Οδηγούμε στην Ισπανία το ηλεκτρικό Hyundai Ioniq 5
Πρώτες εντυπώσεις από το Hyundai Ioniq 5 που αποκαλύπτει το τεχνολογικό βάθος που διαθέτει η κορεατική φίρμα.
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το Hyundai Ioniq 5 είναι ένα από τα πιο τολμηρά μοντέλα που έχει παρουσιάσει η αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια και προδίδει τη δυναμική αλλά και τις φιλοδοξίες της κορεατικής φίρμας.
Πάρτε για παράδειγμα την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου που παραπέμπει περισσότερο σε concept car, παρά σε αυτοκίνητο παραγωγής. Για την ακρίβεια δεν απέχει πολύ από το Concept 45, το πρωτότυπο που παρουσίασε η Κορεάτικη εταιρεία το 2019 για να γιορτάσει τα 45 χρόνια από την εμφάνιση του Pony, του πρώτου της μοντέλου. Οι αναλογίες του Ioniq 5 και η απλότητα των γραμμών του παραπέμπουν στο αρχικό σχέδιο του Τζουτζάρο.
Στην αίσθηση διαφορετικότητας συμβάλει και το τεράστιο μεταξόνιο των 3 μέτρων! Καθώς οι τροχοί είναι τραβηγμένοι στα άκρα, περιορίζοντας έτσι τους προβόλους, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για πλούσιους εσωτερικούς χώρους. Αναμφίβολα, όλη αυτή η νέα τυπολογία με το καθαρό ντιζάιν δημιουργεί μια αμέσως αναγνωρίσιμη σιλουέτα, που δεν μοιάζει με κανένα άλλο σημερινό.
Μη σας ξεγελούν οι φωτογραφίες, το Hyundai Ioniq 5 δεν είναι ένα μικρομεσαίο hatchback. Με μήκος 4.635 χλστ. και πλάτος 1.890 χλστ. ξεπερνά σε διαστάσεις τα περισσότερα C-SUV. Με αυξημένη δε απόσταση από το έδαφος (16 εκ.), το Hyundai Ioniq 5 ανήκει ουσιαστικά στην κατηγορία των crossover και από πλευράς προδιαγραφών στοχεύει με τις αντίστοιχες εκδόσεις του στους ίδιους αγοραστές που θα επέλεγαν τα VW ID.4, Skoda Enyaq αλλά και το Ford Mustang.
Στην Ισπανία
Βρεθήκαμε, λοιπόν στη Βαλένθια προκειμένου να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το σημαντικό αυτό μοντέλο. Τα Hyundai Ioniq 5 μας περίμεναν στο πάρκινγκ του αεροδρομίου, ένα για κάθε δημοσιογράφο, αυτή τη φορά. Ο χρόνος πιεστικός, οπότε ταχτοποιούμαστε και περνάμε γρήγορα στην καμπίνα του, που κι αυτή διακρίνεται από φρεσκάδα, αλλά και ευρυματικότητα.
Η σχεδιαστική ομάδα της Hyundai προσπάθησε να διαμορφώσει το χώρο υιοθετώντας αρχιτεκτονικά στοιχεία, με στόχο την ευεξία των επιβατών. Καθώς η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα εξασφαλίζει ένα επίπεδο δάπεδο, δημιουργείται ένας φαρδύς ενιαίος χώρος.
Ακόμα και η κεντρική θήκη ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα είναι συρόμενη κατά 14 εκ. έτσι ώστε ο οδηγός να ταχτοποιεί με ευκολία τα πράγματά του στους άφθονους εσωτερικούς μικροχώρους. Στην ίδια lounge λογική, οι εμπρός θέσεις ανακλίνονται, όπως αυτές στην πρώτη θέση ενός αεροπλάνου, ενώ ένα αναδυώμενο στήριγμα για τα πόδια εξασφαλίζει την απόλυτη χαλάρωση, για παράδειγμα στη διάρκεια αναμονής μιας φόρτισης.
Το περιβάλλον του οδηγού
Το ταμπλό, απλό και μοντέρνο, θυμίζει την πρώτη γενιά MBUX της Mercedes με τις δύο οθόνες των 12” για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, εντούτοις το λευκό φόντο στα γραφικά δημιουργεί μια πιο ανάλαφρη αίσθηση. Διαθέσιμη είναι και μια οθόνη head-up display με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας, κάτι που προσφέρεται για πρώτη φορά από την Hyundai.
Για τις βασικές επιλογές του συστήματος πολυμέσων υπάρχουν αναλογικά μπουτόν, όπως και ένας περιστροφικός διακόπτης για τη ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος.
Αντίστοιχα οι ρυθμίσεις στο σύστημα κλιματισμού πραγματοποιούνται από μια ξεχωριστή επιφάνεια αφής. Σημειώστε ακόμα την φιλικών προς το περιβάλλον υλικών για τα καθίσματα διακοσμητικά των θυρών, αλλά και την ύπαρξη 3 (επιτέλους!) κανονικών θυρών USB εμπρός και 2 για τους πίσω επιβάτες. Οι τελευταίοι κάθονται λίγο πιο ψηλά και απολαμβάνουν για τα γόνατά τους περί τις 3 παλάμες αέρα από την πλάτη του εμπρός καθίσματος με έναν κανονικού αναστήματος οδηγό.
Τέλος ο χώρος αποσκευών βρίσκεται κάπως ψηλά, είναι όμως ορθογωνισμένος και μπορεί να υποδεχθεί 530 λίτρα φορτίου, ενώ κάτω από το εμπρός καπό υπάρχει ένας πρόσθετος χώρος 57 λίτρων (24 στην 4κίνητη έκδοση).
Η καρδιά του Hyundai Ioniq 5
Όσο αφορά την ηλεκτρική καρδιά του αυτοκινήτου, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο μεγέθη μπαταρίας, 58 και 72,6 kWh και δύο διατάξεις μηχανικών μερών, με ηλεκτροκινητήρα μόνο στον πίσω άξονα ή και στους δύο. Με τη μικρή μπαταρία, η πισωκίνητη έκδοση έχει απόδοση 170 ίππους και η 4κίνητη 235, ενώ με τη μεγάλη μπαταρία, οι αντίστοιχες ιπποδυνάμεις διαμορφώνονται στους 217 και 305 ίππους. Και στις 4 περιπτώσεις η τελική συγκρατείται στα 185 χλμ./ώρα, ενώ για το “0-100” η αντίστοιχες επιδόσεις είναι 8,5, 6,1, 7,4 και 5,2 δλ. Οι 2κίνητες εκδόσεις έχουν μέγιστη ροπή 350 Nm και οι 4 κίνητες 605 Nm, ανεξαρτήτως βάρους μπαταρίας, ενώ το συνολικό βάρος κυμαίνεται μεταξύ 1.830 και 2.020 κιλών.
Η αυτονομία κυμαίνεται, ανάλογα με την έκδοση από τα 360 χλμ. (4κίνητη έκδοση με την μικρή μπαταρία), ως τα 481 χλμ. (2κίνητη με τη μεγάλη μπαταρία).
Στο κυνήγι της αυτονομίας, τα φωτοβοταϊκά πάνελ στην οροφή της έκδοσης λανσαρίσματος, εξασφαλίζουν έως και 1500 επιπλέον χιλιόμετρα το χρόνο.
Ένα επίσης αξιομνημόνευτο χαρακτηριστικό του Hyundai Ioniq 5 για το οποίο είναι πολύ περήφανοι οι άνθρωποι της εταιρείας έχει να κάνει με την τεχνολογία ταχυφόρτισης των 800V (αντί του στάνταρ των 400 V) δυνατότητα που συναντάμε μόνο σε λιγοστές πιο εξωτικές ηλεκτρικές κατασκευές.
Αυτό σημαίνει πως σε έναν ταχυφορτιστή με ισχύ 350 kW η φόρτιση για το 10-80% της μπαταρίας μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα σε μόλις 18 λεπτά. Αντίστοιχα, χρειάζονται μόλις 5 λεπτά προκειμένου να ανακτηθούν 100 χλμ. αυτονομίας.
Τέλος μια ενδιαφέρουσα δυνατότητα του ηλεκτρικού συστήματος του αυτοκινήτου, η οποία προσφέρεται ως έξτρα μεταμορφώνει, με τη βοήθεια ενός προσαρμογέα στη θύρα φόρτισης , σε ένα μεγάλο powerbank, έτσι που ο κάτοχος του αυτοκινήτου να μπορεί να τροφοδοτήσει μια υπαίθρια συσκευή με ισχύ έως 3,6 kW.
Οδηγώντας το Hyundai Ioniq 5
Από την πληθώρα αυτή των παραλλαγών, το δικό μας Hyundai Ioniq 5 ήταν η Long Range 4κίνητη εκδοχή. Βρήκαμε εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης και προσαρμοστήκαμε αμέσως στο περιβάλλον που συνθέτουν οι οθόνες, καθώς όλη η πληροφόρηση είναι εύπληπτη και οι διακόπτες στη σωστή τους θέση. Αν και αναμενόμενο για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, εντυπωσιάζει το χαμηλό επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό. Το Hyundai Ioniq 5 νιώθει συμπαγές ενώ και η κύλιση παρά τους τροχούς 20 ιντσών (με ελαστικά 255/45) ήταν πολύ καλή, απορροφώντας το ανάγλυφο της ασφάλτου, μένει όμως να δούμε πως ανταποκρίνεται η ανάρτηση και στις παγίδες που επιφυλάσσουν οι ελληνικοί δρόμοι.
Το τιμόνι του Hyundai Ioniq 5 (στο κέντρο του οποίου απουσιάζει το logo της εταιρείας), διαθέτει τη σωστή υποβοήθηση και χαρακτηρίζεται από μια κάπως τεχνητή αίσθηση. Στο κάτω αριστερά μέρος του συναντάμε ένα μπουτόν (μοιάζει περισσότερο με περιστροφικό διακόπτη) απ’ όπου ο οδηγός επιλέγει τα προγράμματα οδήγησης. Με τα δύο αλουμινένια “paddles” πίσω από τη στεφάνη, όπως συνηθίζεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ρυθμίζεται ο βαθμός ανάκτησης στο άφημα του δεξιού πεντάλ, εν προκειμένω σε 4 σκάλες. Η 4η βαθμίδα (λειτουργία i-pedal) σου δίνει τη δυνατότητα να οδηγείς, σχεδόν στο σύνολο μιας διαδρομής, μόνο με το δεξί πεντάλ, λειτουργία πολύ πιο βολική σε σχέση με αντίστοιχες υλοποιήσεις άλλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, χάρη στην πιο προοδευτική αντίδραση στο άφημα του “γκαζιού”.
Ανεβάζοντας ρυθμό, με δεδομένο το χαμηλό κέντρο βάρους, ένεκα της θέσης της μπαταρίας των 483 κιλών, αλλά και χάρη στα φαρδιά μετατρόχια, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι λογικές. Αντίστοιχα, τα υψηλών επιδόσεων ελαστικά του αυτοκινήτου μας (το Ioniq διατίθεται και με κανονικά, όπως και με μικρότερες ζάντες 19΄΄) σε συνδυασμό με την 4κίνηση δεν άφηναν το περιθώριο στους τροχούς να σπινάρουν, τουλάχιστον στην ισπανική άσφαλτο.