Δοκιμάζουμε το Smart EQ Fortwo Coupe
Οδηγούμε το ανανεωμένο Smart EQ Fortwo Coupe, με το οποίο η μάρκα εισήλθε στην αμιγώς ηλεκτρική της εποχή, τοποθετώντας τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης, οριστικά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
Από την εμφάνισή της στα αυτοκινητικά δρώμενα, το 1998, η Smart κατέθεσε προτάσεις που ήταν εν πολλοίς, μπροστά από την εποχή της. Λόγω μεγέθους και δυνατοτήτων, το διθέσιο Smart έγινε η προσωποποίηση των οχημάτων πόλης ενώ το 2007, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά και σε ηλεκτρική έκδοση. Με την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, η Smart επιδεικνύει ξανά τα αντανακλαστικά της, αφού η ηλεκτροκίνηση θεωρείται ως το μέλλον της παγκόσμιας αυτοκίνησης.
Αν παραμερίσουμε το “background” και εστιάσουμε στο Smart EQ Fortwo Coupe καθαυτό, οι εμφανισιακές αλλαγές σε σύγκριση με το ακριβώς προηγούμενο ηλεκτρικό Fortwo, είναι ελάχιστες. Προφανώς, η έννοια του μινιμαλισμού συνεχίζει να αποτελεί σήμα κατατεθέν του μικρού διθέσιου αυτοκινήτου. Οι διαφοροποιήσεις εστιάζονται στη χαμηλότερη εμπρός μάσκα -με τη γρίλια να είναι για πρώτη φορά βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος- και στη χρήση τεχνολογίας LED στα φωτιστικά σώματα, η οποία ταιριάζει με την συνολικά “ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα”.
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι περισσότερο φανερές, αφού ειδικά η διαμόρφωση της καμπίνας σε ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο παίζει πρωτεύοντα ρόλο. Σε αυτό το πλαίσιο, η κεντρική κονσόλα έχει ανασχεδιαστεί πλήρως, ενώ η θήκη που βρίσκεται πίσω από τον λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων έχει μεγαλώσει και κλείνει με ειδικό κάλυμμα. Η εικόνα του πίνακα οργάνων δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες μεταβολές, όμως ανανεωμένο είναι το σύστημα infotainment. Στο επίκεντρο βρίσκεται μια οθόνη αφής 8 ιντσών, η οποία προσφέρει πρόσβαση σε δεδομένα, όπως η ροή ενέργειας κατά την κίνηση. Μέσω της ίδιας οθόνης γίνεται ο χειρισμός της διασύνδεσης του συστήματος με smartphone, η οποία γίνεται πολύ εύκολα και βέβαια, του ηχοσυστήματος.
Στην πράξη, η οδήγηση του Smart EQ Fortwo Coupe, αναδεικνύεται σε ευχάριστη άσκηση. Η θέση οδήγησης είναι καλή, προσφέροντας απρόσκοπτη ορατότητα τόσο στο δρόμο, όσο και σε απαραίτητες για ένα ηλεκτρικό όχημα ενδείξεις, όπως στάθμη μπαταρίας, αυτονομία και ανά πάσα στιγμή χρήση της μπαταρίας ή του ηλεκτροκινητήρα. Η μικρών διαστάσεων καμπίνα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του αυτοκινήτου, αφού συνδυάζει παιχνιδιάρικο χαρακτήρα με καλή ποιότητα υλικών. Σε αντίστοιχο μήκος κύματος βρίσκεται και η ποιότητα κύλισης, η οποία είναι ολοένα και καλύτερη μετά από κάθε γενιά ή facelift του μοντέλου. Ο ήχος του κινητήρα απλά δεν υφίσταται -ηλεκτροκίνηση γαρ-, ενώ τα πρώτα μέτρα της επιτάχυνσης είναι εντυπωσιακά, γεγονός που μεταφράζεται και στην επιτάχυνση που προαναφέραμε. Φυσικά, highlight παραμένει η δυνατότητα κίνησης εντός πόλης, αφού το μικρό αφού το μικρό Smart EQ Fortwo Coupe (μήκος 2,69 και μεταξόνιο 1,873 μέτρα) χωράει σχεδόν παντού, σε βαθμό που η λέξη “ευελιξία” να μην περιγράφει επακριβώς την αίσθηση για όποιον δεν την έχει βιώσει. Σε αυτό συνεισφέρει και ο κύκλος στροφής 6,95 μέτρων, που καθιστά ακόμη και την στροφή 180 μοιρών, πάντα υπό τους απαραίτητους κανόνες ασφαλείας, σε εύκολη υπόθεση.
Η διακύμανση της αυτονομίας του Smart EQ Fortwo Cabrio, είναι προβλέψιμη και επαρκής για καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης, είτε από και προς την εργασία, είτε για βόλτα. Ιδιαίτερα στην περίπτωση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, που έχει κατασκευαστεί για κίνηση εντός πόλης, η αυτονομία δε θα προδώσει τον οδηγό, αρκεί βέβαια και εκείνος να την αντιμετωπίσει αναλόγως. Βλέπετε, η οδήγηση με το γκάζι στο πάτωμα μπορεί, ιδιαίτερα στα πρώτα μέτρα της επιτάχυνσης, να είναι διασκεδαστική, ωστόσο δε θα βοηθήσει στην επίτευξη βέλτιστης αυτονομίας, μειώνοντας πιο γρήγορα τη στάθμη της μπαταρίας. Άλλωστε, η συνθήκη της οδήγησης ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκίνητου, απαιτεί ούτως ή άλλως προσαρμογή, είτε αυτό αφορά τον τρόπο του εκάστοτε οδηγού, είτε τον προγραμματισμό των χιλιομέτρων που θα πραγματοποιηθούν. Δεδομένα, που με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να εισέρχονται με ταχύ βηματισμό στη ζωή μας, θα μπουν στην ημερήσια διάταξη όσων επιλέξουν το συγκεκριμένο τύπο κινητηρίων συνόλων.