχέσεων), ενώ υπάρχει και δυνατότητα σειριακής επιλογής των σχέσεων μέσω των paddle αλλαγής που βρίσκονται στα μπράτσα του τιμονιού.
4. Κινητήρας
Το ιδανικό συμπλήρωμα του κιβωτίου δεν είναι άλλο από την ισχυρότερη έκδοση του 1.500άρη BlueHDi πετρελαιοκινητήρα της εταιρείας. Η χαμηλή κατανάλωση και η αρκούντως πολιτισμένη λειτουργία (λόγω και τετρακύλινδρης αρχιτεκτονικής) έρχονται να προστεθούν στα χαρακτηριστικά της απόδοσης, που είναι απόλυτα ικανοποιητικά για τον μικρό κυβισμό. Δεν είναι μόνο οι 131 ίπποι, όσο κυρίως η εξαιρετική ελαστικότητα που χαρίζουν τα 300 Nm ροπής, που αποδίδονται στις 1.750 σ.α.λ., κάτι που βοηθάει και στην αντιμετώπιση του βάρους της κατασκευής, το οποίο φτάνει τα 1.324 κιλά.
5. H ανάρτηση του Citroen C4 C-Cross
Ανάρτηση και Citroen είναι μια σχέση που παραδοσιακά οριοθετείται μέσα σε ένα αυστηρό πλαίσιο άνεσης. Αυτό ισχύει και στην περίπτωση του Citroen C4 C-Cross, όπου στις μαλακές ρυθμίσεις έρχονται να προστεθούν τα progressive hydraulic cushions, τα οποία διατηρούν μια ωραία ποιότητα κύλισης, απορροφώντας με μεγάλη επιτυχία τις ατέλειες του οδοστρώματος, τόσο εντός πόλης όσο και στο επαρχιακό δίκτυο. Βέβαια, αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός θα πρέπει να συμβιβαστεί με κάπως πιο έντονες κλίσεις του αμαξώματος όταν αποφασίσει να ακολουθήσει έναν πιο σβέλτο ρυθμό, κάτι που πάντως είναι μια σπάνια συνθήκη κατά τη διάρκεια ενός τέτοιου οικογενειακού road trip.
6. Καθίσματα
Μεγάλη συμμετοχή στο θέμα της άνεσης έχουν και τα advanced comfort καθίσματα. Όπως και στο θέμα της ανάρτησης, έτσι και εδώ, αν αποφασίσεις να αφήσεις κατά μέρος τις όποιες σπορτίφ αναζητήσεις (κάτι που θα φέρει στην επιφάνεια τη σχετικά μικρή πλευρική στήριξη), τα καθίσματα αυτά παραπέμπουν περισσότερο σε άνετες πολυθρόνες. Χάρη και στη ρυθμιζόμενη στήριξη της μέσης, αποδείχθηκαν πολύ ξεκούραστα ακόμα και σε μακρινές διαδρομές. Οι δερμάτινες επενδύσεις τους μάλιστα τα έβγαλαν πέρα με όλες τις «κακουχίες» που συνεπάγονται οι καλοκαιρινές εξορμήσεις.
7. Hands–free κλειδί
Μία από εκείνες τις λεπτομέρειες, της οποίας η χρησιμότητα αποδεικνύεται περίτρανα στην πράξη, είναι το Keyless Access/Go σύστημα εισόδου (με το επιπλέον μπόνους της εκκίνησης του κινητήρα με κουμπί). Το κλειδί μπορεί να είναι πάντοτε αποθηκευμένο με ασφάλεια (δεν είναι και ό,τι πιο ευχάριστο να χρειαστεί να ψάχνεις κλειδαρά σε νησιά και βουνά) σε κάποιο τσαντάκι, χωρίς να χρειάζεται να το ψάχνεις κάθε φορά. Μόλις πλησιάσεις κοντά, οι κλειδαριές ανοίγουν αυτόματα (επίσης κάτι πολύ χρήσιμο όταν είσαι φορτωμένος με όλα τα παρελκόμενα ενός οικογενειακού μπάνιου στη θάλασσα), ενώ καθώς απομακρύνεσαι μπορείς να είσαι βέβαιος (χάρη και στην ηχητική ειδοποίηση) ότι το αυτοκίνητο έχει κλειδώσει.
8. Απόσταση από το έδαφος
Το Citroen C4 C–Cross σε αυτή την τελευταία του γενιά, έχοντας ασπαστεί τη φιλοσοφία των crossover, μπορεί να συνδυάζει τα χαρακτηριστικά από διαφορετικές κατηγορίες. Ένα εξ αυτών είναι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που παραπέμπει σε ένα SUV όχημα. Με 156 χλστ. λοιπόν απόσταση από το έδαφος, το Citroen C4 C–Cross δε μετατρέπεται φυσικά σε αγριοκάτσικο παντός εδάφους (άλλωστε δεν προσφέρεται ούτε το σύστημα grip control), αλλά μπορεί με σχετική ευκολία να προσεγγίσει μια απομακρυσμένη παραλία μέσω ενός κακοτράχαλου δρόμου, αρκεί ο οδηγός να δίνει ιδιαίτερη προσοχή προκειμένου να μην τραυματίσει τα ελαστικά (βλέπε περισσότερα στο τέλος του άρθρου).
