Skoda Fabia: Το οδηγούμε στην Πολωνία
Βρεθήκαμε στο Γκντανσκ της Πολωνίας για να οδηγήσουμε το νέο Skoda Fabia. Μοντέρνα σχεδίαση, μεγαλύτερες διαστάσεις εξαιτίας της πλατφόρμας MQB-A0, πιο φιλόξενοι χώροι και βελτιωμένη οδηγική συμπεριφορά, τα κύρια χαρακτηριστικά της τέταρτης γενιάς.
Η πρώτη γενιά του Skoda Fabia παρουσιάστηκε το 1999 και κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη 1,7 εκατ. αγοραστών ανά τον κόσμο. Είκοσι δύο χρόνια έπειτα από εκείνο το ντεμπούτο της και με περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις στις προηγούμενες τρεις γενιές, το δημοφιλές μοντέλο του segment B αλλάζει ουσιαστικά, αφού χρησιμοποιεί για πρώτη φορά την αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group, κίνηση που του χαρίζει εμφανώς μεγαλύτερες διαστάσεις, ευρυχωρία και άνεση.
Skoda Fabia: Μεγαλύτερο, πιο όμορφο και με πλούσιο εξοπλισμό
Σχεδόν το 80% του αμαξώματος του νέου Skoda Fabia, που παράγεται στην κεντρική κατασκευαστική μονάδα του Τσέχου κατασκευαστή, στη Mlada Boleslav (στην ίδια γραμμή παραγωγής με τα Kamiq και Scala), αποτελείται από χάλυβα υψηλής αντοχής και είναι 11,1 εκατοστά μεγαλύτερο από το μοντέλο τρίτης γενιάς. Με μήκος 4.108 χλστ., πλάτος 1.780 χλστ., ύψος 1.459 χλστ. και μεταξόνιο 2.564 χλστ., προσφέρει άφθονους χώρους στο εσωτερικό, την ίδια ώρα που ο ήδη μεγάλος πίσω χώρος αποσκευών απέκτησε επιπλέον 50 λίτρα, φτάνοντας σε χωρητικότητα τα 380 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.190 λίτρα.
Βλέποντας εξωτερικά το νέο Skoda Fabia, αναφωνείς αμέσως κάτι το υποκειμενικό αλλά κοινά αποδεκτό· ότι είναι μακράν η πιο όμορφη γενιά του, παρατηρώντας το πόσο ωραία δένουν οι δυναμικές γραμμές και οι σπορ αναλογίες με τους έντονα σχεδιασμένους προβολείς LED (διαθέσιμοι και Full LED) στο εμπρός μέρος, ενώ LED είναι και τα πίσω φώτα. Εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες, όπως αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες και ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες ψύξης στην είσοδο αέρα του μπροστινού προφυλακτήρα, εκτός από την εμφάνιση, συμβάλλουν και σε αεροδυναμικό συντελεστή (Cd) μόλις 0,28.
Ανοίγοντας τις πόρτες του νέου Skoda Fabia, τα μάτια σου πάνε αμέσως στον ψηφιακό πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) 10,25 ιντσών, στην ανεξάρτητη κεντρική οθόνη αφής, στους μεγάλους κυκλικούς αεραγωγούς δεξιά και αριστερά με επένδυση χρωμίου, όπως και στις λαβές στις πόρτες. Ένα ολοκαίνουργιο χαρακτηριστικό είναι η αναγραφή του λογότυπου «FABIA» και στις δύο πλευρές του περιβλήματος του πίνακα οργάνων. Ξεχωρίζει το δερμάτινο διάκτινο τιμόνι σύμφωνα με το τελευταίο σχεδιαστικό στυλ της εταιρείας, ενώ ένα σπορ τιμόνι τριών ακτίνων διατίθεται έξτρα.
Σημειώστε ακόμη πλήρεις δυνατότητες συνδεσιμότητας (έγχρωμες οθόνες αφής 6, 8 και 9,2 ιντσών), με φωνητικό έλεγχο και αναγνώριση χειρονομιών, καθώς και υπηρεσίες SKODA Connect. Επιπλέον, πέντε νέες λειτουργίες («Simply Clever») κάνουν το ντεμπούτο τους στο νέο Skoda Fabia, από αφαιρούμενη θήκη για κύπελλα μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων και κουτί στη σήραγγα μετάδοσης ανάμεσα στην κεντρική κονσόλα και στα πίσω καθίσματα που κλειδώνει στη θέση του, έως υποδοχές USB-C για φόρτιση και ειδικά σχεδιασμένα αλεξήλια, με τον συνολικό αριθμό των Simply Clever λύσεων να φτάνει τις 43. Στα του διαθέσιμου εξοπλισμού, σημειώστε ότι για πρώτη φορά σε Skoda Fabia είναι διαθέσιμο διπλής ζώνης Climatronic.
Skoda Fabia: 1.0 MPI ή TSI και 1.5 TSI, με ισχύ από 65 έως 150 ίππους
Το μοντέλο εξοπλίζεται με πέντε βενζινοκινητήρες από την τρέχουσα γενιά EVO του Volkswagen Group, 1.0 MPI ή TSI ή 1.5 TSI, με ισχύ από 65 PS (48 kW) έως 110 kW (150 PS). Σημειώστε εδώ όμως ότι στην Ελλάδα δε θα έρθει η βασική έκδοση των 65 ίππων, με την γκάμα που αφορά τη χώρα μας να ξεκινάει από εκείνη των 80 ίππων με το 5άρι μηχανικό. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 6d, κάποιοι διαθέτουν τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων (ACT), ενώ συνδυάζονται είτε με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 5 ή 6 σχέσεων είτε με αυτόματο DSG 7 σχέσεων, που διαθέτει και paddles στο τιμόνι. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι όλοι οι κινητήρες TSI που διατίθενται στο νέο Skoda Fabia διαθέτουν φίλτρο σωματιδίων βενζίνης.
Οι δύο υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες άμεσου ψεκασμού 1.0 TSI ΕVO (95 ίππων με μηχανικό 5 σχέσεων και 110 ίππων με 6άρι μηχανικό ή 7DSG), διαθέτουν μπλοκ κυλίνδρων με επίστρωση πλάσματος που αντικαθιστούν τις επενδύσεις κυλίνδρων από χυτοσίδηρο, γεγονός που μειώνει την εσωτερική τριβή στους τρεις κυλίνδρους τους. Αυτό μειώνει την κατανάλωση καυσίμου, τις εκπομπές και, με καλύτερη κατανομή και απαγωγή θερμότητας στο θάλαμο καύσης, το θερμικό φορτίο. Στην πράξη, η κατανάλωση και η αυτονομία που μπορείς να πετύχεις με αυτά τα σύνολα είναι πραγματικά εξαιρετική, ενώ σε καμία περίπτωση δε νιώθεις ότι το μοντέλο υπολείπεται σε ισχύ που να σου κάνει άνετη την καθημερινότητα.
Ο 4κύλινδρος 1.5 TSI EVO των 150 ίππων και των 250 Nm ροπής συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7άρι DSG. Η τεχνολογία ACT μειώνει την κατανάλωση καυσίμου καθώς και τις εκπομπές CO2, ενώ όταν το φορτίο του κινητήρα είναι χαμηλό, το σύστημα αυτόματα και -ουσιαστικά- χωρίς να το προσέξει ο οδηγός, κλείνει τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους.
Οδηγώντας το, σημειώνεις αμέσως τη βελτιωμένη ποιότητα κύλισης, ενώ πραγματικά νιώθεις ότι μπορείς να κινηθείς πολύ γρήγορα (ενδεικτικά: 9,7 δλ. για το «0-100» και 205 χλμ./ώρα η τελική ταχύτητα για το 1.0 TSI με τους 110 ίππους και 7,9 δλ. και 225 χλμ./ώρα τα αντίστοιχα νούμερα για το 1.5 TSI σύμφωνα με το εργοστάσιο) και σπορ μαζί του, εξαιτίας φυσικά και της νέας πλατφόρμας (MQB-A0) που χρησιμοποιεί το μοντέλο και παραπέμπει σε χαρακτήρα μεγαλύτερου αυτοκινήτου, αλλά και λόγω των σφιχτών ρυθμίσεων της ανάρτησης.
Όταν ανέβει πολύ ο ρυθμός, αναζητάς ίσως περισσότερες πληροφορίες από το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο όμως δείχνει να είναι και αυτό βελτιωμένο στην αμεσότητα, ενώ σε πολύ υψηλό επίπεδο, πάντα για τα δεδομένα των σουπερμίνι, είναι και τα φρένα του μοντέλου.
Εκτός από το στάνταρντ σασί, το νέο Skoda Fabia διατίθεται και με σπορ με πιο σφιχτά ελατήρια, χαμηλωμένο κατά 15 χλστ., ενώ την ίδια ώρα το πακέτο Rough-Road αποτελεί μια επιλογή αυξημένης απόστασης από το έδαφος κατά 15 χλστ., με ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και επιπλέον προστατευτικά για το κάτω μέρος του αμαξώματος. Στα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας γενιάς, αξίζει να αναφερθούν η κορυφαία ασφάλεια που προσφέρει, με το μοντέλο να εξοπλίζεται με έως 9 αερόσακους ενώ διαθέτει τα πλέον σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.
Το νέο Skoda Fabia θα λανσαριστεί στις εκδόσεις εξοπλισμού Active, Ambition και Style, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει και μία πιο σπορ έκδοση με την ονομασία «Monte Carlo»._ Μ. Σαλ.