To υβριδικό σύστημα κίνησης του νέου Honda HR-V e:HEV
H ιαπωνική εταιρεία αποκαλύπτει τα μυστικά και τις προδιαγραφέ απόδοσης του υβριδικού συστήματος κίνησης που κινεί κατ’ αποκλειστικότητα το νέο HR-V e:HEV.
Η Honda μας παρουσιάζει σήμερα με περισσότερες λεπτομέρειες τις βασικές τεχνικές περγαμηνές της κινητήρια μονάδας του νέου HRV e:HEV, το οποίο θα ξεκινήσει να διατίθεται στις κατά τόπου αγορές της γηραιάς ηπείρου στα τέλη της χρονιάς που διανύουμε αποκλειστικά με υβριδικό σύστημα κίνησης.
Για την περίσταση, πρόκειται για τη γνωστή μονάδα που είδαμε να φιλοξενείται για πρώτη φορά κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του μικρότερου Jazz – για την περίσταση ωστόσο, το όλο σύστημα διαθέτει αρκετές αλλαγές.
Με σαφή προσανατολισμό στην οικονομία, το όλο «πακέτο» αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες και έναν θερμικό, ο οποίος εκτελεί χρέη range-extender. Ο τελευταίος είναι 4κύλινδρος, με χωρητικότητα 1,5 λίτρων και σύστημα i-VTEC, και αποδίδει σε συνδυασμό με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, μέγιστη ισχύ 131 ίππων και ροπή 253 Nm.
Σύμφωνα με τις επίσημες πιστοποιήσεις του ιαπωνικού εργοστασίου, το νέο Honda HRV e:HEV καταναλώνει κατά μέσο όρο 5,4 λιτ./100 χλμ./ώρα εκπέμποντας 122 gr διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο κίνησης. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, η Honda ανακοινώνει μόνο την επίδοση των 10,6 δλ. για την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα.
Πως λειτουργεί η υβριδική μονάδα του νέου Honda HR-V e:HEV
Το προηγμένο υβριδικό σύστημα e:HEV προσφέρει μια ολοκληρωμένη υβριδική εμπειρία οδήγησης συνδυαζόμενο με ένα κιβώτιο μονής σχέσης, και όχι μ’ ένα power split αυτόματο με πλανητικά γρανάζια, το οποίο αυξάνει τις τριβές που δημιουργούνται κατά την κίνηση του οχήματος.
Η εφαρμογή της τεχνολογίας e:HEV στο νέο HR-V χρησιμοποιεί παρόμοια διάταξη με εκείνη του Jazz, με τη διαφορά ωστόσο την αύξηση της ροπής χάρης στις αλλαγές στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και στην IPU. Ταυτόχρονα, ο αριθμός των κυψελών της μπαταρίας ιόντων λιθίου έχει αυξηθεί από 48 σε 60 προκειμένου η χωρητικότητα αλλά και η ηλεκτρική ισχύς του να αυξηθεί πάνω από τα 80kW που είδαμε στον μικρότερο αδελφό της γκάμας
Από εκεί και πέρα, η Honda έβαλε το… χεράκι της κα σε άλλους τομείς μειώνοντας, για παράδειγμα, τη σχέση μετάδοσης μεταξύ του ηλεκτροκινητήρα και των τροχών, ώστε να βελτιωθεί η επιτάχυνση και η δυναμική απόδοση του οχήματος HR-V.
Αυτό που ξεχωρίζει στο σύστημα e:HEV είναι ο τρόπος με τον οποίο τα τρία drive modes (Electric Drive, Hybrid Drive και Engine Drive) εναλλάσσονται απρόσκοπτα για να διασφαλιστεί η βέλτιστη απόδοση τόσο κατά την οδήγηση στον αστικό ιστό, όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Όταν o οδηγός κινείται με υψηλή ταχύτητα στο ταξίδι, το σύστημα λειτουργεί αξιοποιώντας τη δυναμική του θερμικού κινητήρα, καθώς αυτό το σενάριο είναι και το πιο αποτελεσματικό. Εάν απαιτείται περαιτέρω επιτάχυνση, όπως στο προσπέρασμα, η μονάδα ελέγχου θα δώσει εντολή ώστε το σύστημα κίνησης να μεταβεί στο υβριδικό πρόγραμμα – εδώ η ισχύς από τη γεννήτρια που τροφοδοτείται από τον κινητήρα βενζίνης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την φόρτιση της μπαταρίας, προσφέροντας επιπλέον οφέλη στο τομέα της οικονομίας.
Διαθέσιμη είναι και η λειτουργία Sport, η οποία μπορεί να ενεργοποιηθεί μέσω του επιλογέα κίνησης, επιτρέποντας ακόμη πιο «ζωηρή» απόκριση στο γκάζι. Το «παρών» δίνει και το πρόγραμμα Econ, το οποίο ρυθμίζει το σύστημα κλιματισμού και την απόκριση του δεξιού πεντάλ δίνοντας έμφαση στην οικονομία. Τέλος, διαθέσιμο είναι και το πρόγραμμα Normal, το οποίο προσφέρει «ισορροπημένα» χαρακτηριστικά απόδοσης σε όλους τους τομείς.
Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέξουν μέσω του επιλογέα του κιβωτίου την λειτουργία «Β», το οποίο προσφέρει επιλεγμένα επίπεδα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα του αυτοκινήτου. Το επίπεδο ανάκτησης της ενέργειας και κατ’ επέκταση η αίσθηση επιβράδυνσης μπορούν να αυξηθούν επίσης χρησιμοποιώντας τα κουπιά που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου.