Οδοιπορικό με το Skoda Kamiq: το πρώτο compact SUV της εταιρείας (τιμές)
Οδηγούμε το Skoda Kamiq, την πρώτη απόπειρα της Skoda στην κατηγορία των compact SUV, και ευπειθώς αναφέρουμε.
Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, το Skoda Kamiq αντλεί την έμπνευσή του από το πρωτότυπο Vision X, ενώ πρόκειται ουσιαστικά για τον αντίπαλο και των ομόσταβλων Seat Arona και VW T-Cross, με τα οποία μοιράζεται και το ίδιο πλαίσιο, MQB-A0, του ομίλου Volkswagen. Όσον αφορά τις διαστάσεις του, έχει μήκος 4.241 χλστ., πλάτος 1.793 χλστ. και ύψος 1.553 χλστ. (μαζί με τις ράγες οροφής), ενώ το μεταξόνιό του ανέρχεται στα 2.651 χλστ., νούμερα που το τοποθετούν πιο κοντά στο T-Roc του γκρουπ και σίγουρα το καθιστούν το μεγαλύτερο B-SUV της αγοράς.
Το Kamiq διαθέτει μια νέα ανάρτηση, που εξασφαλίζει 39 χιλιοστά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το Scala, οπότε απέχει συνολικά 188 χλστ. από το έδαφος, ενώ οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής είναι της τάξεως των 18,7 και των 28,4 μοιρών, αντίστοιχα. Προαιρετικά είναι διαθέσιμο και με το Sport Chassis Control, μία κατά 10 χιλιοστά χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση, που μπορεί να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά της μεταξύ Normal και Sport με τη χρήση του Driving Mode Select.
Σημειώστε ότι σχεδόν το 80% του αμαξώματός του αποτελείται από χάλυβα υψηλής αντοχής και θερμής έλασης, ενώ είναι εξοπλισμένο με έως και εννέα αερόσακους, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού καθώς και πλευρικοί αερόσακοι πίσω. Διαθέτει υπερσύγχρονα συστήματα υποβοήθησης, με τους προβολείς LED και τα αντίστοιχα πίσω φώτα να είναι στάνταρντ, ενώ η προαιρετική έκδοση full LED διαθέτει επιπλέον AFS και δυναμικά φλας εμπρός και πίσω.
Πώς είναι η εμφάνισή του από κοντά; Παρά το γεγονός ότι οι συγγένειες με τα Kodiaq και Karoq σε επίπεδο αισθητικής είναι εμφανείς, το Kamiq διαθέτει αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει από τους μεγαλύτερους συγγενείς του, με πρώτα και κύρια τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, που βρίσκονται εγκατεστημένα πάνω από τα «κύρια» φώτα, και την πιο κάθετη και φαρδύτερη εμπρός μάσκα.
Στο εσωτερικό, για το οποίο έχουμε ένα σημαντικότατο λόγο να είμαστε περήφανοι, αφού επικεφαλής σχεδιασμού και σε αυτό το μοντέλο μετά το Scala είναι ο Έλληνας σχεδιαστής Δημήτρης Δαρκούδης, η ψηλότερα τοποθετημένη θέση των καθισμάτων και οι άνετοι χώροι του compact SUV κάνουν πιο εύκολη την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο και παρέχουν μια συνολικά πολύ καλή ορατότητα, καθώς και ακόμα καλύτερη εργονομία. Πίσω, το εσωτερικό ύψος του Skoda Kamiq είναι 1.003 χιλιοστά, το εσωτερικό πλάτος 1.425 χιλιοστά και ο χώρος για τα γόνατα 73 χιλιοστά, τιμές που σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας αποτελούν ρεκόρ για την κατηγορία.
Η εικόνα είναι γνώριμη, θυμίζοντας έντονα εκείνη που είδαμε στο Scala, με τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στις επενδύσεις των εμπρός θυρών να δημιουργούν ένα ευχάριστο και ποιοτικό περιβάλλον. Το προαιρετικό Virtual Cockpit των 10,25 ιντσών δίνει το «παρών» στις πιο πλούσιες εκδόσεις, όπως και οι οθόνες από 6,5 έως 9,2 ίντσες του συστήματος infotainment στην κεντρική κονσόλα, οι οποίες μπορούν να εξοπλιστούν με το προαιρετικό σύστημα με τα δέκα ηχεία.
Το Kamiq είναι πάντα συνδεδεμένο και on-line, χάρη σε μια ενσωματωμένη LTE eSIM, η οποία δεν ενεργοποιεί μόνο τη λειτουργία eCall, αλλά παρέχει και πρόσβαση στις κινητές ηλεκτρονικές υπηρεσίες Skoda Connect. Οι εφαρμογές infotainment μπορούν να μεταφορτωθούν από το αυτοκίνητο μέσω του Shop. Επίσης διαθέσιμη είναι η τεχνολογία SmartLink για τη σύνδεση συσκευών μέσω του Apple CarPlay, του Android Auto ή του MirrorLink (προαιρετικό το Wireless SmartLink), ένα Wi-Fi hotspot, δύο θύρες USB-C μπροστά και δύο πίσω, και ένα Phone Box που επιτρέπει την ασύρματη φόρτιση smartphone.
Ο χώρος αποσκευών με τα καθίσματα στην όρθια θέση αγγίζει τα 400 λίτρα, ενώ φτάνει έως τα 1.395 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωσή τους σε αναλογία 60:40, ενώ προαιρετικά διατίθεται και με κεντρικό υποβραχιόνιο πίσω. Οι έξυπνοι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό εξασφαλίζουν επιπλέον 26 λίτρα για την αποθήκευση μικροαντικειμένων, ενώ μια προαιρετική επιλογή που αξίζει να αναφερθεί είναι η δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού, η οποία επιτρέπει τη μεταφορά αντικειμένων μήκους έως και 2.447 χιλιοστών.
Σε ό,τι αφορά τα κινητήρια σύνολα που εφοδιάζουν το μοντέλο, τη βάση αποτελεί ο 1.000άρης TSI που αποδίδει 95 ίππους και 175 Nm ροπής, συνεργαζόμενος με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Διαθέσιμη είναι επίσης η έκδοσή του με τους 116 ίππους και τα 200 Nm (συνδυάζεται με το μηχανικό 6άρι), ενώ το «παρών» δίνει και ο 1.5 TSI των 150 ίππων και των 250 Nm. Η γκάμα των diesel μοτέρ περιλαμβάνει μόνο τον 1.6 TDI, ο οποίος αποδίδει 116 ίππους και ροπή 250 Nm, ενώ τόσο αυτός όσο και ο πιο ισχυρός βενζινοκινητήρας διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.
Οδηγώντας για πρώτη φορά το -αποκλειστικά προσθιοκίνητο- Skoda Kamiq, οι εντυπώσεις μας είναι απόλυτα θετικές – κάτι αναμενόμενο, θα λέγαμε, αν αναλογιστεί κάποιος ότι τα συγγενικά Arona και T-Cross είναι από τις επιλογές μας στην κατηγορία. Οι κινητήρες του είναι ελαστικοί και συνδυάζονται ιδανικά είτε με το μηχανικό κιβώτιο είτε με το DSG. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ενώ σου επιτρέπει να έχεις βλέψεις για ομαλές εκτός δρόμου περιηγήσεις, αφού τα 188 χλστ. δεν είναι λίγα για την κατηγορία των B-SUV -κάθε άλλο-, δεν έχουν και επιπτώσεις στην οδική συμπεριφορά του.
Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης εξασφαλίζουν στο σύνολο εξαιρετικό επίπεδο άνεσης, ενώ δεν επιτρέπουν στο αμάξωμα να παρουσιάζει ενοχλητικές κλίσεις. Τα παραπάνω στοιχεία, σε συνδυασμό με τη σωστή αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και τις αρκετές πληροφορίες που φτάνουν στα χέρια του οδηγού από το τιμόνι αλλά και τα αποτελεσματικά φρένα, συντελούν σε μια ολοκληρωμένη οδική συμπεριφορά, από την οποία δύσκολα θα αναζητήσει κάτι παραπάνω όποιος ενδιαφερθεί για compact SUV._Μ. Σαλ.
Στην Κύπρο το Skoda Kamiq είναι διαθέσιμο στην τιμή των 18,700 ευρώ.