Η στρατηγική «New Auto» του VW Group

Το VW Group παρουσίασε το σχέδιό του για τη μετατροπή του ομίλου σε μια εταιρεία κινητικότητας που θα ποντάρει πολλά στο λογισμικό, με έμφαση συγχρόνως στην αξία των μαρκών και τις νέες τεχνολογικές πλατφόρμες που θα επιφέρουν σημαντικές συνέργειες.

Tο VW Group έθεσε σήμερα μέσω του στρατηγικού προγράμματος με την ονομασία «New Auto» νέες προτεραιότητες για να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που προκύπτουν από την ηλεκτρική και ψηφιακή εποχή της αυτοκίνησης, στην οποία πρωταγωνιστούν η αειοφορία και η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Σύμφωνα με το νέο πλάνο, μέχρι το 2030, το VW Group σχεδιάζει να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα ανά αυτοκίνητο κατά 30% στον κύκλο ζωής του (σε σχέση με τα επίπεδα του 2018). Στο ίδιο χρονικό πλαίσιο, το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία αναμένεται να αυξηθεί στο 50%, ενώ το 2040, σχεδόν το 100% όλων των νέων οχημάτων του VW Group στις μεγαλύτερες αγορές του πλανήτη, θα είναι μηδενικών εκπομπών.

Το αργότερο έως το 2050, το σύνολο των δραστηριοτήτων και προϊόντων του VW Group θα είναι κλιματικά ουδέτερο.

Τα κέρδη και τα έσοδα του ομίλου αναμένεται να «μετατοπιστούν» σταδιακά από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) και στη συνέχεια στο λογισμικό και τις υπηρεσίες κινητικότητας, που ενισχύονται από τις εξελίξεις στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις των ιθυνόντων του VW Group, η αγορά των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης αναμένεται να μειωθεί περισσότερο από 20% τα επόμενα 10 χρόνια. Με εκτιμώμενο κύκλο εργασιών τα 1,2 τρις ευρώ, έως το 2030, τα έσοδα από τον τομέα του λογισμικού θα έχουν ως αποτέλεσμα των υπερδιπλασιασμό της συνολικής αγοράς στον τομέα της κινητικότητας, και από περίπου 2 τρις ευρώ που είναι σήμερα να φτάσουν τα 5 τρις ευρώ.
 

Όπως ανακοίνωσε η VW, η εταιρεία θα διαθέσει 73 δισεκατομμύρια ευρώ για μελλοντικές τεχνολογίες από το 2021 έως το 2025, αντιπροσωπεύοντας το 50% των συνολικών της επενδύσεων. Την ίδια στιγμή, η VW δεσμεύτηκε να μειώσει το κόστος των υλικών κατά 7% και να βελτιστοποιήσει τις δραστηριότητές στα οχήματα με θερμικούς κινητήρες διαθέτοντας όλο και λιγότερα μοντέλα και εκδόσεις του συγκεκριμένου «είδους».

VW Group

Η νέα πλατφόρμα SSP του VW Group

Η πλατφόρμα νέας γενιάς με την ονομασία SSP του VW Group θα μειώσει σημαντικά την πολυπλοκότητα. Ως διάδοχος των δαπέδων MQB, MSB, MLB, καθώς και των ηλεκτρικών MEB και PPE, η SSP θα επεκτείνει την ενοποίηση από τρεις πλατφόρμες ICE σε δύο πλατφόρμες BEV, και εν συνεχεία σε μια ενιαία αρχιτεκτονική για ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο προϊόντων του ομίλου. Από το 2026 και μετά, το VW Group σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων που θα βασίζονται την πλατφόρμα SSP. Αυτή η επόμενη γενιά οχημάτων θα είναι πλήρως ηλεκτρική, πλήρως ψηφιακή και εξαιρετικά ευέλικτη.

Ο γερμανικός όμιλος στοχεύει να κατασκευάσει πάνω από 40 εκατομμύρια οχήματα «πάνω» σε αυτή την πλατφόρμα.

VW Group

VW Group: Το μέλλον είναι στο software

Το λογισμικό θα επιτρέψει την απρόσκοπτη ενσωμάτωση της στρατηγικής «New Auto» στην ψηφιακή ζωή των πελατών του VW Group και θα προσφέρει στην εταιρεία ακόμη υψηλότερες οικονομίες κλίμακας. Η CARIAD, η εταιρεία λογισμικού οχημάτων του ομίλου, φιλοδοξεί να αναπτύξει μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα έως το 2025, για όλα τα αυτοκίνητα του ομίλου. Προς το παρόν, η CARIAD εργάζεται σε τρεις πλατφόρμες λογισμικού. Η πρώτη φέρει την ονομασία E³ 1.1, και επιτρέπει αναβαθμίσεις και over-the-air ενημερώσεις των ττετράτροχων προϊόντων που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB (ID.3, ID.4, Enyaq, Born). Το 2023, η CARIAD θα διαθέτει την premium πλατφόρμα λογισμικού 1.2 (E³ 1.2) που θα αφορά στα οχήματα των Audi και Porsche. Το 2025, η CARIAD σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μια νέα, ενοποιημένη και πλήρως επεκτάσιμη πλατφόρμα λογισμικού που θα περιλαμβάνει ένα ενοποιημένο λειτουργικό σύστημα για οχήματα από όλες τις μάρκες του ομίλου. Ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό της είναι ότι θα είναι «έτοιμη» να υποστηρίξει αυτόνομη τεχνολογία επιπέδου 4.

«Το λογισμικό παίζει καθοριστικό ρόλο στη μετατροπή μας από μια εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων σε μια ολοκληρωμένη μονάδα κινητικότητας. Μέχρι το 2030, το λογισμικό – με βάση την αυτοματοποιημένη οδήγηση – μπορεί να γίνει μια σημαντική πηγή εισοδήματος στη βιομηχανία μας» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της CARIAD Dirk Hilgenberg.

VW Group

H μπαταρία και η φόρτιση στο VW Group

Το VW Group σχεδιάζει να δημιουργήσει μια αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών δημιουργώντας νέες συνεργασίες. Προκειμένου να επιτύχει τον στόχο του, ο γερμανικός όμιλος θα εισάγει μια ενιαία μορφή κυψέλης μπαταρίας με έως και 50% μειωμένο κόστους που θα χρησιμοποιείται έως το 2030 στο 80% των οχημάτων του. Την ίδια στιγμή, έξι εργοστάσια στην Ευρώπη, με συνολική παραγωγική ικανότητα 240 GWh έως το 2030, θα υποστηρίξουν την παραγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων του ομίλου.

Το πρώτο από αυτά θα βρίσκεται στη Skellefteå, στη Σουηδία, υπό την εποπτεία της Northvolt – το VW Group επένδυσε πρόσφατα επιπλέον 500 εκατομμύρια € στον Σουηδό συνεργάτη του και συνεργάζεται με τη Northvolt για την έναρξη της παραγωγής το 2023.

VW Group

Για τη δεύτερη τοποθεσία στο Salzgitter, το VW Group υπέγραψε χθες συμφωνία με την κινεζική Gotion High-Tech ως τεχνολογικό συνεργάτη του για την έναρξη παραγωγής μπαταριών στη Γερμανία, το 2025.

Ως τρίτη τοποθεσία, το VW Group εξετάζει την περίπτωση της Ισπανίας. Μάλιστα, η εν λόγω μονάδα αναμένεται να έχει ετήσια δυναμική 40 GWh.

Στον τομέα της φόρτισης, το VW Group έχει εξασφαλίσει νέες συνεργασίες για να παρέχει στους Ευρωπαίους πελάτες εύκολη φόρτιση – ανάμεσα στις εταιρείες αυτές είναι η BP, η Iberdrola και η Enel.

Συνολικά, το VW Group σκοπεύει να έχει στο δυναμικό του συνολικά 18.000 σημεία ταχείας φόρτισης στην Ευρώπη, 17.000 στην Κίνα και 10.000 σε ΗΠΑ και Καναδά.

VW Group

Ο Thomas Schmall, Διευθύνων Σύμβουλος του VW Group Components, δήλωσε:

«Μια αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών που θα ελέγχεται από την VW θα μας επιτρέψει να έχουμε ‘εξουσία’ στο μεγαλύτερο μέρους του κόστους τους, να προσφέρουμε τις καλύτερες και βιώσιμες μπαταρίες στους πελάτες μας και να εξασφαλίσουμε την επιτυχία των ηλεκτρικών οχημάτων. Τα BEV θα γίνουν κινητές τράπεζες ισχύος που μπορούν να ενσωματωθούν πλήρως στο ενεργειακό δίκτυο μέσω αμφίδρομης φόρτισης. Αυτό θα μας επιτρέψει να δημιουργήσουμε επιπλέον κέρδη από τη συμμετοχή μας στην αγορά ενέργειας έως το 2030».