To Toyota Yaris Cross απέναντι στον «νέο» ανταγωνισμό της κατηγορίας των B SUV
Mία αντιπαράθεση του νέου Toyota Yaris Cross με τον νεότευκτο ανταγωνισμό στην κατηγορία των B SUV.
Tο Toyota Yaris Cross θα ξεκινήσει να καταγράφει τα πεπραγμένα της εκπροσώπησης της Toyota στην κατηγορία των B SUV σχεδόν από λευκό χαρτί. Λέμε σχεδόν γιατί εάν θέλουμε να ακριβολογούμε θα πρέπει να σημειώσουμε την προϊστορία, που δεν είναι άλλη από το μάλλον άσημο Urban Cruiser, το οποίο πέρασε και δεν ακούμπησε, μιας και τότε που παρουσιάστηκε τα μικρά SUV δεν είχαν ακόμα γιγαντωθεί, ενώ και η «αλμυρή» του τιμή δεν του επέτρεψε να έχει μεγάλες εμπορικές βλέψεις. Αυτό βέβαια λειτούργησε προς όφελος του Yaris το οποίο συνέχισε ακάθεκτο την εμπορική του σταδιοδρομία, διαπρέποντας τόσο στην εγχώρια, όσο και στην διεθνή σκηνή.
Σήμερα όμως που οι συνθήκες είναι πολύ πιο ώριμες, η Toyota επανέρχεται στην κατηγορία, όπου θέλοντας να αξιοποιήσει τα κεκτημένα, προσθέτει την λέξη Cross δίπλα στο καταξιωμένο brand name του Yaris. Το Toyota Yaris Cross έχει χτιστεί στο ίδιο δάπεδο με αυτό του Yaris hatchback και πιο συγκεκριμένα στην πλατφόρμα GA-B , οπότε υιοθετεί τα ίδια μηχανικά μέρη.
Η γκάμα δεν ξεκινάει με τον μικρό χιλιάρη κινητήρα, αλλά με τον 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 125 ίππων, που φυσικά πλαισιώνεται από την περίφημη υβριδική έκδοση των 116 ίππων, (με τον ανταγωνισμό να περιορίζεται στις αντίστοιχες full hybrid υλοποιήσεις των Honda Jazz και Renault Captur), από την οποία είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μία πρώτη γεύση στο εξωτερικό.
Σε αντίθεση με το Yaris, αλλά και την πλειονότητα των B–SUV, το Yaris Cross προσφέρεται και ως τετρακίνητο, μέσα στα πλαίσια του υβριδικού συστήματος. Η έκδοση AWD–i διαθέτει στον πίσω άξονα έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 3,9 kW και ροπή 52 Nm, που στέλνει ροπή στους πίσω τροχούς, στοιχείο χρήσιμο σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (εκκίνηση στο χιόνι ή ανάβαση σε σαθρό έδαφος), ενώ ενισχύει και την ευστάθεια.
Τα B SUV της Toyota έχει το ίδιο μεταξόνιο με το Yaris hatchback (2.560 χλστ.), αλλά είναι 240 χλστ. μακρύτερο, φθάνοντας έτσι τα 4.180 χλστ. σε μήκος, τα 1.765 χλστ. σε πλάτος και τα 1.560 χλστ. σε ύψος. Χάρις στην αύξηση του πίσω πρόβολου κατά 180 χλστ. σε σχέση με του Yaris), ο χώεος αποσκευών φθάνει στα 397 λίτρα (320 στην περίπτωση της 4κίνητης έκδοσης), διαθέτει δε κάποιες έξυπνες δυνατότητες διαμόρφωσης, ενώ ένα σύστημα με ιμάντες δίνει τη δυνατότητα ασφάλισης των μεταφερόμενων αντικειμένων
Citroen C3 Aircross
Η αναβαθμισμένη γενιά του Citroen C3 Aircross, της οποίας η διάθεση στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσει άμεσα, ξεχωρίζει ουσιαστικά από το διαφορετικό ρύγχος. Η εμπρόσθια όψη είναι πλήρως ανασχεδιασμένη, ενώ διαθέτει νέα μάσκα με καινούργιο γεωμετρικό μοτίβο, όπου το ανώτερο τμήμα συνεχίζει να ενώνει το σήμα της εταιρείας με τα μακρόστενα φώτα ημέρας, ενώ το κατώτερο τμήμα της ενώνεται με τους νέους επίσης μακρόστενους προβολείς που είναι πλέον τεχνολογίας led.
H εισαγωγή αέρα με το νέο «κοίλο» μοτίβο, είναι πλέον μεγαλύτερη και τοποθετημένη πιο χαμηλά. Πέρα από τις όποιες απόψεις το σίγουρο είναι ότι πλέον κάθε μοντέλο της Citroen διαθέτει την δική του προσωπικότητα με ένα διαφορετικό ρύγχος. Ουσιαστικές αλλαγές σε ότι αφορά τις διαστάσεις δεν υπάρχουν, καθώς η εταιρεία επέλεξε να εστιάσει τις προσπάθειες στην αναβάθμιση του εσωτερικού σε θέματα ευελιξίας, άνεσης και ευρυχωρίας.
Έτσι τα πολυδιαφημισμένα καθίσματα τεχνολογίας Advanced Comfort έχουν γίνει ακόμη πιο άνετα, ενώ υπάρχουν βελτιώσεις στην κεντρική κονσόλα και το σύστημα πολυμέσων. Τα συρόμενα πίσω καθίσματα παραμένουν σημεία αναφοράς, προσφέροντας κορυφαία για την κατηγορία χωρητικότητα μεταξύ 410-520 λίτρων, ενώ ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία συνεχίζει να προσφέρει η δυνατότητα αναδίπλωσης του καθίσματος του συνοδηγού που επιτρέπει την μεταφορά αντικειμένου μήκους έως και 2,4 μέτρων.
Το ανανεωμένο C3 Aircross διατίθεται με τους κινητήρες βενζίνης PureTech (110 & 130 ίππων) και τoυς κινητήρες ντίζελ BlueHDi (110 & 120 ίππων), όντας μάλιστα και το μοναδικό σε αυτή την αντιπαράθεση που συνεχίζει να προσφέρει αυτή την εναλλακτική. Οι κινητήρες PureTech 110 και BlueHDi 110 συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ με τους PureTech 130 βενζίνης και BlueHDi 120 Diesel διατίθεται το αυτόματο κιβώτιο EAT6.
Φυσικά δεν υπάρχει προοπτική τετρακίνητης έκδοσης, μιας και το μοντέλο της Citroen θα συνεχίζει να διαθέτει το σύστημα επαυξημένης πρόσφυσης grip control, το οποίο μέσω ειδικών ρυθμίσεων στο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και ελαστικά μικτής χρήσης, μπορεί να βοηθήσει σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.
Hyundai Bayon
Το νέο αυτό crossover SUV είναι σχεδιασμένο ειδικά για την Ευρώπη, όντας πλέον το μικρότερο σε μέγεθος αμαξώματος μέλος της διευρυμένης οικογένειας SUV της κορεατικής εταιρείας, 2,5 εκατοστά μικρότερο από το Kona και 14 εκατοστά μεγαλύτερο από το i20.
Βασικό στοιχείο του εξωτερικού σχεδιασμού του είναι τα στενόμακρα και στάνταρντ led φώτα ημέρας ψηλά στο εμπρός μέρος, ενώ πιο χαμηλά βρίσκεται ένας τεράστιος αεραγωγός, που οριοθετείται από τους χαρακτηριστικούς προβολείς. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα δύο φώτα φρένων σε σχήμα μπούμερανγκ, που ενώνονται με μία λεπτή κόκκινη γραμμή.
Το Hyundai Bayon φιλοδοξεί να προσφέρει άνεση και χώρο αποθήκευσης ενός SUV με την ευελιξία ενός supermini. Το μήκος του ανέρχεται στα 4.180 χλστ., το πλάτος του στα 1.775 χλστ. και το ύψος του στα 1.500 χλστ., το μεταξόνιο του φθάνει στα 2.580 χλστ., ενώ το πορτ μπαγκάζ, προσφέρει μία χωρητικότητα 411 λίτρων.
Seat Arona
Στο ανανεωμένο μοντέλο του Arona οι χαρακτηριστικότερες διαφορές εντοπίζονται στους προβολείς τεχνολογίας led, αλλά και τα στρογγυλά φώτα ομίχλης που έχουν μετακομίσει δίπλα τους, στο ανώτερο τμήμα του προφυλακτήρα, ενώ στο πίσω μέρος η χαρακτηριστικότερη αλλαγή έχει να κάνει με την καλλιτεχνική αναγραφή του μοντέλου. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η νέα έκδοση Xperience (που αντικαθιστά την Xcellence) τονώνει αισθητικά το Arona δίνοντας έμφαση σε έναν offroad χαρακτήρα.
Στην περίπτωση του Arona το σημείο όπου έγιναν οι μεγαλύτερες αλλαγές είναι το εσωτερικό. Όχι τόσο από πλευράς χώρων οι οποίοι παραμένουν σε πολύ καλό επίπεδο, όσο στην ποιότητα, την τεχνολογία και την γενικότερη εικόνα. Το ταμπλό παραπέμπει πλέον στο μεγαλύτερο Leon, κάτι που οφείλεται στην αξιοποίηση ποιοτικότερων και μαλακότερων στην υφή υλικών, στους επανασχεδιασμένους αεραγωγούς με έγχρωμα περιγράμματα και φωτισμό led και, κυρίως, στην αναβάθμιση του συστήματος πολυμέσων με μεγαλύτερη οθόνη ανάλογα με την έκδοση, ενώ νέας σχεδίασης είναι και το τιμόνι.
Στην γκάμα του ανανεωμένου Arona θα περιλαμβάνονται πέντε κινητήρες: τέσσερις TSI, με ισχύ από 95 ως 150 ίππους, αλλά και μία έκδοση TGI φυσικού αερίου, 90 ίππων. To αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) προσφέρεται στις εκδόσεις των 110 ίππων, ενώ είναι στάνταρ στην έκδοση 1.5 των 150 ίππων.
Skoda Kamiq
Το B SUV της Skoda δεν συγκαταλέγεται στις νέες αφίξεις της κατηγορίας, αλλά αποτελεί μέχρι τώρα την επιλογή μας στην συγκεκριμένη κατηγορία.
Είναι αυτή η ολοκληρωμένη προσωπικότητα, που αντικατοπτρίζεται στους τεράστιους χώρους, στην ποιότητα του εσωτερικού, στον εξαιρετικό οδηγικό χαρακτήρα αλλά και στο value for money, που συνθέτουν την ολοκληρωμένη υλοποίηση του Kamiq.
Tο Kamiq, το οποίο έχει μήκος 4.241 χλστ., πλάτος 1.793 χλστ. και ύψος 1.553 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του ανέρχεται στα 2.651 χλστ., προσφέρει ένα εξαιρετικό επίπεδο άνεσης και της ευρυχωρίας, την στιγμή που ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 400 λίτρα. Οι έξυπνοι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό εξασφαλίζουν επιπλέον 26 λίτρα για την αποθήκευση μικροαντικειμένων, ενώ μία προαιρετική επιλογή που αξίζει να αναφερθεί είναι η δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού, η οποία επιτρέπει τη μεταφορά αντικειμένων μήκους έως και 2.447 χιλιοστών.
Μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στις επενδύσεις των εμπρός θυρών δημιουργούν ένα ευχάριστο και ποιοτικό περιβάλλον. Το προαιρετικό virtual cockpit των 10,25 ιντσών δίνει το «παρών» στις πιο πλούσιες εκδόσεις.
Η γκάμα των διαθέσιμων μηχανικών συνόλων και συστημάτων μετάδοσης, όπως είναι φυσιολογικό ταυτίζεται με εκείνη του αδελφού Seat Arona.