9. Κλιματισμός
Πολλές φορές θεωρούμε δεδομένα κάποια πράγματα, κάτι που στην πράξη έχουμε δει ότι δεν ισχύει πάντα. Ένα από αυτά αφορά τον κλιματισμό, ο οποίος όμως ορισμένες φορές έχουμε παρατηρήσει ότι δε λειτουργεί με την ίδια αποτελεσματικότητα σε όλες τις συνθήκες. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην περίπτωση του Citroen C4 C–Cross, το οποίο δοκιμάστηκε στις πλέον δύσκολες συνθήκες ενός παρατεταμένου καύσωνα, όπου δεν έλειψαν περιπτώσεις όπου το θερμόμετρο του παρκαρισμένου για ώρα στον ήλιο αυτοκινήτου είχε ξεπεράσει του 50 βαθμούς Κελσίου. Ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες ή στο αστικό λιοπύρι ο κλιματισμός δε «μάσησε», όπως λέει ο λαός. Χωρίς κομπιάσματα και στιγμιαίες διακοπές (ευτυχώς το σύστημα αντιλαμβανόταν μάλιστα τις αυξημένες απαιτήσεις και έθετε εκτός λειτουργίας το Start/Stop), παρείχε άφθονο δροσερό αέρα, διατηρώντας μια ομοιόμορφη ατμόσφαιρα σε ολόκληρη την καμπίνα, χάρη όπως προείπαμε στην ύπαρξη των πίσω αεραγωγών.
Μάλιστα, και στο ταξίδι το διζωνικό σύστημα μπορεί με ευκολία να διαχειρίζεται τις συχνά αρκετά διαφορετικές θερμοκρασιακές προτιμήσεις οδηγού και συνοδηγού, ενώ ο χειρισμός είναι πολύ εύκολος και γίνεται άμεσα από ξεχωριστούς φυσικούς διακόπτες, χωρίς να χρειάζεται η περιήγηση στα μενού της οθόνης αφής.
10. Χώροι
Για το τέλος αφήσαμε το θέμα των χώρων, όχι γιατί είναι λιγότερο σημαντικό, αλλά γιατί προς έκπληξή μας τα προαναφερθέντα στοιχεία είχαν καταλυτικότερη συμβολή στην εξέλιξη αυτής της καλοκαιρινής συμβίωσης. Βλέπετε, οι οικογενειακές μεταφορικές ανάγκες μας δεν είναι τόσο μεγάλες όσο παλιότερα (μέχρι πριν από μερικά χρόνια ακόμα και ένα 7θέσιο πολυμορφικό μπορεί και να μη χωρούσε ολόκληρη την καλοκαιρινή οικοσκευή), οπότε το Citroen C4 C–Cross δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα. Στις πίσω θέσεις ο χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι είναι αρκετά ικανοποιητικός, παρά την έντονη κλίση της οροφής. Ακόμα πάντως και τα 380 λίτρα του πορτ μπαγκάζ δεν έφτασαν για τις αποσκευές αυτής της καλομαθημένης οικογένειας, οπότε κρίθηκε αναγκαίος ο παροπλισμός του διπλού πατώματος, προκειμένου να εκμεταλλευτούμε κάθε διαθέσιμο χιλιοστό.
… και η απαραίτητη προσοχή στα ελαστικά
Πάντοτε πρέπει να προσέχει κανείς την κατάσταση των ελαστικών του αυτοκινήτου, στην περίπτωση του Citroen C4 C–Cross αυτό όμως ισχύει ακόμα περισσότερο, λόγω της σπάνιας διάστασης, αφού λόγω και του ότι δεν υπάρχει ρεζέρβα (παρά μόνο κιτ επισκευής ελαστικού) δεν είναι και ό,τι καλύτερο να βρεθείς ακινητοποιημένος είτε εντός πόλης είτε, πολύ περισσότερο, σε κάποιο απομακρυσμένο σημείο. Βλέπετε, οι πλουσιότερες εκδόσεις του C4 εξοπλίζονται με 18άρες ζάντες αλουμινίου, με ελαστικά διαστάσεων 195/60-18, μια διάσταση που στα επόμενα χρόνια θα βλέπουμε τοποθετημένο σε ολοένα και περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα, μιας και ταιριάζει στα χαρακτηριστικά mainstream ηλεκτρικών μοντέλων. Προς το παρόν όμως μόνον δύο εταιρείες (η Goodyear με τα Efficient Grip Performance και η Michelin με τα ePrimacy και Primacy 4) διαθέτουν ελαστικά σε αυτήν τη διάσταση, κάτι που σημαίνει ότι η διαθεσιμότητα δεν είναι δεδομένη, όπως διαπιστώσαμε σε μια στιγμή απροσεξίας με μια νερολακκούβα, ενώ μπορεί να βρεθείς και προ εκπλήξεως όταν διαπιστώσεις ότι η οδική βοήθεια δε μεταφέρει το όχημα. Ευτυχώς, πάντως, χάρη στην άμεση βοήθεια από το γραφείο Τύπου της Citroen, τελικά το θέμα είχε ευτυχή κατάληξη.
Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.499 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 131 ίπποι/3.500 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 300 Nm/1.750 σ.α.λ.
ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.360×1.800×1.525 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.670 χλστ.
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380-1.250 λίτρα
ΒΑΡΟΣ: 1.324 κιλά
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 9,5 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 206 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,2 λτ./100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 118 γρ./χλμ.
ΤΙΜΗ: 26.800 ευρώ
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος