Alfa Romeo Giulia 2.0T 200 PS Sprint: Σπορτίφ και απολαυστική
H Alfa Romeo Giulia, με «επικαιροποιημένες» πλέον εκπομπές ρύπων, εξακολουθεί να κρατά στα χέρια της τη μαγική συνταγή της οδηγικής ευτυχίας - και συνάμα τα άτυπα σκήπτρα του απόλυτου σπορ σεντάν στην κατηγορία της, ακόμα και στη βασική, βενζινοκίνητη έκδοση των 2,0 λίτρων με τους 200 για την περίσταση ίππους.
Η Alfa Romeo Giulia είναι ένα μοντέλο που δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις είτε πρόκειται για τις κορυφαίες εκδόσεις με τα προκλητικά διακριτικά «GTA» και «GTAm», είτε για τις πιο ταπεινές και γήινες παραλλαγές της. Το ίδιο ασφαλώς συμβαίνει και για την 2λιτρη «Turbo Benzina» έκδοση της δοκιμής μας, που εξακολουθεί να φιλοξενεί κάτω από το μακρύ και παραδοσιακά καλλίγραμμο καπό της τον γνωστό και μη εξαιρετέο 4κύλινδρο εν σειρά κινητήρα των Ιταλών ο οποίος αισίως προσαρμόστηκε στο περιβαλλοντικό πρωτόκολλο Euro 6D-Final εκπέμποντας τώρα μειωμένους ρύπους σε σχέση με την Euro 6D-Temp εκδοχή του.
Το πακέτο των αλλαγών… συμμόρφωσης στη μονάδα κίνησης πλαισιώνουν οι αόρατες αναβαθμίσεις των μηχανικών της μιλανέζικης φίρμας στο σύστημα MultiAir, ενώ επεμβάσεις, με στόχο τις μείωση των εσωτερικών τριβών, έχουν γίνει και στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των 8 σχέσεων, που ως γνωστόν αποτελεί τη μία και μοναδική διαθέσιμη επιλογή. Εδώ, τα χαρακτηριστικά και «σταθερά» για την περίσταση αλουμινένια paddles συνεχίζουν να δεσπόζουν επιβλητικά στην έκδοση Sprint πίσω από την χορταστική στεφάνη του… οριακά ανασχεδιασμένου πηδαλίου, ακριβώς όπως συμβαίνει και με το γνωστό «START ENGINE STOP» μπουτόν στο αριστερό του μπράτσο.
Αυτό που επίσης συνεισφέρει με τη σειρά του στη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης της ιταλικής μπερλίνας, και κατ’ επέκταση στη μείωση των εκπομπών ρύπων που φτάνουν στην έκδοση Sprint της δοκιμής μας στα 164 γρ./χλμ., είναι το ανασχεδιασμένο κάλυμμα στο δάπεδο του αυτοκινήτου, το οποίο επιτρέπει στον αέρα να ρέει ακόμα πιο ομαλά σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.
Cuore Sportivo, όπως λέμε «Alfa Romeo Giulia»
Μπορεί να έχουν περάσει έξι χρόνια από το ντεμπούτο της τον Ιούνιο του 2015 στο Museo Storico της Alfa Romeo, ωστόσο τίποτα δεν φαίνεται να έχει επηρεάζει τη νεότητα αλλά και τη φρεσκάδα που αποπνέει μέχρι και σήμερα η ιταλική μπερλίνα. Πολλώ δε μάλλον την προσλαμβάνουσα αίσθηση και τα συναισθήματα που εν γένει σου δημιουργεί πίσω από το τιμόνι της, που σαν το παλιό καλό κρασί σου αφήνουν σε συνδυασμό μία ιδιαίτερη επίγευση.
Βλέπετε, η καλοδουλεμένη πλατφόρμα Giorgio, την οποία «γλυκοκοιτούν» ανοιχτά πλέον οι συνέταιροι των Ιταλών από τη Γαλλία στα πλαίσια του ομίλου Stellantis, και η «ψαγμένη» γεωμετρία και αρχιτεκτονική της ανάρτησης AlfaLink με τα διπλά ψαλίδια εμπρός, που δύσκολα θα εγκαταλειφθούν στο μέλλον στις μελλοντικές Alfa, συνεχίζουν να δημιουργούν ένα κοκτέιλ που εξακολουθεί να στριμώχνει στο οδηγικό καναβάτσο πολλούς από τους premium (ή κατ΄ ευφημισμό premium) ανταγωνιστές της.
Το τιμόνι, με τη σειρά του, συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα δυνατότερα σημεία της κατασκευής και πλέον, χάρη στη νέα βαθμονόμησή του, είναι ακόμα πιο στιβαρό στα «πολλά» γύρω από την θέση της ευθείας και πάντοτε με το σωστό βάρος στις στροφές, ανεξάρτητα με το πρόγραμμα (d, n, a) που έχεις επιλέξει μέσω του περιστροφικού διακόπτη. Η ταχύτητά του είναι σε κάθε περίπτωση δεδομένη (κάτι περισσότερο από 2 στροφές από άκρη σε άκρη), όπως και η δυνατότητα που σου παρέχει σε συνεργασία με το καλοζυγισμένο και υπάκουο εμπρός μέρος να σημαδεύεις με ακρίβεια το apex και να βγαίνεις εν συνεχεία από τις στροφές χωρίς ίχνος υποστροφή.
Την ίδια στιγμή, το χαρακτηριστικό ελάφρωμα της ουράς (σ.σ.: καμία σχέση με υπερστροφή καθώς η τελευταία πνίγεται εν τη γενέσει της από τα ηλεκτρονικά που δεν απενεργοποιούνται) βοηθά στο να διαγράψεις την ιδανική τροχιά, την ώρα που κλίσεις του πλαισίου, χωρίς να λάμπουν δια της απουσίας τους, είναι κάτι παραπάνω από περιορισμένες. Αξιομνημόνευτη στη «δική» μας Giulia με τον κωδικό Sprint και την ιδανική κατανομή βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες, είναι και η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση, η οποία, χάρη στη μελετημένη απόσβεση των κινητών της μερών, δεν θα σε κουράσει ακόμα και όταν οι «18άρηδες» τροχοί του αυτοκινήτου περνούν πάνω από τους συχνά πυκνά «βομβαρδισμένους» δρόμους του κλεινού άστεως.
Και ο κινητήρας; Η 2λιτρη και αρκούντως εύηχη καρδιά της Giulia, μπορεί να μην προκαλεί… ρίγη συγκίνησης με τις προδιαγραφές της στα χαρτιά, ωστόσο στην πράξη οι 200 ονομαστικοί της ίπποι, αλλά και τα 340 Nm της μέγιστης ροπής της, που κάνουν την εμφάνισή τους ήδη από τις 1.750 σ.α.λ., φτάνουν και περισσεύουν ώστε η βασική, βενζινοκίνητη και πισωκίνητη ασφαλώς εκδοχή του σπορ σεντάν μοντέλου Alfa Romeo να μπορεί να κινηθεί ταχύτητα σε όλες τις συνθήκες κρύβοντας εντέχνως τόσο το μέγεθος όσο και τα 1.429 κιλά της. Για του λόγου το αληθές, σημειώστε ότι με σύμμαχο το πολύ καλό 8άρι κιβώτιο (ειδικά στο σπορ πρόγραμμα), η 2λιτρη Giulia επιταχύνει αβίαστα από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 6,6 δλ. «πιάνοντας» μάλιστα τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα.
Από εκεί και πέρα, η Alfa Romeo Giulia παραμένει όπως ακριβώς την ξέραμε μετά το πρόσφατη ανανέωσή της. Έτσι, στο γνώριμο εσωτερικό της με την σπορτίφ αύρα και την απόλυτη από πλευράς εργονομίας θέσης οδήγηση, συναντάμε το νέο σύστημα πολυμέσων της μάρκας, με αναβαθμισμένα γραφικά και λειτουργίες, που συνδυάζει οθόνη αφής 8,8 ιντσών παράλληλα με το γνωστό περιστροφικό χειριστήριο στην κονσόλα (βασικός εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις). Την ίδια στιγμή, το νέο λογισμικό του καθιστά ταχύτερη απόκρισή του στις εντολές, ενώ χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι προσφέρει, εκτός των άλλων, και παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο παραμέτρων λειτουργίας του οχήματος, όπως η πίεση του τούρμπο, η απόδοση κινητήρα κ.α.
Την ίδια στιγμή, νέα είναι και η οθόνη TFT οθόνη των 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων, ενώ μικρές πινελιές αναβάθμισης έχουν γίνει σε θέματα που αφορούν την ποιότητα και την εργονομία, με περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους στην κονσόλα και θέση για ασύρματη φόρτιση κινητού, πίσω από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.995 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 200 ίπποι/5.000 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 330 Nm/1.750 σ.α.λ. > ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς > ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: Αυτόματο 8 σχέσεων > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.643×1.860×1.411 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.820 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 480 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.429 κιλά > ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,6 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 230 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9,5 λτ./100 χλμ. > ΜΕΣΗ ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,4 λιτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 164 γρ./χλμ. (WLTP)
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος