Νέο Nissan Qashqai: η εντυπωσιακή εξέλιξη του είδους

Το νέο Qashqai, είναι ήδη διαθέσιμο στις εκθέσεις του Ομίλου Πηλακούτα. Συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία που χάραξε το μοντέλο στην αγορά, με την έμφαση των κατασκευαστών του να στρέφεται ακόμη περισσότερο στην ασφάλεια και στην τεχνολογία συνδεσιμότητας.   

Το ολοκαίνουργιο Nissan Qashqai, στην τρίτη του τώρα γενιά, προσφέρει έναν ασυμβίβαστο συνδυασμό δυναμικών επιδόσεων και εκλεπτυσμένης κύλισης, με την ασφάλεια και την τεχνολογία συνδεσιμότητας να αγγίζουν εντυπωσιακά επίπεδα, την ίδια ώρα που τα κινητήρια σύνολα προφέρουν βέλτιστη κατανάλωση καυσίμου.

Σχεδιαστικά, το νέο Qashqai διατηρεί τις γνώριμες αναλογίες του παρελθόντος αλλά τώρα αποκτά ένα σαφώς πιο δυναμικό και «αιχμηρό» παρουσιαστικό, με πιο τονισμένους ώμους, μεγαλύτερο μεταξόνιο και τροχούς με διάσταση έως και 20 ίντσες. Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει η γνώριμη πλέον μάσκα V-Motion, που πλαισιώνεται πλέον από λεπτά φωτιστικά σώματα LED matrix.

Το νέο Nissan Qashqai συνεχίζει να δίνει στους οδηγούς μια… επιβλητική αίσθηση του περιβάλλοντος χώρου, με βελτιωμένη ορατότητα 360 μοιρών. Οι βελτιώσεις εστιάζουν στη διαφορετική κλίση του παρπρίζ, στο λεπτότερο σχεδιασμό της εμπρόσθιας κολόνας και τη διαφορετική θέση για τους εξωτερικούς καθρέφτες (στην πόρτα, αντί στην κολόνα), μειώνοντας έτσι τις «τυφλές» ζώνες. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο του νέου Qashqai έρχεται με τη σειρά του να εξασφαλίσει βελτιωμένους χώρους για τους επιβάτες.

Κορυφαία ασφάλεια

Το νέο Nissan Qashqai, χάρη και στη νέα πλατφόρμα στην οποία «πατά», είναι ελαφρύτερο κατά 60 κιλά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ την ίδια στιγμή το πλαίσιό του να είναι κατά 41% πιο άκαμπτο – γεγονός που έχει επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις σε ασφάλεια και οδική συμπεριφορά. Χάρη στη χρήση προηγμένων υλικών, όπως το αλουμίνιο στις πόρτες, στα εμπρός φτερά και στο κάλυμμα του κινητήρα, η Nissan κατάφερε να εξοικονομήσει 21 κιλά, ενώ 2,6 κιλά έχουν… εξαφανιστεί χάρη στη χρήση συνθετικών υλικών στην πέμπτη πόρτα.

Από πλευράς ασφάλειας, το νέο Qashqai είναι εξοπλισμένο με τη νέα γενιά του συστήματος υποστήριξης οδηγού ProPILOT, που μπορεί να επιταχύνει και να φρενάρει το όχημα. Το σύστημα μπορεί να επιταχύνει με καθορισμένη ταχύτητα και μπορεί να φρενάρει έως την πλήρη στάση, σε συνθήκες βαριάς κυκλοφορίας. Επιπλέον, μπορεί να επανακτήσει αυτόματα την ταχύτητα αν το όχημα έχει σταματήσει για λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα και η κίνηση μπροστά από το αυτοκίνητο έχει εξομαλυνθεί.

Όταν το αυτοκίνητο διασχίζει μια ζώνη ορίου χαμηλότερης ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα μπορεί να διαβάσει οδικές πινακίδες και να τηρήσει από μόνο τα όρια ταχύτητας.

Το σύστημα μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης για να ρυθμίσει την ταχύτητα προσέγγισης στροφών ή εξόδων από τους αυτοκινητόδρομους. Επιπλέον, το ProPILOT με Navi-link μπορεί να επικοινωνήσει με τα ραντάρ τυφλών σημείων του οχήματος, επεμβαίνοντας διορθωτικά στο σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου να αποτρέψει έναν ελιγμό αλλαγής λωρίδας, εάν υπάρχει όχημα στη ζώνη τυφλού σημείου.

Άλλες αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν μια προειδοποίηση «πλευρικής προστασίας» σε αστικές συνθήκες, όπου το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό για τον κίνδυνο επαφής με ένα αντικείμενο στο πλάι του οχήματος, κάτι που είναι σύνηθες με τα τρόλεϊ στους χώρους στάθμευσης των σούπερ μάρκετ.

Επιπλέον, το τρίτης γενιάς Qashqai μπορεί να παρέμβει για να αποτρέψει μια σύγκρουση κατά την οπισθοπορία στο χώρο στάθμευσης, χάρη σε μια αναβάθμιση στην υπάρχουσα ειδοποίηση Ανίχνευσης Κινούμενων Αντικειμένων, εφαρμόζοντας τα φρένα για να σταματήσει το αυτοκίνητο αν εντοπιστεί ένα κινούμενο εμπόδιο κοντά.

Πρόσθετη ασφάλεια παρέχεται με τη μορφή του Intelligent Forward Emergency Braking το οποίο χρησημοποιεί τεχνολογία ραντάρ. Χάρη στην προηγμένη αυτή τεχνολογία οι αισθητήρες μπορούν να διαβάσουν το δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο και να ανιχνεύσουν εάν ένα όχημα φρενάρει ξαφνικά. Το σύστημα ενεργοποιεί σε αυτή την περίπτωση τα φρένα για να μειώσει την πιθανότητα σύγκρουσης.

Με τη σειρά του ο νέος κεντρικός αερόσακος, μεταξύ των δύο μπροστινών καθισμάτων, εμποδίζει τους επιβάτες της μπροστινής σειράς να έρθουν σε επαφή σε περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης. Ο κεντρικός αερόσακος συμπληρώνει τους αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, καθώς και τους πλευρικούς και τύπου κουρτίνας, όλοι τους στάνταρ στο νέο μοντέλο.

Τέλος, διαθέσιμο είναι ένα προηγμένο σύστημα προβολέων που προσαρμόζει το σχήμα της δέσμης σύμφωνα με τις συνθήκες του δρόμου και τα διερχόμενα οχήματα. Η δέσμη χωρίζεται σε 12 μεμονωμένα στοιχεία που απενεργοποιούνται επιλεκτικά κατά την ανίχνευση ενός επερχόμενου οχήματος. Χάρη σε αυτήν την καινοτομία, μπορεί να προβάλλει μια φωτεινότερη δέσμη όλο και περισσότερο, χωρίς ωστόσο οι απέναντι οδηγοί να θαμπωθούν.

Μοντέρνο εσωτερικό με εντυπωσιακή συνδεσιμότητα

Στο πλήρως ανανεωμένο εσωτερικό, το νέο Qashqai εξοπλίζεται με καθίσματα επενδυμένα με δέρμα Nappa, το οποίο απαιτεί 25 μέρες προκειμένου να παραχθεί αλλά και 60 λεπτά ώστε να διαμορφωθεί καταλλήλως στους 3D εκτυπωτές του ιαπωνικού εργοστασίου. Επιπλέον, τα εν λόγω καθίσματα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν… υπηρεσίες μασάζ, ενώ οι ρυθμίσεις τους μπορούν να ελέγχονται μέσω του συστήματος NissanConnect.

Το νέο Nissan Qashqai προσφέρει ένα προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας με αναβαθμισμένες υπηρεσίες συνδεσιμότητας, συμπεριλαμβανομένης της εύκολης ενσωμάτωσης smartphone και δυνατότητα σύνδεσης μέσω Wi-Fi εντός του αυτοκινήτου για έως 7 συσκευές, καθώς και της υπηρεσίας NissanConnect Services, μιας ειδικής εφαρμογής για τον έλεγχο και την παρακολούθηση του οχήματος.

Η οθόνη του NissanConnect έχει υψηλότερη ανάλυση και διαγώνιο 9 ιντσών και είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay. Τα πολλαπλά προφίλ χρήστη με ρυθμίσεις μνήμης επιτρέπουν την προσαρμογή της πλοήγησης, της μουσικής και των προτιμήσεων συστήματος σε κάθε πρόγραμμα οδήγησης. Η αναπαραγωγή ήχου εξασφαλίζεται χάρη στο ηχοσύστημα Bose Premium, το οποίο διαθέτει 10 ηχεία.

Η νέα, υψηλής ευκρίνειας και πλήρως ηλεκτρονική οθόνη TFT των 12,3 ιντσών του πίνακα οργάνων προσφέρει μια επιλογή διαμορφώσιμων διατάξεων για την προβολή πληροφοριών πλοήγησης, ψυχαγωγίας, κυκλοφορίας ή οχήματος, όλες ελεγχόμενες από έναν νέο διακόπτη απλής επιλογής στο τιμόνι. Παράλληλα, το καινοτόμο και έξτρα Head–Up Display (HUD) των 10,8 ιντσών παρέχει το μεγαλύτερο μέγεθος εικόνας στην κατηγορία.

Μέσω της εφαρμογής NissanConnect διατίθενται λειτουργίες ελέγχου για συστήματα του αυτοκινήτου από απόσταση (φώτα, κλείδωμα/ξεκλείδωμα κ.ο.κ). Την ίδια στιγμή, το νέο Qashqai προσφέρει τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου με ισχύ 15W – μεταξύ των πιο ισχυρών στην κατηγορία – φιλοξενώντας ακόμη και τις μεγαλύτερες σε διαστάσεις συσκευές, συμπεριλαμβανομένου του νέου Apple iPhone 12 Pro Max που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Η συνδεσιμότητα επεκτείνεται σε όλους τους επιβάτες προσφέροντας τώρα τη δυνατότητα φόρτισης με θύρες USB-A και USB-C εμπρός και πίσω.

Το διαφορετικό ύψος των καθισμάτων, σε συνδυασμό με τις περισσότερες ρυθμίσεις της πλάτης των εμπρόσθιων, προσφέρουν στο νέο Qashqai τη δυνατότητα φιλοξενίας επιβατών με ύψος που αγγίζει τα 2 μ. Από εκεί και πέρα, το νέο Qashqai προσφέρει τη δυνατότητα ανοίγματος της πέμπτης πόρτας χωρίς ο χρήστης να χρειαστεί να την αγγίξει. Εξίσου σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι η αποθηκευτική ικανότητα του σχετικού χώρου είναι αυξημένη κατά περισσότερα από 50 λίτρα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ στα συν συγκαταλέγεται και το χαμηλότερο κατά 20 χλστ. πάτωμά του.

 

Βελτιωμένος κινητήρας και ποιότητα κύλισης

Ο κινητήρας 1.3 DiG-T έχει βελτιωθεί περαιτέρω για το νέο Qashqai, με πενήντα προσφάτως σχεδιασμένα εξαρτήματα. O υπερσυμπιεστής διαθέτει τώρα μία ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα επανακυκλοφορίας του αέρα για ταχύτερη απόκριση, ενώ τα νέα ακροφύσια βελτιώνουν το κεντρικό μπεκ ψεκασμού. Η μειωμένη τριβή σε διάφορα κινούμενα μέρη βελτιώνει τις εκπομπές ρύπων, και το φίλτρο σωματιδίων βενζίνης διαθέτει ένα νέο υπόστρωμα.

Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έχει με τη σειρά του βελτιωθεί, τόσο στην αίσθηση όσο και στην ουσία, προσφέροντας πιο άμεση και σπορ αίσθηση αλλαγής των 6 ταχυτήτων. Η ποιότητα κύλισης του μοντέλου είναι πολύ καλή, με τις αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) να φιλτράρουν καλά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η βελτιωμένη ηχομόνωση της καμπίνας και τα ποιοτικά υλικά με την καλή συναρμογή βοηθούν σε αυτό το σημείο, αφήνοντας εκτός τους όποιους ενοχλητικούς ήχους, ακόμα και σε χωμάτινες επιφάνειες.

Πως λειτουργεί το υβριδικό σύστημα

Το υβριδικό σύστημα των 12V (mild hybrid) παρέχει υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα σε κατάσταση ακινητοποίησης, γρήγορη επανεκκίνηση και ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, με βελτιώσεις τόσο στην οικονομία καυσίμου όσο και στις τιμές CO2 (- 4 γρ./χλμ.), ενώ προσθέτει μόλις 22 κιλά στα συνολικά του μοντέλου, γεγονός που το βοηθάει και στις επιδόσεις.

Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Αυτή η ενέργεια παρέχεται στη συνέχεια κατά τη διάρκεια της απενεργοποίησης του κινητήρα σε στάση, στην επιβράδυνση κάθε στιγμή που ο οδηγός αφήνει το γκάζι (μόνο σε εκδόσεις CVT) και στην υποβοήθηση ροπής (Torque Assist). Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει σε στάση με ταχύτητες μικρότερες από 18 χλμ./ώρα και σε λειτουργία Brake on, ο κινητήρας θα σβήσει και η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού εξοπλισμού του οχήματος. Αυτό επιτρέπει την εκτεταμένη αδρανοποίηση του κινητήρα και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Κατά την επιτάχυνση (20 έως 110 χλμ./ώρα), η ενέργεια της μπαταρίας προσφέρει υποβοήθηση στον κινητήρα με επιπλέον ροπή +6 Nm, για έως και 20 δευτερόλεπτα.