Η Audi αποκαλύπτει το εκρηκτικό e-tron GT
Η Αudi ανοίγει τα χαρτιά της για το πολυαναμενόμενο αμιγώς ηλεκτρικό e-tron GT.
Βασισμένο στα μηχανικά μέρη της Porsche Taycan, αλλά με λιγότερο καθαρόαιμο προσανατολισμό, το Audi e-tron GT αποτελεί την ηλεκτρική ναυαρχίδα της Audi. Πρόκειται για ένα gran turismo που συνδυάζει μια ισχυρή ηλεκτρική καρδιά με υψηλή απόδοση και έναν πρακτικό χαρακτήρα στην καθημερινή οδήγηση.
Το αμιγώς ηλεκτρικό αυτό gran turismo θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδόσεις, ως Audi e-tron GT quattro και ως RS e-tron quattro, έκδοση προπαραγωγής του οποίου οδηγήσαμε το περασμένο φθινόπωρο στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση η οποία πραγματοποιήθηκε στην Ρόδο.
Το Audi e-tron GT διαθέτει τις διαστάσεις ενός κλασικού gran turismo: Με μεταξόνιο 2,90 μ., έχει μήκος 4,99 μ., πλάτος 1,96 μ. και μόλις 1,41 μ. ύψος. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 405 λίτρων, ενώ ένας δεύτερος χώρος αποσκευών κάτω από το καπό προσφέρει επιπλέον 85 λίτρα.
Η εξωτερική σχεδίαση του e-tron GT αξιοποιεί στοιχεία από το πρωτότυπο Audi Prologue του 2014, ενώ κυρίαρχα συστατικά του σχεδιασμού του αποτελούν οι εντυπωσιακές αναλογίες του που δημιουργεί το μακρύ καπό, το μεγάλο μεταξόνιο, τα φαρδιά μετατρόχια, οι μεγάλοι τροχοί 19 έως 21 ιντσών και η χαμηλή διαμόρφωση της οροφής. Η σχεδιαστική του γλώσσα, μάλιστα, σύμφωνα με την Audi, θα αποτελέσει το σημείο εκκίνησης για το σχεδιασμό μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρείας.
Στο εμπρός μέρος, η χαρακτηριστική εξαγωνική μάσκα της Audi δεν διαθέτει τις κλασικές εισαγωγές αέρα που είναι απαραίτητες σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο για την ψύξη του θερμικού κινητήρα. Εδώ η μάσκα, για πρώτη φορά φέρει βαφή, κρύβοντας πίσω της μια σειρά από αισθητήρες, ενώ μόνο το κάτω της μέρος έχει κάποιες εισαγωγές για της ανάγκες ψύξης του ηλεκτρικού κυκλώματος. Η Audi παρέχει κατόπιν παραγγελίας το περίβλημα των εξωτερικών καθρεπτών και ολόκληρης της οροφής σε πολυμερές ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), ενώ ως στάνταρ, η οροφή είναι κατασκευασμένη από θερμομονωτικό γυαλί.
Τρεις παραλλαγές προβολέων είναι διαθέσιμες για το e-tron GT. Στη βάση συναντάμε προβολείς με τεχνολογία LED, ως έξτρα προσφέρονται οι LED Matrix (στάνταρ στο RS e-tron GT), ενώ στην κορυφή της σειράς συναντάμε τους προβολείς LED Matrix με φως λέιζερ το οποίο ενεργοποιείται πάνω από τα 70 χλμ./ώρα και διπλασιάζει την εμβέλεια της μεγάλης σκάλας.
Το πνεύμα ενός gran turismo
Ο σπορ χαρακτήρας και η άνεση αποτελούν τα βασικά συστατικά ενός gran turismο, φιλοσοφία που ακολουθεί πιστά και το Audi e-tron GT. Ο αεροδυναμικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου δεν αποτελεί μόνο κομμάτι του GT χαρακτήρα του αυτοκινήτου αλλά και μια ουσιαστική επιλογή καθώς ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας (0,24) περιορίζει τον θόρυβο στο ταξίδι και αυξάνει την αυτονομία της μπαταρίας. Επιπλέον του αεροδυναμικού σχεδιασμού, η αερανάρτηση (στάνταρ στο μοντέλο RS) χαμηλώνει το αμάξωμα στις υψηλές ταχύτητες, βελτιώνοντας το αεροδυναμικό αποτέλεσμα αλλά και την ευστάθεια του αυτοκινήτου.
Ιδιαίτερη μέριμνα έχει δοθεί και στο κομμάτι της ηχομόνωσης. Το παρμπρίζ του είναι κατασκευασμένο από ηχομονωτικό κρύσταλλο, ενώ ως έξτρα παρέχονται και τα πλευρικά παράθυρα με τον ίδιο τύπο γυαλιού.
Στο εσωτερικό του e-tron GT το κεντρικό μέρος του ταμπλό είναι ελαφρά στραμμένο προς την πλευρά του οδηγού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη του συστήματος πολυμέσων μοιάζουν να αιωρούνται στο χώρο, ενώ τα βιώσιμα υλικά παίζουν σημαντικό ρόλο.
Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης κάθονται χαμηλά με την μεγάλη κεντρική κονσόλα να τους κρατά σε... απόσταση, ενώ τα πίσω καθίσματα, παρά τη χαμηλή διαμόρφωση της οροφής προσφέρουν αρκετό χώρο ακόμη και για ενήλικες. Στο RS e-tron GT, σχεδιαστικά στοιχεία, χρώματα και υλικά από την Audi Sport υπογραμμίζουν το υψηλό επίπεδο απόδοσης της συγκεκριμένης έκδοσης.
Τα μπροστινά καθίσματα διατίθενται σε τρεις εκδόσεις: τα σπορ καθίσματα με ηλεκτρική ρύθμιση οκτώ κατευθύνσεων και δερμάτινες επενδύσεις από τεχνητό δέρμα τα οποία είναι στάνταρ στο e-tron GT quattro. Το RS e-tron GT διαθέτει θερμαινόμενα καθίσματα με 14 ρυθμίσεις, ενώ στο κορυφαίο επίπεδο προσφέρονται καθίσματα με 18 ρυθμίσεις, δυνατότητα θέρμανσης ή ψύξης και κατόπιν παραγγελίας λειτουργία μασάζ.
Ηλεκτρική καρδιά
Το πλήρως ηλεκτρικό gran turismo της Audi προσφέρει δυναμική απόδοση και στις δύο εκδόσεις κινητήρα: Το e-tron GT quattro επιταχύνει από τη στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,1 δλ., ενώ η έκδοση RS χρειάζεται 3,3 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα αντίστοιχα να διαμορφώνεται στα 245 και 250 χλμ./ώρα.
Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας στο e-tron GT quattro αποδίδει 238 PS και ο πίσω κινητήρας 435 PS. Αθροιστικά παρέχουν 476 PS, ή 530 PS για 2,5 δευτερόλεπτα στη λειτουργία boost mode με την ενεργοποίηση του launch control. Αντίστοιχα η συνολική ροπή διαμορφώνεται στα 630 Nm.
Στο RS e-tron GT, ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας διαθέτει επίσης 238 ίππους, ενώ ο πίσω 456 PS, με τη συνολική ισχύ να φτάνει τους 598 ίππους (646 PS σε boost mode) και τη συνδυαστική ροπή τα 830 Nm.
Και στις δύο περιπτώσεις ο πίσω ηλεκτροκινητήρας μεταφέρει την κίνηση μέσω ενός κιβωτίου δύο σχέσεων, με την πιο κοντή να επιλέγεται στη λειτουργία launch control.
Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται στο δάπεδο ανάμεσα στους δύο άξονες, κάτι που εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους και κατανομή βάρους μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα πολύ κοντά στην ιδανική τιμή των 50:50. Η μπαταρία, συνολικής χωρητικότητας 93 kWh, με 85 kWh διαθέσιμα για την κίνηση του αυτοκινήτου, λειτουργεί με τάση 800V, επιτρέποντας τη συνεχή παροχή υψηλής ισχύος, ενώ παράλληλα προσφέρει τη δυνατότητα μειωμένων χρόνων φόρτισης.
Η μπαταρία, η οποία μπορεί να φορτιστεί με εναλλασσόμενο ρεύμα στα 11 kW (προαιρετικός φορτιστής 22 kW θα ακολουθήσει αργότερα) και σε συνεχές στα 270 kW, προστατεύεται από ένα αλουμινένιο περίβλημα που συμβάλλει σημαντικά στην ακαμψία της όλης κατασκευής, ενώ η θερμική διαχείριση πραγματοποιείται από τέσσερα ξεχωριστά κυκλώματα ψύξης.
Οι θύρες φόρτισης βρίσκονται πίσω από τους μπροστινούς τροχούς. Και οι δύο πλευρές διαθέτουν συνδέσεις για εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) ενώ η υποδοχή για συνεχές ρεύμα (DC) βρίσκεται στη δεξιά πλευρά.
Ο οδηγός επίσης μπορεί να ρυθμίσει τον βαθμό ανάκτησης της κινητικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση (μέσω τις οποίας φορτίζει μπαταρία), αξιοποιώντας τα paddles πίσω από το τιμόνι, ή να επιλέξει την αυτόματη λειτουργία μέσα από το σχετικό μενού στην οθόνη πολυμέσων του αυτοκινήτου. Το σύστημα ανάκτησης επιτυγχάνει επιβράδυνση έως 0,3 g, ενώ όταν απαιτηθεί πιο έντονη επιβράδυνση επεμβαίνει το υδραυλικό κύκλωμα των φρένων.
Ηλεκτρική τετρακίνηση: quattro reloaded
Το e-tron GT quattro και το RS e-tron GT υπό κανονικές συνθήκες κινούνται με τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα. Όταν το οδόστρωμα έχει μειωμένη πρόσφυση ή όταν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί πιο γρήγορα ενεργοποείται και το πίσω μοτέρ, κάτι που επιτυγχάνεται σε 5 φορές μικρότερο χρόνο, εν συγκρίσει με ένα μηχανικό σύστημα 4κίνησης.
Στον τομέα των αναρτήσεων συναντάμε διπλά ψαλίδια και στους δύο άξονες (η ρυθμιζόμενη ανάρτηση διατίθεται ως στάνταρ στην έκδοση RS), ενώ σαν έξτρα το αυτοκίνητο προσφέρεται με σύστημα 4διεύθυνσης στο οποίο οι πίσω τροχοί περιστρέφονται έως 2,8 μοίρες στην αντίθετη κατεύθυνση των μπροστινών για πρόσθετη ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες και στην ίδια κατεύθυνση πάνω από τα 50 χλμ./ώρα για αυξημένη κατευθυντικότητα.
Φυσικά, τόσο το Audi e-tron GT quattro, όσο και το RS e-tron GT προσφέρονται με ένα ευρύ φάσμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Τα βασικά συστήματα ασφαλείας Audi pre-sense και Audi pre sense είναι στάνταρ.
Τέλος σημαντική δουλειά έχει πραγματοποιηθεί στο κομμάτι του συνθετικού ήχου που παράγεται τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό του αυτοκινήτου. Ο προαιρετικός σπορ ήχος e-tron περιλαμβάνει δύο μονάδες ελέγχου και ενισχυτές στο χώρο αποσκευών. Το φορτίο, η ταχύτητα του οχήματος και άλλες παράμετροι χρησιμεύουν ως βάση για τον ψηφιακό ήχο.
Το αυτοκίνητο θα κυκλοφορήσει στην αγορά την ερχόμενη άνοιξη, με την τιμή του e-tron GT quattro στη Γερμανία να διαμορφώνεται στα 99.800 ευρώ και του RS e-tron quattro στα 138.200 ευρώ.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣΤΕ ΤΟ VIDEO ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