Όπως και η Porsche 935 που παρουσιάστηκε το 2018, η νέα Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 βασίζεται επίσης στην 911 GT2 RS Clubsport που τροφοδοτείται από έναν 6κύλινδρο μπόξερ κινητήρα με χωρητικότητα 3,8 λίτρων και μέγιστη ισχύ 700 ίππων. Η τελευταία μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη Porsche επτά σχέσεων (PDK).
Ο ξεχωριστός σχεδιασμός της 911 GT2 RS Clubsport 25 υιοθετεί πολλά εξαρτήματα και στοιχεία από οικεία και μελλοντικά αγωνιστικά αυτοκίνητα της Porsche. Όσον αφορά την τεχνολογία και την αεροδυναμική, η ειδική αυτή αγωνιστική κατασκευή έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ δύο διαφορετικών γωνιών της εμβληματικής 911.
«Η Porsche Motorsport και η Manthey έχουν κερδίσει πολλούς αγώνες και πρωταθλήματα από την ίδρυση της ομάδας πριν από 25 χρόνια – για παράδειγμα επτά φορές το 24ωρο αγώνα στο Nürburging. Από το 2013, οι δύο εταιρείες είναι στενά συνδεδεμένες. Με τη μοναδική ειδική έκδοση 911 GT2 RS Clubsport 25, η επιτυχημένη αυτή συνεργασία έχει περάσει στο επόμενο επίπεδο», εξηγεί ο Matthias Scholz, επικεφαλής της GT Racing Cars. «H 911 GT2 RS Clubsport 25 επωφελείται από την εμπειρία των αγώνων αυτοκινήτου που έχουν αποκτήσει η Manthey και η Porsche Motorsport σε όλο τον κόσμο. Είναι το τέλειο αγωνιστικό αυτοκίνητο για ιδιώτες οδηγούς και είναι ένα εντυπωσιακό δείγμα των ικανοτήτων των δύο εταιρειών σε επίπεδο μηχανικής».
Η έμπνευση για την δημιουργία της Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 προήλθε από την 911 GT3 R της Manthey, το οποίο έχει ήδη αποκτήσει το… παρατσούκλι Grello, λόγω του χαρακτηριστικού πράσινου και κίτρινου εξωτερικού χρωματισμού της. Ο Grant Larson από την Style Porsche, ο οποίος έχει σχεδιάσει θρυλικά αγωνιστικά αυτοκίνητα όπως η 911 RSR, η 911 GT3 R καθώς και η σύγχρονη Porsche 935, πρόσθεσε στη συνέχεια την τελευταία πινελιά.
«Ο σχεδιασμός της 911 GT2 RS Clubsport 25 εκφράζει τη μακροχρόνια συνεργασία μεταξύ των Porsche Motorsport και Manthey», τονίζει ο Grant Larson. «Συνδυάζει τις δυνατότητες κάθε συνεργάτη σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, και ταυτόχρονα γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ των γενεών 991 και 992 της Porsche 911».
Όπως και η σύγχρονη Porsche 935, η 911 GT2 RS Clubsport στη γενιά 991 αποτελεί τη βάση για το μοντέλο περιορισμένης παραγωγής. Εδώ, βασικό στοιχείο διαφοροποίησης είναι η εγκατάσταση του ψυγείου του κινητήρα στο κέντρο, το οποίο μοιάζει με εκείνο που συναντά κανείς στην 911 GT3 R προσφέροντας πολλά πλεονεκτήματα. Όπως η σταθερή ροή αέρα που διατηρεί τη θερμοκρασία του κινητήρα στα βέλτιστα επίπεδα σε μεγάλο εύρος στροφών και η προστασία του σε περίπτωση «επαφών» μέσα στην πίστα.
Την ίδια στιγμή, πλήρως ανασχεδιασμένη είναι μπροστινή ποδιά, η οποία διαθέτει τώρα μια κεντρική εισαγωγή αέρα για βέλτιστη ροή του. Όπως και στην Grello, η ειδική «διπλή» διαμόρφωση στο εξωτερικό της τμήμα αυξάνει την κάθετα παραγόμενη δύναμη στο εμπρός άξονα. Επιπλέον, το όχημα διαθέτει ένα «κλειστό» κάτω μέρος, για ακόμα καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, με το εμπρός καπό από carbon να εινα με τη σειρά του πλήρως ανασχεδιασμένο. Όπως και στην 911 GT3 R, οι δύο μεγάλοι αεραγωγοί του, οι οποίο διαθέτουν ένα χαρακτηριστικό κεντρικό διαχωριστικό, διασφαλίζουν τη διοχέτευση του ζεστού αέρα πάνω από την οροφή στο πίσω φτερό. Την ίδια στιγμή, ένας αγωγός τύπου NACA παρέχει «καθαρό» αέρα μέσα στο κόκπιτ.
Έχοντας στείλει στο πυρ το εξώτερων τα ψυγεία που βρίσκονται στους θόλους των τροχών, η ροή του αέρα σε αυτά κατά την κίνηση του οχήματος έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη ψύξη των φρένων. Όπως και με τη σύγχρονη Porsche 935, οι θόλοι των τροχών διαθέτουν ειδικά σχεδιασμένες οπές για την απαγωγή του ζεστού αέρα.
Τα υπόλοιπα μέρη της Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25
Σε ότι αφορά την ανάρτηση, η 911 GT2 RS Clubsport 25 υιοθετεί βασικά στοιχεία της σύγχρονης Porsche 935, συμπεριλαμβανομένων των 18άρηδων ζαντών με το κεντρικό τοποθετημένο μπουλόνι. Σε συνδυασμό με άλλες αλλαγές και επεμβάσεις, η 911 GT2 RS Clubsport 25 έχει μεγαλύτερα μετατρόχια από την 911 GT2 RS Clubsport. Παράλληλα, τόσο τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου όσο και το σύστημα διεύθυνσης παραπέμπουν σε λύσεις που είδαμε στη σύγχρονη 935.
Το πίσω μέρος της 911 GT2 RS Clubsport 25 διαθέτει εκτεταμένες, επίσης, τροποποιήσεις. Εν προκειμένω, η αεροτομή διαθέτει νέα διαμόρφωση στο πλάι και βραχίονες στήριξης, που εξασφαλίζουν βέλτιστη ροή του αέρα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η ιδιαίτερα φαρδιά πίσω αεροτομή σχηματίζει μια ενιαία μονάδα με το αμάξωμα. Από εκεί και πέρα, οι οπές στο κάλυμμα του κινητήρα, ακριβώς κάτω από το πίσω παράθυρο, επιταχύνουν την κυκλοφορία του αέρα στο χώρο που φιλοξενείται ο 6κύλινδρος.
Ένα επιπλέον χαρακτηριστικό της νέας 911 GT2 RS Clubsport 25 είναι οι προβολείς της, οι οποίοι διαθέτουν έναν ειδικό σχεδιασμό τεσσάρων λωρίδων. Ενώ προέρχονται από την 911 RSR που κέρδισε το Le Mans, έχουν υποστεί περαιτέρω εξέλιξη, όντας ιδιαίτερα αποτελεσματικοί στο φωτισμό της πίστας.
Το εσωτερικό, συμπεριλαμβανομένου του κλωβού ασφαλείας, προέρχεται από την 911 GT2 RS Clubsport και συμμορφώνεται με τα πρότυπα της FIA.
Ποιά είναι Manthey
Η Manthey-Racing GmbH ιδρύθηκε το 1996 από τον οδηγό αγώνων Olaf Manthey και έκτοτε διατηρεί στενούς δεσμούς με την Porsche. Η εταιρεία με έδρα το Meuspath, το οποίο βρίσκεται κοντά στο Nürburgring-Nordschleife, είναι υπεύθυνη για τη συμμετοχή της εργοστασιακής Porsche 911 RSR στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA (WEC). Η Manthey δίνε επίσης το «παρών» στους αγώνες αντοχής του Nürburgring (NLS) και τον 24ωρο αγώνα στην ιστορική πίστα της Γερμανίας με την 911 GT3 R.
Στο τιμόνι αυτού του αυτοκινήτου, οι Kévin Estre, Michael Christensen και Matteo Cairoli (Ιταλία) κατέκτησαν την έβδομη νίκη για τη διάσημη ομάδα στον 24ωρο αγώνα του Nürburgring το πρώτο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου.
Το 2013, η Porsche AG απέκτησε το 51 % των μετοχών της εταιρείας, η οποία απασχολεί τώρα περίπου 200 άτομα και διευθύνεται από τους συνιδιοκτήτες της, Nicolas και Martin Raeder.
Δείτε στη συνέχεια το σχετικό βίντεο: