Υπό αναθεώρηση οι κανονισμοί της Power Stage;

Η εικόνα οδηγών να κινούνται αργά σε ειδικές διαδρομές της τελευταίας ημέρας ώστε να μη φθείρουν τα ελαστικά τους ενόψει της Power Stage, έχει προβληματίσει τη FIA, η οποία επεξεργάζεται αλλαγές.

Oι τακτικές που αναπτύσσονται πριν από την Power Stage των αγώνων, κυρίως από πληρώματα που εγκατέλειψαν, έχουν κάνει τη FIA, όπως παραδέχθηκε ο Διευθυντής Ράλλυ της Διεθνούς Ομοσπονδίας Yves Matton, να σκέφτεται πιθανότητα αλλαγής στους κανονισμούς.

Τακτική με φόντο την Power Stage

Σχεδόν σε κάθε αγώνα του WRC, υπάρχουν κορυφαία πληρώματα που εγκαταλείπουν προσωρινά, πέφτοντας πολύ πίσω στην κατάταξη.

Ουσιαστικά, η επιστροφή τους στο εκάστοτε ράλλυ αφορά στους βαθμούς Κατασκευαστών, καθώς και σε εκείνους που απονέμονται στα 5 ταχύτερα πληρώματα κατά τη διάρκεια της Power Stage.

Σε αυτό το πλαίσιο και θέλοντας να διατηρήσουν τα ελαστικά τους σε καλή κατάσταση, πολλές φορές οι οδηγοί έχουν επιλέξει να κινηθούν πολύ αργά στις υπόλοιπες ειδικές διαδρομές της τελευταίας ημέρας, ώστε να “επιτεθούν” στην καταληκτική Power Stage.

Μιλώντας στο DirtFish, ο Διευθυντής Ράλλυ της FIA, Yves Matton, παραδέχθηκε πως υπάρχουν σκέψεις για αλλαγή στον κανονισμό σχετικά με την Power Stage.

Yves Matton

“Δεν είναι καλό να βλέπεις οδηγούς να οδηγούν αργά το πρωί της Κυριακής”, δήλωσε ο Matton στο DirtFish.

“Δεν έχω κανονική απάντηση σήμερα. Τέσσερα νέα ελαστικά για την Power Stage θα μπορούσαν να είναι μια απάντηση, όμως από την άλλη αυτό δεν είναι στην πορεία μας για μείωση κόστους και βιωσιμότητα. Προσπαθούμε να μειώσουμε τον αριθμό των ελαστικών.

“Σίγουρα όμως, η προσέγγιση αργής οδήγησης είναι κάτι που πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν μας για να βρούμε κάτι πιο ενδιαφέρον για το σπορ”.

Τον προβληματισμό του για τον κανονισμό της Power Stage, αλλά και τη δικαιοσύνη στην απονομή βαθμών που αυτό σε κάποιες περιπτώσεις δεν συνεπάγεται, εξέφρασε στο DirtFish και ο Elfyn Evans.

Μια βασική παράμετρος για αυτό, αφορά στη χρήση ελαστικών. Βάσει κανονισμών, κάθε οδηγός δικαιούται να χρησιμοποιήσει συγκεκριμένο αριθμό ελαστικών συνολικά, αλλά και από την κάθε διαθέσιμη γόμα ειδικότερα.

Αν όμως ένα πλήρωμα εγκαταλείψει, ο αριθμός των διαθέσιμων ελαστικών του δε θα μειωθεί όσο εκείνων που συνεχίζουν, οπότε αυτό μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην τακτική της τελευταίας ημέρας, ειδικά σε χωμάτινους αγώνες.

Επιπλέον, ένας οδηγός που τερματίζει,  πιθανώς μετά από πολλά προβλήματα και προσπάθεια, στην 7η θέση, θα λάβει 6 βαθμούς.

Αντίστοιχα, εκείνος που θα πετύχει τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage, πιθανώς έχοντας προηγουμένως εγκαταλείψει και κατά συνέπεια, διατηρήσει άθικτα αρκετά από τα ελαστικά του, θα φύγει από τον ίδιο αγώνα με 5 βαθμούς.

Αυτό, σύμφωνα με τον οδηγό της Toyota, Elfyn Evans, δημιουργεί ανισότητα και η ανάγκη αλλαγής, είναι επιτακτική.

Elfyn Evans

“Αν είχες ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο και τερμάτισες ας πούμε, στην 6η θέση ή κάτι τέτοιο, ίσως έρθει κάποιος που εγκατέλειψε την Πέμπτη και διατήρησε τα ελαστικά του, να κερδίσει την Power Stage και 5 βαθμούς”, ανέφερε στο ίδιο Μέσο ο Evans.

“Έχεις οδηγήσει όλον τον αγώνα για 8 βαθμούς και αυτοί έκαναν μια ειδική διαδρομή και πήραν 5 βαθμούς.  Φαντάζει δυσανάλογο”.

Όπως τονίζει ο Evans, η κατανομή σκληρής και μαλακής γόμας ελαστικών στις ειδικές διαδρομές της Κυριακής, όσον αφορά σε χωμάτινους αγώνες, παίζει σημαντικό ρόλο.

“Συνήθως έχουμε μειωμένη ποσότητα μαλακών ελαστικών και αν κάποιος τα εξοικονομήσει, αυτό κάνει μεγάλη διαφορά”, δήλωσε ο Ουαλός.

“Έχουμε δει σε αγώνες, ορισμένοι οδηγοί που εγκατέλειψαν να σέρνονται την Κυριακή πριν από την Power Stage με νέα ελαστικά – και εγώ ήμουν εκεί με δύο σλικ στο πίσω μέρος και δύο που ήταν απλά ΟΚ στο εμπρός μέρος.

“Δεν έχεις ελπίδα να παλέψεις για αυτούς τους βαθμούς. Κάποιες φορές, αυτό μπορεί να γίνει άδικο”.

Ποια είναι η πρόταση του Evans, για αλλαγή σε αυτό που ο ίδιος θεωρεί δυσανάλογο και άδικο; “Αν δίνουν 5 βαθμούς, ίσως το καλύτερο σχέδιο θα ήταν να έχουν όλοι από 4 νέα ελαστικά πριν από την Power Stage”.

Βέβαια, αυτή η πρόταση έχει όπως αντέτεινε ο Yves Matton, γενικότερες προεκτάσεις ως προς την πολιτική της FIA για το περιβαλλοντικό σκέλος του WRC, όμως είναι σαφές πως οι κανονισμοί σχετικά με την Power Stage, επιδέχονται διαφοροποιήσεων.

Photos: Toyota Gazoo Racing WRC, FIA ERC

Tags: