Έντονο παραμένει το πρόβλημα με τις ελλείψεις ημιαγωγών
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τις έντονες επιπτώσεις από την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών, με στελέχη από πολλές μεγάλες εταιρείες να προειδοποιούν ότι το πρόβλημα θα συνεχιστεί.
Πιο συγκεκριμένα, ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Herbert Diess, ο CEO της Daimler, Ola Kallenius και ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Ford Europe, Gunnar Herrmann, δήλωσαν χθες στα πλαίσια της Έκθεσης Μονάχου ότι είναι δύσκολο να πουν πότε θα λυθεί το σύνθετο ζήτημα της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών.
Η VW, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, έχει υποστεί πλήγμα εξαιτίας του προβλήματος αυτού στην Κίνα, στη μεγαλύτερη από πλευράς όγκου αγορά του πλανήτη, δήλωσε ο Herbert Diess. «Είμαστε σχετικά αδύναμοι λόγω ελλείψεων ημιαγωγών. Έχουμε πληγεί περισσότερο στην Κίνα από ότι στον υπόλοιπο κόσμο. Γι’ αυτό χάνουμε εκεί μερίδιο αγοράς».
Αν μη τι άλλο, η VW ανέμενε ότι η κατάσταση θα βελτιώνονταν μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, αυτό όμως δεν συνέβη. Η Μαλαισία, στην οποία εδρεύουν πολλοί από τους προμηθευτές ημιαγωγών της VW, έχει πληγεί σοβαρά από τον κορονοϊό τις τελευταίες εβδομάδες, οδηγώντας σε αρκετές διακοπές λειτουργίας εργοστασίων.
Ο Herbert Diess είπε επίσης ότι πιστεύει ότι τα ζητήματα με τις ελλείψεις ημιαγωγών θα αρχίσουν να ελαττώνονται καθώς οι χώρες μειώνουν τη μετάδοση του Covid-19, αλλά αναμένει ότι θα υπάρξει γενική έλλειψη ημιαγωγών για κάποιο χρονικό διάστημα. «Θα αντιμετωπίσουμε μια γενική έλλειψη ημιαγωγών επειδή το IoT αυξάνεται γρήγορα, οπότε θα υπάρξουν περιορισμοί που θα προσπαθήσουμε να διαχειριστούμε».
Η Gunnar Herrmann από την Ford Europe, εν τω μεταξύ, εκτιμά ότι η έλλειψη ημιαγωγών θα μπορούσε να συνεχιστεί έως το 2024, προσθέτοντας ότι είναι δύσκολο να προσδιοριστεί πότε θα ξεπεραστεί το εν λόγω πρόβλημα.
Η έλλειψη ημιαγωγών πιστεύεται ότι επιδεινώθηκε από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς για παράδειγμα, ένα Ford Focus χρησιμοποιεί συνήθως περίπου 300 ημιαγωγούς, ενώ ένα από τα νέα ηλεκτρικά οχήματα της Ford μπορεί να έχει έως και 3.000. Πέρα όμως από τους ημιαγωγούς, υπάρχουν τώρα και άλλες ελλείψεις:
«Δεν είναι μόνο οι ημιαγωγοί», είπε Gunnar Herrmann, προσθέτοντας ότι το λίθιο, τα πλαστικά και ο χάλυβας παρουσιάζουν ελλείψεις. «Υπάρχουν ελλείψεις ή περιορισμοί παντού». Ως αποτέλεσμα, οι τιμές των αυτοκινήτων θα αυξηθούν καθώς το κόστος των πρώτων υλών ανεβαίνει», ξεκαθάρισε ο Herrmann.
Ο Ola Kallenius της Daimler δήλωσε από τη μεριά του: «Ελπίζουμε ότι στο τέταρτο τρίμηνο θα αρχίσουμε να επιστρέφουμε ξανά εκεί που είμασταν. Όμως, υπάρχει ένα επίπεδο αβεβαιότητας που πρέπει να αντιμετωπίσουμε στο σύστημα παραγωγής μας. Για αυτό πρέπει να παραμείνει ευέλικτο».
Χαρακτηριστικό των προβλημάτων είναι το γεγονός ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο η παραγωγή αυτοκινήτων κατέγραψε νέο αρνητικό ρεκόρ τον Ιούλιο, σηματοδοτώντας τη χειρότερη επίδοση για τον συγκεκριμένο μήνα από το 1956.
Από τη μεριά του, ο Harald Kroeger, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Bosch, δήλωσε πριν μερικές εβδομάδες ότι η ζήτηση για ημιαγωγούς – από αυτοκίνητα έως PlayStation 5 και ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες – έχει αυξηθεί παγκοσμίως.
Οι CEO των Porsche, Skoda και Seat δήλωσαν σήμερα ότι αισθάνονται έντονη την πίεση από την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών.
Ο, Oliver Blume, από το στρατόπεδο της Porsche, δήλωσε: «Έχουμε το πρόβλημα με τους ημιαγωγούς και επομένως ο χρόνος αναμονής είναι μεγαλύτερος από τον κανονικό».
Ο Thomas Schafer, Διευθύνων Σύμβουλος της Skoda, είπε ότι η εταιρεία έχει «επηρεαστεί πολύ» από το κλείσιμο των εργοστασίων κατασκευής ημιαγωγών στη Μαλαισία. «Με αυτό το δεδομένο, τις επόμενες 4-5 εβδομάδες θα υπάρχουν βασικές ελλείψεις που πιθανότατα θα διαρκέσουν μέχρι το 2022».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Seat Wayne Griffiths σχολίασε: «Δίνουμε προτεραιότητα στα μοντέλα Cupra και στα ηλεκτρικά μας αυτοκίνητα με τους ημιαγωγούς. Πρέπει να προσπαθήσουμε και να διασφαλίσουμε ότι οι χρόνοι παράδοσης σε αυτά θα παραμείνουν αποδεκτοί».
Πηγή: CNBC