Hyundai Bayon: Οδηγούμε το 1.0Τ 100 PS 7DCT (από €17.900)
Έφτασε η στιγμή της δοκιμής του νέου Hyundai Bayon. Στα χέρια μας η έκδοση 1.0Τ των 100 ίππων με το κιβώτιο 7DCT.
Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης
Στην οροφή της γκάμας του νέου Hyundai Bayon υπάρχει o turbo κινητήρας T-GDi, χωρητικότητας ενός λίτρου, με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και απόδοση 100 ή 120 ίππων. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων ή με 7άρι διπλού συμπλέκτη. Το μοντέλο προσφέρεται και με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,2 λίτρων, ισχύος 84 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Η έκδοση των 100 ίππων είναι επίσης διαθέσιμη χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα, όπως αυτή της δοκιμής μας.
Hyundai Bayon: Οδηγώντας
Οδηγώντας το Hyundai Bayon, αντιλαμβάνεσαι αμέσως τις σφιχτές ρυθμίσεις, κάτι που, σε συνδυασμό με το 55άρι προφίλ των τροχών των 17 ιντσών της έκδοσης μας (Continental EcoContact 6 205/55 R 17), χαρίζει ακρίβεια και αμεσότητα στο στρίψιμο, με την απόσβεση πάντως να μη φιλτράρει ιδανικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου. Σημειώστε εδώ, γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας στο πίσω μέρος.
Το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων λειτουργεί εντελώς αγχολυτικά μέσα στην πόλη, ενώ παρουσιάζει τις όποιες αδυναμίες του, κυρίως στο κατέβασμα, όταν ο ρυθμός ανέβει. Κάπως έτσι είναι τα πράγματα και με το ελαφρύ τιμόνι του αυτοκινήτου. Ιδανικό σύστημα διεύθυνσης για την καθημερινότητα, αλλά θα ήθελες περισσότερη πληροφορία και αμεσότητα όταν επιλέξεις να κινηθείς γρήγορα με το Hyundai Bayon.
Από τη συγκεκριμένη έκδοση των 100 ίππων δεν έχεις κορυφαίες απαιτήσεις στην απόδοση του μοτέρ οπότε ούτε και ενστάσεις στις επιδόσεις, οι οποίες είναι επιπέδου 11,7 δλ. για το «0-100» και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Σημειώστε εδώ ότι το ίδιο μοτέρ όταν συνδυάζεται με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, σύμφωνα με το εργοστάσιο, χρειάζεται 10,7 δλ. για το «0-100» και η τελική του ταχύτητα είναι στα 183 χλμ./ώρα.
Την ίδια ώρα, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται περίπου στα 8,2 λίτρα/100 χλμ. ενώ όταν χρησιμοποιείς το ECO, κυρίως μέσα στην πόλη, πέφτει στα 7,7.