Ford Puma: 5+1 λόγοι για να το επιλέξετε
Με υβριδικό σύστημα κίνησης, απαράμιλλη οικονομία, σπορτίφ συμπεριφορά και πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, το Ford Puma συνιστά σήμερα μια πρόταση που αξίζει να προσέξει κανείς
Με ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό, κορυφαίες τεχνολογίες συνδεσιμότητας και ασφάλειας, προηγμένα μηχανικά σύνολα με ήπια υβριδική τεχνολογία και τον καλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του, το νέο Ford Puma έρχεται να εγκαινιάσει μια νέα εποχή στην κατηγορία των B-SUV.
Το Ford Puma αποτελεί σήμερα μια ολοκληρωμένη πρόταση που έρχεται να καλύψει χάρη στα συγκριτικά του πλεονεκτήματα τις ανάγκες ενός κοινού που αναζητά ένα σύγχρονο και συμπαγές crossover που ενσωματώνει στο κατασκευαστικό του DNA το γνώριμα σπορτίφ ταμπεραμέντο των μοντέλων Ford, χωρίς συμβιβασμούς στον τομέα των επιδόσεων, των χώρων και τις πρακτικότητας.
Ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός
Το νέο Ford Puma έρχεται να πλαισιώσει τα νέα Kuga και Explorer στη γκάμα των SUV προτάσεων της εταιρείας ακολουθώντας σύγχρονες, ελκυστικές στο μάτι, αλλά και απόλυτα ανθρωποκεντρικές επιλογές, υιοθετώντας μία χαμηλή, κεκλιμένη οροφή που διαμορφώνει μία άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα.
Χαρακτηριστικό είναι και το σχήμα –τύπου κανό- των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, αλλά και τα τονισμένα τόξα των θόλων των τροχών στο πλάι, τα οποία συμβάλουν στη δημιουργία ενός δυναμικού συνόλου.
Στο ποιοτικό εσωτερικό του αυτοκινήτου, οι γραμμές που ακολουθούνται είναι γνώριμες και μοντέρνες, με σημείο αναφοράς σε επίπεδο τεχνολογίας και αισθητικής τον high-end ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών.
Κορυφαίοι χώροι
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον τομέα της πρακτικότητας και των μεταφορικών δυνατοτήτων του χώρου φόρτωσης, ο οποίος φτάνει σε χωρητικότητα τα 456 λίτρα – πρόκειται για την καλύτερη επίδοση που έχουν να παρουσιάσουν σήμερα τα B-crossever μοντέλα. Στον ευέλικτο αυτό χώρο και με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, είναι εφικτή η αποθήκευση ενός κουτιού μήκους 112 χλστ., πλάτους 97 χλστ. και ύψους 43 χλστ. Έχοντας σχεδιαστεί όχι μόνο για να ικανοποιεί αλλά και για να υπερβαίνει τις μεταφορικές απαιτήσεις των πελατών, το Ford MegaBox προσφέρει ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο φόρτωσης στον οποίο μπορούν άνετα να μεταφερθούν δύο τσάντες του γκολφ σε κάθετη θέση. Η λύση αυτή προσφέρει μια αποθηκευτική χωρητικότητα της τάξης των 80 λίτρων σε ένα χώρο πλάτους 763 χλστ., μήκους 752 χλστ. και βάθους 305 χλστ., που μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά στοιχεία ύψους έως 115 χλστ. – όπως φυτά, για παράδειγμα – σε κάθετη θέση.
Εναλλακτικά, με το κάλυμμα κατεβασμένο, ο χώρος αυτός μπορεί να χρησιμοποιείται για την αποθήκευση λασπωμένων μποτών ή «βρώμικου» εξοπλισμού. Η συνθετική επένδυση, καθώς και η τάπα αποστράγγισης του Ford MegaBox στο κάτω τμήμα, καθιστούν εύκολο το καθάρισμά του με νερό. Για ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία, το πάτωμα του χώρου αποσκευών του νέου Ford Puma μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί χρησιμοποιώντας μόνο το ένα χέρι, ανάλογα με τις απαιτήσεις μεταφοράς φορτίων, διαμορφώνοντας τρεις διαφορετικές θέσεις. Στην κάτω επιτυγχάνεται η μέγιστη διαθέσιμη χωρητικότητα με κάλυψη του Ford MegaBox, στην πάνω θέση ο υποδαπέδιος χώρος αυξάνεται και το πάτωμα έρχεται στο ίδιο επίπεδο με την αναδιπλωμένη δεύτερη σειρά καθισμάτων, ενώ όταν αφαιρείται, το δάπεδο μπορεί να αποθηκευτεί κάθετα στην πλάτη της δεύτερης σειράς καθισμάτων, προσφέροντας έτσι τη μέγιστη μεταφορική χωρητικότητα. Τέλος, η φόρτωση των αποσκευών στο νέο Ford Puma είναι μία πολύ απλή υπόθεση, χάρη στην hands-free λειτουργία της πίσω πόρτας – μία τεχνολογία της Ford που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Προηγμένη συνδεσιμότητα
Το νέο Ford Puma εφοδιάζεται με μια πληθώρα συστημάτων διασύνδεσης με ενσωματωμένο μόντεμ WiFi, Bluetooth για σύνδεση κινητού τηλεφώνου και θύρες USB. Μάλιστα, με το σύστημα FordPass Connect στο κινητό σας τηλέφωνο, ο οδηγός έχει πρόσβαση σε μια σειρά από λειτουργίες για να βλέπει ποια είναι η κατάσταση του οχήματος ανά πάσα στιγμή. Την ίδια στιγμή, χάρη στην εφαρμογή FordPass, οι ιδιοκτήτες του νέου Ford Puma μπορούν να κλειδώσουν το αυτοκίνητο, να παρακολουθούν τη στάθμη καυσίμου, τα χιλιόμετρα και την πίεση των ελαστικών, να εντοπίζουν εύκολα το όχημα στον χάρτη αλλά και να λαμβάνουν ειδοποιήσεις στο κινητό τους τηλέφωνο.
Απαράμιλλη ασφάλεια
Το νέο Puma εξοπλίζεται με ό,τι πιο προηγμένο έχει να προσφέρει σήμερα η κατηγορία σε ότι αφορά την ασφάλεια και τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Πακέτα ασφαλείας, όπως το Collision Mitigation System, καθιστούν τις μετακινήσεις ακόμα πιο ασφαλείς εμπνέοντας αυτοπεποίθηση στον οδηγό. Ως επιβεβαίωση της κορυφαίας ασφάλειας που προσφέρει, το νέο Ford Puma έχει αποσπάσει την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων στις καθιερωμένες δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP.
Ανάμεσα στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης του νέου Puma ξεχωρίζουν τα Adaptive Cruise Control με Stop ; Go, Speed Sign Recognition και Lane Centring, Blind Spot Information System (BLIS) με Cross Traffic Alert, Enhanced Active Park Assist/Active Park Assist 2, Evasive Steering Assist, Intelligent Speed Limiter, Lane-Keeping System με Road Edge Detection, Local Hazard Information, Post-Collision Braking, Pre-Collision Assist με Active Braking και Wrong Way Alert.
Σύγχρονοι κινητήρες
Στον τομέα των κινητήριων συνόλων ξεχωρίζει η ήπια υβριδική τεχνολογία των 48V που για την περίσταση συνδυάζεται με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) που προσφέρει ισχύ 11.5 kW και παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα «συνοδεύοντας» τον γνωστό EcoBoost βενζινοκινητήρα του 1,0 λίτρου της Ford. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον χαμηλών τριβών 3κύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.
Διαθέσιμο σε εκδόσεις με απόδοση 125 και 155 ίππων, το «αυτορυθμιζόμενο» ήπιο υβριδικό σύστημα του νέου Puma παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός πως η παρουσία της μίζας/γεννήτριας επέτρεψε στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0L EcoBoost κινητήρα χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι, περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να περιστρέφεται ταχύτερα διατηρώντας έτσι ψηλά την πίεση στο τούρμπο.
Εκτός από τον πετρελαιοκινητήρα EcoBlue των 120 ίππων, το νέο Puma είναι διαθέσιμο με τον κορυφαίο 1.5L EcoBoost βενζινοκινητήρα της έκδοσης ST, o οποίος διαθέτει 3 κυλίνδρους και σύστημα έμμεσου και άμεσου ψεκασμού, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 200 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή που φτάνει στα 320 Nm στις 2.500-3.000 σ.α.λ.
Αυτόματο κιβώτιο
Το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο καθιστά την οδήγηση λιγότερο απαιτητική, ιδιαίτερα στην πόλη και στην πυκνή κυκλοφορία. Η τεχνολογία διπλού συμπλέκτη του 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου προσφέρει επιτάχυνση χωρίς διακοπές ισχύος, με ομαλή διαδοχή των σχέσεων, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα μόλις 8,7 δλ. στην κορυφαία έκδοση των 155 PS.
Ταυτόχρονα, η δυνατότητα κατεβάσματος έως και τριών ταχυτήτων επιτρέπει ακόμα πιο γρήγορες προσπεράσεις όταν οι οδηγοί επιθυμούν μέγιστη επιτάχυνση.
Οι εκδόσεις ST-Line X και ST-Line Vignale προσφέρουν επιπλέον πρόγραμμα χειροκίνητων αλλαγών μέσω paddles στο τιμόνι, ενώ σε όλες στο πρόγραμμα Sport το αυτόματο κιβώτιο διατηρεί χαμηλότερη σχέση για πιο σπορ απόκριση.
Σε αστικό περιβάλλον, το αυτόματο κιβώτιο βοηθά στη διατήρηση των βέλτιστων στροφών του υβριδικού συστήματος κίνησης των Ford Puma 1.0L mHEV 125 PS και 155 PS προς όφελος της κατανάλωσης καυσίμου.