Παρουσίαση του Peugeot 9X8 Hypercar

H Peugeot παρουσίασε το 9X8 Hypercar με το οποίο θα αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA το 2022, σηματοδοτώντας την επιστροφή της γαλλικής εταιρείας στο WEC έπειτα από απουσία 10 ετών.

Το Peugeot 9X8 είναι εφοδιασμένο με υβριδική μονάδα ισχύος και μετάδοση με τετρακίνηση. Η V6 με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών κινητήρας εσωτερικής καύσης 2,6 λίτρων που διαθέτει διπλό τούρμπο και αποδίδει 680 ίππους (500 kW), έχει διανύσει αρκετά χιλιόμετρα σε στατικούς πάγκους από τον Απρίλιο.

Στο εμπρός μέρος θα βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας MGU ισχύος 200 kW, συνοδευόμενος από μια μπαταρία υψηλής τάσης (900 Volt) και πυκνότητας. Το 9Χ8 διαθέτει μετάδοση 7 σχέσεων και μεταξόνιο μήκους 3.045 χλστ.
 

Peugeot 9X8 rear open

Πρωτοποριακός σχεδιασμός

To 9X8 παρουσιάζει πρωτοποριακό σχεδιασμό, αφού δεν υφίσταται παραδοσιακή πίσω αεροτομή. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Stellantis, Jean-Marc Finot χαρακτήρισε το σχεδιασμό ως «μεγάλο βήμα καινοτομίας. Έχουμε πετύχει ένα βαθμό αεροδυναμικής απόδοσης που μας επιτρέπει να μη χρησιμοποιήσουμε αυτό το στοιχείο. Μη με ρωτήσετε πως όμως. Έχουμε κάθε πρόθεση να το διατηρήσουμε μυστικό αυτό για όσο περισσότερο μπορούμε».

Ο Olivier Jansonnie, τεχνικός διευθυντής του προγράμματος WEC της Peugeot Sport δήλωσε: «Η μεγαλύτερη ευελιξία που επιτρέπουν οι καινούργιοι κανονισμοί του σπορ που αφορούν την αεροδυναμική επιτρέπει ριζικά νέα σκέψη που ευνοεί τη δημιουργία καινοτόμων αυτοκινήτων, με σκοπό η ομάδα σχεδιασμού να κάνουν ακόμη μεγαλύτερη συνεισφορά».
 

Peugeot 9X8 front

Οι κανονισμοί του LMH είναι λιγότερο περιγραφικοί από αυτούς του LMP1 και αντ’ αυτού καθορίζουν συγκεκριμένα πλαίσια απόδοσης συμπεριλαμβανομένων των τιμών μέγιστης αρνητικής άντωσης και ελάχιστης αεροδυναμικής αντίστασης, εντός των οποίων θα πρέπει να λειτουργούν τα Hypercars.

Συνεπώς, δεν υπάρχουν κανονισμοί που να περιορίζουν το σχεδιασμό του διαχύτη ή του δαπέδου, δίνοντας την ελευθερία στους Κατασκευαστές να εκμεταλλευτούν περισσότερο το φαινόμενο του ground effect. Η ελευθερία στους τεχνικούς κανονισμούς επιτρέπει στους Κατασκευαστές να διαμορφώσουν αισθητικά τα πρωτότυπά τους σύμφωνα με τις σχεδιαστικές τάσεις των αυτοκινήτων παραγωγής της εκάστοτε εταιρείας.

 

Οδηγοί

Οι οδηγοί της Peugeot για το πρόγραμμα WEC του 2022 είναι: ο 35χρονος Σκοτσέζος Paul Di Resta (Πρωταθλητής DTM 2010), o 39χρονος Γάλλος Loic Duval (Πρωταθλητής WEC 2013), ο 26χρονος Δανός Mikkel Jensen (Πρωταθλητής ELMS LMP3 2019), o 28χρονος Δανός Kevin Magnussen (πρώην πιλότος F1), ο 26χρονος Αμερικανός Gustavo Menezes (Παγκόσμιος Πρωταθλητής LMP2 2016), o 37χρονος Βρετανός James Rossiter (πρώην δοκιμαστής F1 και οδηγός ALMS και Super GT) και ο 31 ετών Γάλλος Jean-Eric Vergne, Πρωταθλητής Formula E 2017/18 και 2018/19._Φ.Λ.