WRC: Μεταγραφικά σενάρια ενόψει 2022
Η νέα, υβριδική εποχή του WRC πλησιάζει και σας μεταφέρουμε τα πιο πρόσφατα νέα για τις συνθέσεις των ομάδων το 2022.
Mε το 2021 να έχει μπει στο δεύτερο μισό, οι ομάδες του WRC καταστρώνουν τα σχέδιά τους για το 2022.
Όπως έχουμε πολλάκις αναφέρει, η επόμενη αγωνιστική σεζόν αποτελεί σημείο καμπής στην ιστορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Ο λόγος είναι η υιοθέτηση υβριδικών κινητήριων συνόλων στην κορυφαία κατηγορία, που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές στην ιστορία του θεσμού.
Με την M-Sport Ford να έχει προσφάτως ανακοινώσει τη συμμετοχή της με Puma Rally1, και τις Hyundai, Toyota, να προετοιμάζουν εντατικά τις δικές τους, με i20 και Yaris Rally1 αντίστοιχα, το “παζλ” των οδηγών έχει αποκτήσει ενδιαφέρον.
Ας επεξεργαστούμε τα δεδομένα για τους οδηγούς που έχουν συμβόλαιο και μη.
Toyota Gazoo Racing: Σαφείς προθέσεις εν αναμονή ανακοινώσεων
Ξεκινώντας από τους πρωτοπόρους στις βαθμολογίες Οδηγών και Κατασκευαστών, η Toyota Gazoo Racing δεν έχει ανακοινώσει ακόμη την τριάδα πληρωμάτων της για το 2022.
Το κλειδί στην υπόθεση κρατάει ο Sebastien Ogier, που έχει δηλώσει πως στο τέλος της σεζόν θα σταματήσει την πλήρη εμπλοκή του στο WRC.
Με την προοπτική συμμετοχής στο WEC να είναι υπαρκτή, ο Γάλλος έχει δηλώσει πως θα λάβει μέρος σε επιλεκτικούς αγώνες του WRC.
Ωστόσο, για να καθοριστεί το πρόγραμμα του Ogier, θα πρέπει να ανακοινωθεί το πλήρες ημερολόγιο του WRC 2022, στο οποίο θα βρίσκεται και το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Μοναδικός αγώνας που μπορεί να θεωρηθεί δεδομένος για τον 7 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή και πρωτοπόρο στη βαθμολογία φέτος, είναι το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, με το οποίο θα ανοίξει η αυλαία της σεζόν στις 20-23 Ιανουαρίου 2022.
Από εκεί και έπειτα, η παραμονή των υπόλοιπων οδηγών της Toyota, δεν έχει επισημοποιηθεί αλλά θεωρείται δεδομένη.
Το συμβόλαιο του Elfyn Evans λήγει στο τέλος του τρέχοντος έτους, όμως αμφότερες οι πλευρές έχουν πρόθεση να συνεχίσουν.
Ταυτόχρονα, η Toyota αναμένεται να ενεργοποιήσει την οψιόν που υπάρχει στο συμβόλαιο του Kalle Rovanpera, ώστε ο νεότερος νικητής αγώνα στην ιστορία του WRC, να παραμείνει κάτοικος Juvaskyla.
Επίσης, ο προστατευόμενος της Toyota, Takamoto Katsuta, θα παραμείνει στην ομάδα με 4ο αυτοκίνητο, όμως απομένουν οι επίσημες ανακοινώσεις για όλα τα παραπάνω, καθώς και το όνομα του οδηγού που θα αναλάβει το τρίτο Toyota Yaris Rally1 στους αγώνες που δε θα συμμετάσχουν οι Ogier-Ingrassia.
Βασικός υποψήφιος για αυτόν τον ρόλο θεωρείται ο Esapekka Lappi, που οδήγησε για την ομάδα το 2017 και 2018, κερδίζοντας στο Ράλλυ Φινλανδίας 2017, ενώ λιγότερες πιθανότητες συγκεντρώνουν οι Dani Sordo, Teemu Suninen και Jari Huttunen.
Hyundai Motorsport: Χωρίς μεγάλες διαφοροποιήσεις
Με την ανανέωση των συμβολαίων για τους Thierry Neuville και Ott Tanak , η Hyundai Motorsport έδειξε επίσης, την πρόθεσή της να μην προχωρήσει σε μεγάλες αλλαγές ενόψει 2022.
Έτσι, το ενδιαφέρον έχει στραφεί στο τρίτο Hyundai i20 Rally1. Εκεί, όπου οι υπάρχουσες πληροφορίες αναφέρουν πως θα βρεθεί ο Oliver Solberg.
Ο 19χρονος γιος του Petter Solberg, έχει εντυπωσιάσει τον Andrea Adamo με την ταχύτητά του, ενώ παράλληλα το νεαρό της ηλικίας του, θεωρείται από τους ανθρώπους της Hyundai σημαντικό, για την προσέλκυση νεότερου κοινού.
Εφόσον η μετακίνηση του Oliver Solberg -που φέτος είναι μεταξύ των Juniors της Hyundai- στην “πρώτη ομάδα”, ολοκληρωθεί, τότε θα μένει να μάθουμε αν ο Σκανδιναβός θα συμμετάσχει σε όλο το πρωτάθλημα, ή σε επιλεκτικούς αγώνες.
Σε περίπτωση που το “rotation” συνεχιστεί, ο Dani Sordo θεωρείται φαβορί για να παραμείνει σε μια θέση, που έχει επιτελέσει με επιτυχία.
M-Sport Ford: Το ερωτηματικό
Με τις Toyota και Hyundai να έχουν καταστήσει -επισήμως ή μη- σαφείς τις προθέσεις τους, το μεγαλύτερο ερωτηματικό αφορά στη σύνθεση της ανανεωμένης, λόγω εμπλοκής της μαμάς εταιρείας και νέου αυτοκινήτου, M-Sport Ford.
Όπως δήλωσε ο Malcolm Wilson, στόχος για την επόμενη χρονιά, είναι η ομάδα να συμμετέχει με 3 Ford P
Ο Andreas Mikkelsen είχε από την αρχή της σεζόν δείξει πως βρίσκεται σε “pole position”, όμως οι τελευταίες του εμφανίσεις σε WRC2 και ERC, τον έχουν φέρει λίγο πιο πίσω.
Παρόλα αυτά, ο Νορβηγός παραμένει σε συζητήσεις να οδηγήσει Ford Fiesta WRC μέσα στη χρονιά, ενώ δοκίμασε και το αυτοκίνητο του Janne Tuohino στη Σαρδηνία.
Αν και πληροφορίες ήθελαν να σχεδιάζει τη συμμετοχή του με την M-Sport στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, η μη συμμετοχή του σε Πορτογαλία και Σαφάρι με την Toksport στο WRC2, καθιστούν πιο εφικτή τη συμμετοχή σε κάποιο εκ των Ράλλυ Φινλανδίας ή Ισπανίας, αφού στη χώρα μας πιθανότατα θα συμμετάσχει με το Skoda Fabia Rally2 evo.
Πάντως, ο οδηγός που μπήκε δυνατά στην εξίσωση είναι ο Craig Breen. Μετά από τη δεύτερη θέση στο Ράλλυ Εσθονίας, ο Ιρλανδός είδε τις μετοχές του να αυξάνονται.
Πληροφορίες μας από το εξωτερικό, αναφέρουν πως ο Breen βρίσκεται κοντά σε συμφωνία διάρκειας 2 ετών με την M-Sport για πλήρες πρόγραμμα, ωστόσο προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι επίσημο.
Ακόμη ένας οδηγός που φαίνεται έτοιμος για πλήρες πρόγραμμα με την πρώτη ομάδα της M-Sport, είναι ο Adrien Fourmaux.
Ο 26χρονος Γάλλος έχει, όπως και ο Mikkelsen, την υποστήριξη της Red Bull, η οποία σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο περαιτέρω χορηγικής συμμετοχής στην ομάδα του Malcolm Wilson.
Σε συνδυασμό με τις καλές φετινές του εμφανίσεις με το Fiesta WRC, στο οποίο επιστρέφει ενόψει Ράλλυ Ypres Βελγίου, ο Fourmaux έχει έρθει σε θέση ισχύος για πλήρες πρόγραμμα την επόμενη χρονιά.
Με τους Breen, Fourmaux και Mikkelsen να είναι βασικοί υποψήφιοι, ερωτηματικό αποτελεί το μέλλον των Gus Greensmith και Teemu Suninen.
Ο Φινλανδός, που φέτος έχει απογοητεύσει με τις επιδόσεις του και αισθάνεται αυξανόμενη πίεση, έχει ακουστεί ως εναλλακτική λύση για την Toyota, όμως εκτός απροόπτου, ως πιο ρεαλιστικό σενάριο, φαντάζει η παραμονή του στην M-Sport.
Ανεξάρτητα από το αν θα βρεθεί ή όχι στα πηδάλια ενός Ford Puma Rally1, φαντάζει ιδιαίτερα πιθανό να βρεθεί στην ομάδα της M-Sport για το WRC2, καθώς η πώληση Ford Fiesta Rally2 MkII σε ιδιώτες είναι πολύ σημαντική για τη βρετανική ομάδα και ένας οδηγός υψηλού επιπέδου, είναι πια απαραίτητος στην εν λόγω κατηγορία.
Κλείνοντας, ασαφές παραμένει τι μέλλει γενέσθαι με τον Gus Greensmith. Ο νεαρός Βρετανός έχει δείξει σημάδια προόδου, ενώ διαθέτει και οικονομική επιφάνεια ώστε να στηρίξει μια πιθανή συμμετοχή, οπότε κανείς δε μπορεί αυτή τη στιγμή να προδικάσει τη συνέχεια.
Οι τελικές αποφάσεις της M-Sport Ford αναμένονται αργότερα, όταν η χρονιά θα πλησιάζει προς το τέλος της.
Photos: M-Sport Ford, Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport